D24t tappar orken... (efter påställning av pumpen)

joakimahlen
13 januari 2013 · 174 Inlägg

hejsan allesammans !
igår prövade jag att ställa på pumpen lite (till plomberingen).. dock så när jag va ute och körde senare på kvällen märkte jag att efter 2000 varv (när laddet kommer) så dör han lixom.. precis som om att dt inte kommer någon bränsle då..
vill påpeka att den går riktigt bra på låga varv !

mvh jocke

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!
snurbo_diesel Egen företagare
13 januari 2013 · 864 Inlägg

Den skruven är bara dieselmängden innan ladd

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
joakimahlen
13 januari 2013 · 174 Inlägg

men varflr tappar den kraft sen då ? den dör ju nästan..

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!
PMPerformance
13 januari 2013 · 2 266 Inlägg

Öppna locket uppepå pumpen där membran som sköter bränsle tillskottet när turbon laddar,
plocka bort vita plastbrickan och skruva på mångtaggiga muttern så gängade röret lite jämsmed mutter och vrid runt pinnen som membranet sitter på ett kvarts varv eller halv varv.

http://d24t.com/showthread.php?t=81

svetsdiff !!!
rickylicious Webbutvecklare
13 januari 2013 · 2 369 Inlägg

joakimahlen skrev:
men varflr tappar den kraft sen då ? den dör ju nästan..

Om den skruven styr bränslemängd som någon skrev tidigare så känns det ju som att den borde tappa kraft om du skruvat på mer bränsle så att den dränks? tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
joakimahlen
13 januari 2013 · 174 Inlägg

men varflr tappar den kraft sen då ? den dör ju nästan..

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!
rickylicious Webbutvecklare
13 januari 2013 · 2 369 Inlägg

joakimahlen skrev:
men varflr tappar den kraft sen då ? den dör ju nästan..

Ja varför tappar en motor kraft när man dränker den med mer bränsle än den ska ha? tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
henke_99 Offroad Racing
13 januari 2013 · 3 122 Inlägg

rickylicious skrev:

joakimahlen skrev:
men varflr tappar den kraft sen då ? den dör ju nästan..

Ja varför tappar en motor kraft när man dränker den med mer bränsle än den ska ha? tongue

Man dränker inte en dieselmotor. Om man nu inte öser in kopiösa mängder soppa men då ryker den kolsvart till att börja med. brukar inte gå att ställa på pumpen så mycket att man kan kväva motorn.

Det är lixom bränslemängden som styr effekten på en diesel, mer soppa ger mer effekt. Så länge luften räcker till vill säga.

Senast redigerat av henke_99 (13 januari 2013)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang