Hålla bilen ifrån tjuvar skadegörelse mm. Hur gör ni?

volvo_245_racing
19 januari 2013 · 667 Inlägg

Finns många fina Bilar här på Garaget.org
Och nu är frågan hur just ni gör för att hålla bilarna i säkert förvar tänker mest på dessa idioter som ger sig på bilarna Skadegörelse och inbrottsförsök?

3 gånger har dem gett sig på min.

1a gången tog dem en Japsdämpare + dragkroksknoppen "Utomhus"

2a Gången tog dem takvingen "Utomhus"

3e Gången tog dem ingenting men bakrutan var sprucken och hade blivit 5st bryt märken runt Fönstret. "Flerbilsgarage"

Allid lika tråkigt när detta händer. Larm har jag på bilen och det funkar förmodligen när dem försökte ta sig in här nyligen så gick larmet igång vilket skrämde iväg dem.

Alla tips mottages tacksamt.

Har själv funderat på att placera en stor rottwailer i bilen men det skulle ju inte vara så schyst mot hunden.

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
Mickeymouse
19 januari 2013 · 337 Inlägg

Lås garage, hade ju varit drömmen, och att det är bara jag som har nyckeln dit!! Hade påhälsning i min gamla Saab för många år sedan, efter detta fick jag trakasserat hyresvärden såpass mycket att det hamnade ett gäng ljus på baksida huset kopplat till en rörelsevakt.....  Och nu har vi inte haft dom problemen..Peppar peppar ta i trä!!

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Slaylix tratt
19 januari 2013 · 353 Inlägg

Är väl mycket läget på var man bor också, jag bodde i en liten stad innan jag flyttade, villa område, bilen stod alltid ute, aldrig några försök på tjuveri. Men kompisen som bor på andra sidan stan, ja där pågick de massa stölder, populärt med Volvo originaldelar såsom lampor, grillar, bakspeglar osv.

Skydda sig är ju jävligt svårt om man inte har ett låst garage, min bror har ju drömmen, ett stort skyddsrum byggt för att inhysa flera familjer, nu ett stort dubbelgarage med ståldörrar och tjocka betongväggar. Men ett bra larm brukar ju skrämma amatörer, medans de som sysslar med det på heltid vet ju exakt hur de går tillväga och då kvittar de nog vilket larm du har.

Som ovanstående säger, lite belysning nattetid, någon fejkskylt om kameraövervakning, fejkad kamera kan ju funka.

DrenneR
19 januari 2013 · 336 Inlägg

de som verkligen vill ta nåt från bilen gör det i vilket fall som men larm och nån lampa som tänds med rörelsedetektor är väl vad man kan göra om man inte kan ha bilen i låst garage. skönt att bo i en liten håla låser inte ens bilen tongue

BMW 535i (1990)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 januari 2013 · 14 079 Inlägg

DrenneR skrev:
de som verkligen vill ta nåt från bilen gör det i vilket fall som men larm och nån lampa som tänds med rörelsedetektor är väl vad man kan göra om man inte kan ha bilen i låst garage. skönt att bo i en liten håla låser inte ens bilen tongue

Ute på landet med låst garage och larmad bil så hoppas man att det räcker. Lämnar i princip aldrig bilen ur sikte ute på stan eller så. På bilträffar "brukar" det funka tycker jag där är jag mest rädd för små barn som förälldrarna har noll koll på eller ungar som envisas med att cykla mellan bilarna. Då är man lite på helspänn.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
DrenneR
19 januari 2013 · 336 Inlägg

Vettemannen skrev:

DrenneR skrev:
de som verkligen vill ta nåt från bilen gör det i vilket fall som men larm och nån lampa som tänds med rörelsedetektor är väl vad man kan göra om man inte kan ha bilen i låst garage. skönt att bo i en liten håla låser inte ens bilen tongue

Ute på landet med låst garage och larmad bil så hoppas man att det räcker. Lämnar i princip aldrig bilen ur sikte ute på stan eller så. På bilträffar "brukar" det funka tycker jag där är jag mest rädd för små barn som förälldrarna har noll koll på eller ungar som envisas med att cykla mellan bilarna. Då är man lite på helspänn.

/Benny

att ställa bilen på stan e ja inte så rädd för, så länge den står offentligt och inte på någon mörk bakgata tongue sånt hatar jag, har gett många föräldrar en del sura blickar när ungarna kommer lite nära bilen med 0 respekt. och jag är inte ens speciellt rädd om min bil...

BMW 535i (1990)
Germax
19 januari 2013 · 12 086 Inlägg

Lås in bilen i garage, har massor med fördelar.

xXSammy
19 januari 2013 · 6 585 Inlägg

Larm. (Eventuellt dummy *blinkande diod*)
Undanhåller saker synliga i kupén
Parkerar på "säkra" ställen (Mer belyst, lugnare områden/gata, m.m)

De/Dem
mb_pucken
19 januari 2013 · 5 089 Inlägg

stort larm och parkering på en gård omringat av hyreshus med bra sikt över parkeringen. parkera bilen en natt utanför jobbet och de sluta med plundrad säkringsbox, stulen kcr box, trasig ruta och ingen sterio. annars så är det en fördel att åka en "udda" bil. är själv om min c-klass i w124 landet;)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
xXSammy
19 januari 2013 · 6 585 Inlägg

mb_pucken skrev:
stort larm och parkering på en gård omringat av hyreshus med bra sikt över parkeringen. parkera bilen en natt utanför jobbet och de sluta med plundrad säkringsbox, stulen kcr box, trasig ruta och ingen sterio. annars så är det en fördel att åka en "udda" bil. är själv om min c-klass i w124 landet;)

Ända 159an i Kiruna.. ingenting att sno och fästa på annan bil, har inte ens extralysen att knycka :3

De/Dem
LordLife
19 januari 2013 · 998 Inlägg

Har min bil i ett garage under huset, fler bils garage visserligen men jag har galler runt bilen, så nu får den vara ifred. Innan så slanga dom den på bensin, stal den engång men dom kom ej ut då man man måste ha en tagg som man självklart inte har i bilen. Men nu står hon säkert smile

Men min gamla lärare berättade om en man som hade stora problem att dom stal hans saab, en dag tröttnade han och eftersom han jobbade inom armen så tog han hem en signalmina band fast en tråd i sprinten och den andra änden i kopplingen, och när det kom en som skulle ta bilen och satte sig i bilen och tryckte ner kopplingen för att köra iväg, och vad som hände sen kan ni ju tänka er big_smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Kanelbullen
19 januari 2013 · 1 722 Inlägg

LordLife skrev:
Har min bil i ett garage under huset, fler bils garage visserligen men jag har galler runt bilen, så nu får den vara ifred. Innan så slanga dom den på bensin, stal den engång men dom kom ej ut då man man måste ha en tagg som man självklart inte har i bilen. Men nu står hon säkert smile

Men min gamla lärare berättade om en man som hade stora problem att dom stal hans saab, en dag tröttnade han och eftersom han jobbade inom armen så tog han hem en signalmina band fast en tråd i sprinten och den andra änden i kopplingen, och när det kom en som skulle ta bilen och satte sig i bilen och tryckte ner kopplingen för att köra iväg, och vad som hände sen kan ni ju tänka er big_smile

hur funkar en signalmina ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
LordLife
19 januari 2013 · 998 Inlägg

När du drar ut sprinten så kommer den en "låga" som på ett ljus fast mycket större och det är varmt.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
fantomen Putsar Cosworth
19 januari 2013 · 195 Inlägg

Lämnar aldrig bilen i stan nu, extraljusen skulle blir plockade direkt. Hemma så står den ofta utomhus över nätterna men det är ju ute på landet. Cossien står alltid inne, låst.

Audi hatare.
skanepiraten
19 januari 2013 · 466 Inlägg

varm garage som håller 20c så den trivs och larm kopplat smile

Annars som alla andra att när man är ute så ställer man den på "bättre" ställen och hoppas det räcker.

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
Dirtymike
19 januari 2013 · 1 532 Inlägg

Flerbilsgarage under huset.
Behöver inte va så rädd då det är serber o kroater som har sina fin mercor i garaget så ingen vågar göra nåt.
Pratade med en kille o dom hade problem innan dom kom men nu har dom inga problem alls

Jeep J20 (1978)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 januari 2013 · 13 776 Inlägg

vet inte hur många gånger jag glömde fönstrena ner vevade i somras hände inte ett skit

oftast brukar jag iof larma bilen men det händer att man glömmer det oxå

fast det är viss skillnad på vart man bor.

haft inbrott 1gång då tog vi honom på bargärning.
den gossen var inte speciellt kaxig.
själva inbrottet spelade inte så stor roll men förstörde min då 1.5åriga sons nya jacka och hans barnstol.
bara att kasta efteråt.

vete fan hur man tänker när man gör inbrott med en stor sten och han var så onsynlig att vi såg honom från han gick in på parkeringen tills han gick fram till bilen

det gäller att vara lite vaksam och parkera vättigt

min bil var den enda som han gick direkt på
undrar bara vem f-n det var som sa att jag hade stereogrejer för närmare 50K och hade bilen stog utomhus under 3veckor medans dom renoverade vårat garage.

varje gång vi såg killen i örebro så jagade vi livet ur honom tillslut så gav han upp och höll sig i lindesberg där han bodde.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
19 januari 2013 · 241 Inlägg

Jag äger fordon som ingen tattare uppskattar. big_smile

BudgetDunkaren Osponsrad
19 januari 2013 · 1 631 Inlägg

Jag har radband hängandes i bakspegeln, aldrig haft bekymmer med inbrott i mina bilar, inte ens skadegörelse .

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
volvo_245_racing
19 januari 2013 · 667 Inlägg

Låter som det vettigaste är att ha ett låst Garage. Larm har jag ju på min men lite dåligt klös i det kan jag tycka. Men funderingar på att koppla Dixie hornen direkt på larmet då lär det ju garanterat skräma bort en och annan eftersländare.

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang