V70 diesel 08 163 hk trög

fattig1234
25 januari 2013 · 5 Inlägg

tjena har en volvo diesel 08 . när jag gaite sar händer det inget inet på drag eller att den skulle villja gå som förut men detn går framåt men trögt som fan  om jag åker i en uppfarts backe och gasar så minskar för brukningen och den går sämre. om jag sen släpper gasen så går den lite bättre men inget knuff i den
det jag gjorde var att jag hade sat på motor värmare på tråget sen inget med den vill inte ,samt motorvarningen om service började på fel koden
efter en stund slocknade den men bilen går illa ännu.
min fråga e kan det vara bränsle trycks regulatorn  det vara eller vad kan det vara?
eller gas kontakten

Volvo Xc60 (2010)
Cadillac Serie 63 "Fattig" (1964)
Cadillac Cabb "Loket" (1963)
Diss Adrenaline Junkie
25 januari 2013 · 264 Inlägg

fattig1234 skrev:
tjena har en volvo diesel 08 . när jag gaite sar händer det inget inet på drag eller att den skulle villja gå som förut men detn går framåt men trögt som fan  om jag åker i en uppfarts backe och gasar så minskar för brukningen och den går sämre. om jag sen släpper gasen så går den lite bättre men inget knuff i den
det jag gjorde var att jag hade sat på motor värmare på tråget sen inget med den vill inte ,samt motorvarningen om service började på fel koden
efter en stund slocknade den men bilen går illa ännu.
min fråga e kan det vara bränsle trycks regulatorn  det vara eller vad kan det vara?
eller gas kontakten

sorry men förstår inte riktigt vad du menar, du skulle nog behöva rätta till texten lite..


men kom problemet direkt efter du monterat motorvärmaren?

dock tycker jag att du ska kolla på länken till virvelspjället ( lyft på motorkåpan )

målade på en bild åt dig : http://i.imgur.com/dJlXSCn.jpg

är den trasig så åk till närmsta volvo verkstad och inhandla en sån.. kostar inte många kronor smile

jobbar själv på volvo och detta är ett vanligt fel vid tappad effekt smile


lycka till och skriv gärna hur det gick!

Mvh

Volvo 945 LTT "DRFT Spec" (1996)
fattig1234
25 januari 2013 · 5 Inlägg

tjena
vet att det var dåligt skrivet men det du menade har jag bytt den kostade då 49 plus mums
men det jag hade lyckas med....... jo den e ju sänkt 30mm så i ett fart hinder slog matar röret från intercoolern i backen och sprack. Det var felet hittade det efter en diagnos på bilen
summan vart med nytt rör som sitter under motorn och gjord i plast 895 kr
men tack för hjälpen

Cadillac Serie 63 "Fattig" (1964)
Volvo Xc60 (2010)
Cadillac Cabb "Loket" (1963)
EliasDahlberg
26 januari 2013 · 79 Inlägg

Helt säker på att det är LMM! finns på biltema för 999:- prova och den kommer gå som den ska igen!

In och droppa en kommentar eller betyg ;D
Emiiilz
26 januari 2013 · 908 Inlägg

EliasDahlberg skrev:
Helt säker på att det är LMM! finns på biltema för 999:- prova och den kommer gå som den ska igen!

Hoppas detta var ett skämt.

Åk iväg o läs av felkoder på bilen, ett bra första steg.

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
EliasDahlberg
26 januari 2013 · 79 Inlägg

Emiiilz skrev:

EliasDahlberg skrev:
Helt säker på att det är LMM! finns på biltema för 999:- prova och den kommer gå som den ska igen!

Hoppas detta var ett skämt.

Åk iväg o läs av felkoder på bilen, ett bra första steg.

Du är ett skämt, räcker att byta LMM och problemet är löst! Vanligt fel på dessa!

In och droppa en kommentar eller betyg ;D
Emiiilz
26 januari 2013 · 908 Inlägg

EliasDahlberg skrev:

Emiiilz skrev:

EliasDahlberg skrev:
Helt säker på att det är LMM! finns på biltema för 999:- prova och den kommer gå som den ska igen!

Hoppas detta var ett skämt.

Åk iväg o läs av felkoder på bilen, ett bra första steg.

Du är ett skämt, räcker att byta LMM och problemet är löst! Vanligt fel på dessa!

Haha killen med kollen cool aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!

Det var felet hittade det efter en diagnos på bilen
summan vart med nytt rör som sitter under motorn och gjord i plast 895 kr
men tack för hjälpen

Attans var inte lmm'en endå då Elias?

Senast redigerat av Emiiilz (26 januari 2013)

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
EliasDahlberg
26 januari 2013 · 79 Inlägg

Emiiilz skrev:

EliasDahlberg skrev:

Emiiilz skrev:

Hoppas detta var ett skämt.

Åk iväg o läs av felkoder på bilen, ett bra första steg.

Du är ett skämt, räcker att byta LMM och problemet är löst! Vanligt fel på dessa!

Haha killen med kollen cool aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!

Hahahahhaha säger du det så!

In och droppa en kommentar eller betyg ;D
volvo142-73
30 januari 2013 · 385 Inlägg

EliasDahlberg skrev:

Emiiilz skrev:

EliasDahlberg skrev:
Du är ett skämt, räcker att byta LMM och problemet är löst! Vanligt fel på dessa!

Haha killen med kollen cool aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!

Hahahahhaha säger du det så!

Även jag jobbar på volvo och har aldrig bytt lmm på v70II. Dock partikelfiltertempgivare, virvellspjällsarmar, högtryckspumpar, bränsletrycksgivare, turbos, kabelbrott, bränslefilter och egr ventiler för just slöa dieslar men ALDRIG, ALDRIG lmm. Så läs av felkoderna och sluta chansa!!! Kostar 360:- för felkodsavläsning och jag lovar att du tjänar pengar på att göra detta istället för att lyssna på folk som skriker lmm vid varje fel som finns.

EDIT: Såg att problemet redan var löst.

Senast redigerat av volvo142-73 (30 januari 2013)

Emiiilz
30 januari 2013 · 908 Inlägg

volvo142-73 skrev:

EliasDahlberg skrev:

Emiiilz skrev:

Haha killen med kollen cool aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!

Hahahahhaha säger du det så!

Även jag jobbar på volvo och har aldrig bytt lmm på v70II. Dock partikelfiltertempgivare, virvellspjällsarmar, högtryckspumpar, bränsletrycksgivare, turbos, kabelbrott, bränslefilter och egr ventiler för just slöa dieslar men ALDRIG, ALDRIG lmm. Så läs av felkoderna och sluta chansa!!! Kostar 360:- för felkodsavläsning och jag lovar att du tjänar pengar på att göra detta istället för att lyssna på folk som skriker lmm vid varje fel som finns.

EDIT: Såg att problemet redan var löst.

Tur någon har lite vett tongue

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Equinox Kicka Laddtryck !
30 januari 2013 · 319 Inlägg

volvo142-73 skrev:

EliasDahlberg skrev:

Emiiilz skrev:

Haha killen med kollen cool aldrig bytt en lmm på en V70 08 vad jag kan minnas även fast man hållt till på Volvo i nästan 4år..Kan vara givaren som sitter på partikelfiltret som strular, kan även funka o bara göra en regenerering på bilen. Somsagt läs felkoder o kolla om du hittar något intressant där steg 1!

Hahahahhaha säger du det så!

Även jag jobbar på volvo och har aldrig bytt lmm på v70II. Dock partikelfiltertempgivare, virvellspjällsarmar, högtryckspumpar, bränsletrycksgivare, turbos, kabelbrott, bränslefilter och egr ventiler för just slöa dieslar men ALDRIG, ALDRIG lmm. Så läs av felkoderna och sluta chansa!!! Kostar 360:- för felkodsavläsning och jag lovar att du tjänar pengar på att göra detta istället för att lyssna på folk som skriker lmm vid varje fel som finns.

EDIT: Såg att problemet redan var löst.

Kunde inte sagt det bättre själv. 9 fall av 10 som du säger. smile
Har ALDRIG bytt en lmm på V70II för just att den är slö iheller.

Mvh

Volvo S60 2.4T "R-Replica" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang