Lågavlönad kille önskar framtidsråd.

Ak47
26 januari 2013 · 15 Inlägg

Hej! jag är en 25årig kille i Stockholm, Jag har idag ett tekniker jobb med fast lön 18,000kr i månad före skatt.
Vill anmärka på att detta är alltså i Stockholm, jag har flera jämngamla kvinnliga bekanta som är lågstadie lärare både med och utan utbildning. och ligger på mellan 25-28,000kr månad (och lärare som ni vet är oftast dom som klagar mest över sina löner, varför förstår jag inte då dom i mina ögon har drömlöner)

Jag har ingen fast anställning och har senaste åren testat en massa olika jobb hos diverse småföretagare där jag bara fått "skit" löner och blivit enormt utnyttjad och fått jobba ihjäl mig för 100kr/tim = 16-18,000kr månad innan skatt. Jag har haft liknande sådana jobb men aldrig kommit över en lön på runt mer än 120kr timmen. = 19-21,000kr mån före skatt. Det mest högavlönade jobbet jag haft låg på 126kr timmen. Men då var det ej månadsanställning utan behovs, och det var så pass fysiskt krävande att min läkare rådde mig till slut att sluta.

Om mig:
Jag är en helt vanlig kille, Jag är både teknisk och händig, har hög arbetsmoral och plikttrogen. absolut inte rädd för att slita, och är överlag en smart kille också. Är också svensk och har aldrig ett otrevligt uppförande. är aldrig kaxig gnällig eller dryg.

Bokstavligen talat alla vänner jag har i min ålder som jobbar med diverse lager,mekaniker och kontors jobb. och alla tjänar bra. Jag tror ingen av mina jämngamla vänner ligger på lön under 23-24 och dom flesta ligger på runt 26-27.

Men jag har verkligen försökt! i flera år har jag testat alla möjliga jobb, men dom ända jobben jag lyckats få är dessa lågavlönade skit jobb som ingen annan tar.

Till mina negativa sidor: Jag har ingen utbildning. Jag har inte gått gymnasiet öht. och har såldes ingen grundutbildning och heller ingen yrkes inriktad sådan. Men! Jag har i efterhand pluggat upp gymnasieämnen och har nu bra betyg i svenska a. b. engelska a.b och matte och alla de andra grundämnena. Men i efterhand undrar jag varför jag gjorde det då det inte förändrande någonting.

Min situationen har också satt mig i en väldigt svår situation privat. Pga att jag bara testat runt så har jag ingen fastanställning och kan inte skaffa mig ett boende. och ett andrahandskontrakt skulle jag aldrig ha råd med, Jag har bott hemma, hos vänner och hos flickvänner. och betalat dem. Har inte kunnat spara några pengar mellan jobben alls, varje krona jag fått in har gått åt, till mat och räkningar, har aldrig kunnat unna mig något lyx... som en resa eller dyr dator eller dyr mobil. och kan bara drömma om en egen bostadsrätt eller villa i dagsläget.


Min framtids "dröm" eller "mål" är att ha 30,000kr i månaden på ett jobb där jag trivs hyfsat (slita kan jag göra jobbet måste inte va bekvämt) Så vad borde jag göra med livet? i vilken riktning ska jag satsa, vad har jag för möjligheter? När jag var 18-19 hade jag inget emot dessa lågavlönade jobb, men jag känner nu när jag är 25 att jag börjar bli gammal och står kvar på ruta ett och vill inte fastna. På mitt nuvarande jobb så har dom bäst betalade teknikerna inte mer än 23,000 i månad, då har dom jobb 15 och 8år och är i 40års åldern. Det är ingen framtid jag vill ha. Jag är öppen för det mesta för att undvika det.

Vilka jobb kan jag söka? Finns det något jobb jag kan få öht med en betydligt högre lön med utvecklingsmöjligheter? Eller måste jag utbilda mig till något specifikt för att uppnå min "dröm" Jag måste igen tillägga, att även fast jag är outbildad så har jag otrolig mycket erfarenhet och kunskap, kan också mycket olika saker. Jag har jobbat med olika jobb både svart och vitt sen jag var 16år gammal. Nyutbildade 23åringar är verkligen "duvungar" jämförelse med mig. när det gäller arbetslivet och att jobba (och allt vad det innebär)


tipsa mig, råd mig, hjälp mig. För jag hittar inte rätt väg. tacksam.

Senast redigerat av Ak47 (26 januari 2013)

Germax
26 januari 2013 · 12 086 Inlägg

Svårt att, pang få ett jobb med bra lön utan erfarenhet.

Jag skulle satsa på att försöka få jobb någonstans där du kan växa i företaget.
Där jag jobbar idag har min lön växt med 60% över 5 år.
Ett annat alternativ är att gå någon ky-utbildning eller dylikt.


Att ha haft en massa jobb senaste åren är ingen merit, inget du ska betona när du söker jobb. Om du gjort samma sak tidigare kan du ju framhäva det förslagsvis.

Senast redigerat av Germax (26 januari 2013)

Ak47
26 januari 2013 · 15 Inlägg

Ja det vet jag så klart, problemet är bara att alla de jobben jag haft så har ingen av yrkeskategorierna haft någon utvecklingsmöjlighet att ens komma i närheten av 25,000kr månad även om man jobbar 15år.

Jag är lite rädd för utbildningar, rädd för att kasta bort ytterligare tid,pengar och år. och sen ändå stå arbetslös på ruta ett, jag måste isåfall hitta en säker livlina till utbildning som garanterar en väg till mitt mål. Jag har redan kastat bort tid och pengar på att ta igen gymnasiet, och det gav mig inget annat än en djupare och svårare sits ekonomiskt. Fortfarande samma ruta.


Angående massa jobb som merit, så är jag också väl medveten om att det låter negativt för en arbetsgivare, och det är heller aldrig något jag betonat i jobbsökande.

Jag har idag ett cv, som inte kan bli bättre utifrån den kille jag är, det sagt från flertalet utomstående som sett det.

Senast redigerat av Ak47 (26 januari 2013)

Ak47
26 januari 2013 · 15 Inlägg

Jag har aldrig fått sparken från ett jobb, har bara bra meriter. Jobben som jag har tagit har varit "tillfälliga jobb" alltså jobb som jag vetat redan när jag sökt dom att det inte är något framtidsyrke, men att jag måste ha ett jobb pronto. För ekonomin. Tekniker jobbet jag har nu är taget pga samma anledning, jag vet att jag inte kommer jobba där om 5år med 21,000kr i lön. Jag tog det enbart för att jag inte kan sitta arbetslös utan pengar. Men nu vet jag inte längre vilka jobb jag ska söka. för att få ut det jag vill ha eller om det ens är möjligt.

Det finns nog det som tänker "du får helt enkelt bita i det sura äpplet och aceptera att du kommer va en lågavlönad man resten av livet med din bakrund, sådana behövs också för att samhället ska gå runt"

Men (jag) vill absolut inte aceptera det, det är klart jag vill ha ett bra liv, och ett bra jobb, precis som alla andra, och det är därför jag får säga upp mig från dom tillfälliga jobben jag valt för att testa något annat som kanske kan ge mig det jag vill ha. Men än så länge har jag inte hittat rätt.

NU undrar jag kortfattat vilka jobb jag ska söka, för att kunna uppnå mina mål, vilka jobb kan jag få? där det finns möjlighet att efter några år komma upp i en lön på 27-30,000kr Finns det ens?

Nu när jag är 25, börjar jag bli mer och mer stressad, att utbilda mig flera år känns långsökt, då kommer jag inte kunna "börja leva" (boende stadig ekonomi osv) förs än jag är 30+ Vart ska jag bo tillsdess? Det känns som den vägen är körd.

Senast redigerat av Ak47 (26 januari 2013)

Holiace
26 januari 2013 · 1 754 Inlägg

Jag känner mig lite i samma sits. Jag är 22, jobbat som brevbärare och liknande på Posten i över tre år. Jag har inget emot att jobba på posten förutom att min lön inte är speciellt bra.

Visst, jag skulle kunna utbilda mig, men jag vet inte till vad och jag kan inte föreställa mig att jobba på kontor är något jag vill göra ytterliga 40 timmar i veckan. Jag sitter en hel del vid datorn som det är.

Jag kan inget om allt.
Olssonz
26 januari 2013 · 815 Inlägg

Försök få jobb som budbilschaufför ganska bra lön, speciellt ifall du kan jobba nattetid. Alternativt ta lastbilskörkort så kan du tjäna mer.

Ak47
26 januari 2013 · 15 Inlägg

Olssonz skrev:
Försök få jobb som budbilschaufför ganska bra lön, speciellt ifall du kan jobba nattetid. Alternativt ta lastbilskörkort så kan du tjäna mer.

Har kört bud åt 4st olika firmor lägsta var 90kr tim. högsta 108kr.

Olssonz
26 januari 2013 · 815 Inlägg

Ak47 skrev:

Olssonz skrev:
Försök få jobb som budbilschaufför ganska bra lön, speciellt ifall du kan jobba nattetid. Alternativt ta lastbilskörkort så kan du tjäna mer.

Har kört bud åt 4st olika firmor lägsta var 90kr tim. högsta 108kr.

Åfan de va illa, jag kör bud och tjänar 130 i timmen + tilläggen för nattarbete osv. Vilka företag har du kört för?

Senast redigerat av Olssonz (26 januari 2013)

Germax
27 januari 2013 · 12 086 Inlägg

På mitt jobb (en metallindustri med 230 anställda) finns det flera tjänstemän som börjat som maskinoperatörer eller svetsare, med andra ord 30tkr+ yrken utan utbildning. Dom flesta har ju jobbat inom företaget minst 10 år, gärna det dubbla då.
Men det där är väldigt olika, vissa företag vill helt enkelt ha utbildad personal till resp yrke.

Jag blir förvånad över timlönerna du pratar om. Jag jobbade som hjälpreda åt församlingshemmet som 17 åring och tjänade 90kr timmen hmm

Bobzilajnen It's time to nut up, or shut up !
29 januari 2013 · 181 Inlägg

Var inte bitter ....

Har gått hemma braaa länge.. trots IT-Nätverksteknisk utbildning och fint CV..

Jag får inga jobb istället. Så att du fått jobba trots utebliven utbildning ser jag som positivt.. I Dagsläget skulle jag aldrig tacka nej för 100:- timmen.

Saab 9-3 Aero 2.8T Sportcombi "Griffin12" (2007)
Saab 9000 2,3T Turbo S "Performance By NordicUhr" (1993)
Sanizz
30 januari 2013 ·

Skolbänken är det ända rätta. Skriv in dig på komvux och läs in gymnasiet först och främst.

Founder
30 januari 2013 · 1 414 Inlägg

Jag pluggade natur-teknisk och gick ut år 2000, hade inga super bra betyg direkt, några mvg och några ig… gjorde lumpen och efter det bestämde mig för att plugga data ett år, det va inget för mig så jag började jobba på Saab o byggde bilar där.

Var där i exakt ett år innan de bestämde sig för att säga upp 2000 pers och då va jag en av dom. Det var en spark i röven. Jag insåg att man inte kan hänga kvar med bara en gymnasie utbildning för i slutändan leder det aldrig till någto väl betalt jobb hur mycket man än kämpar och hur mycket timmar man än lägger in…

Jag pluggade 6 månader på komvux och blev av med mina IG'n o sen började jag plugga till pilot. Finns en gratis utbildning man kan gå men jag var tvungen att betala, det va tur att min pappa sparat ihop en hel del pengar så det var möjligt för mig…

Idag är jag 31 år gammal, har jobbat som trafik pilot i 6 år och deklarerade en inkomst på 750'000 förra året. Visst har man skit mycket studie skulder och det kommer ta 9 år innan jag betalt bort dom, men det var helt klart värt det! Att bli pilot var något jag drömt om hela livet och jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det!

Den stora nackdelen med jobbet är arbetstiderna som är väldigt långa, börjar tidigt på morgonen och varar till sent på kvällen. I värsta fall är man hemma 2 dagar i veckan, i bästa fall jobbar man 2 dagar i veckan. Vi har olika schema hela tiden vilket gör det svårt att planera, även på kort notis...

Min tjej var i liknande situation, hon pluggade häst linjen och i det yrket finns inga jobb, hon jobbade på cafe och var städerska nattetid. Hon pluggade upp sina betyg och började på flygledar-utbildning i Malmö. Idag sitter hon som flygledare och tjänar drygt 500'000 per år, det bästa med hennes utbildning är att hon nästan inte har några studie skulder alls då utbildningen är betald av staten.

Jag har massor med kompisar som pluggat till ingenjörer, IT-Tekniker m.m. och alla jobbar idag med det som de pluggade till och tjänar mellan 28-40'000 i månaden.

Jag tycker att du ska sätta dig i skolbänken, du har provat att jobba nu o det verkar tyvärr inte fungera, du behöver inte vara smart för att bli något, bara jäkligt envis och ge dig fan på att du ska lära dig sakerna…

Själv måste jag läsa allt 3 gånger för att fatta det och helst 5 gånger till för att minnas det smile

Senast redigerat av Founder (30 januari 2013)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Grabber Dagdrömmare
30 januari 2013 · 2 836 Inlägg

Nej, det är inte lätt idag om man inte har tur...

Har själv gått ner i lön med åren! För 10 år sedan kunde jag plocka lätt över 25kkr inkl traktamentet efter skattt i mån som lasbilschaufför o låg ute hela veckorna, hemma bara över helger men löner har börjat gå ner i det yrket o till sist var mitt lön max 22kkr efterskat för samma jobb!

Gav f@n i ratten o började på ett kommunal ställe för nästan samma pengar men här krånglas till det med regler o idéer istället som in i heleflundra!

Man ska hellsta vara 25 år med högskulle utbildning o 5 års yrkes erfarenhet - hur går det ihopp??? hmm

Hade jag haft möjligheten att sätta mig i skolbänken igen så skulle jag göra det!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Fimp3n Random
30 januari 2013 · 480 Inlägg

Svårt att ge tips om olika jobb. Men kan bara prata från mina erfarenheter. IT-jobb finns det gott om om man är bosatt i en av storstäderna (Sthlm, Göteborg, Malmö). Utöver det är det väldigt dött. Främst är det programmerings jobb och IT-tekniker. IT-tekniker i storstäderna så är ingångslönen på ca 18-22k. Är det ett bra företag och du blir kvar i ett par år så är 23-25k+ ingen omöjlighet. Försök undvik bemanningsfirmorna / konsultfirmorna. Dom betalar riktigt dåligt när det kommer till IT-Tekniker.

Ska man tjäna lite mer pengar så är det programmering man ska fokusera på. Har 3 stycken polare som jobbar i Stockholm som PHP-utvecklare. Alla 3 hade en ingångslön på 27k+. Ingen av dom har läst på högskolan utan är självlärda. Deras kollegor på samma jobb som har varit där i ett par år ligger på 35k+.

Chaufförs jobb har gått ner väldigt mycket. Min far som har jobbat med lastbils-yrket i snart 15 år har en lön på 27k (efter skatt med ob/trakt och allt vad det heter) i månaden. Skulle anse att det är ganska ok. Men han ligger ute 21 dagar i månaden också. 

Skulle jag bli arbetslös idag så skulle jag börja plugga igen. Skulle då kolla på nån yrkesutbildning, Kanske inom Tåg/banverket. Annars skulle jag ta nån administrativ eller juridisk högskoleutbildning.

Men som dom andra säger. Läs upp gymnasiebetygen först och främst. Du behöver dom garanterat.

Ak47
30 januari 2013 · 15 Inlägg

Tack för era tips.

Jag har nu insett att jag inte kommer undan skolbänken.

IceEyes Varningar: För många..
30 januari 2013 · 2 552 Inlägg

Läs upp alla de gymnasieämnen med tillhörande poäng som krävs för vidare studier. Därefter är det bara att välja ut ett par områden du är intresserad av och rikta in dig mot någon av dessa. Innan du väljer kan det vara värt att kolla hur möjligheten till arbete ser ut inom det valda området. Är efterfrågan stor eller liten?

Väljer du universitetsstudier är högskoleprovet en utmärkt väg för att öka möjligheten att bli antagen. Vidare är det enligt mitt tycke värt att rikta in sig mot någon av de mer etablerade och välkända universiteten som Uppsala, Lund, Stockholms Universitet, KTH, eller Göteborgs Universitet.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
frostyman
31 januari 2013 · 120 Inlägg

Founder skrev:
Jag pluggade natur-teknisk och gick ut år 2000, hade inga super bra betyg direkt, några mvg och några ig… gjorde lumpen och efter det bestämde mig för att plugga data ett år, det va inget för mig så jag började jobba på Saab o byggde bilar där.

Var där i exakt ett år innan de bestämde sig för att säga upp 2000 pers och då va jag en av dom. Det var en spark i röven. Jag insåg att man inte kan hänga kvar med bara en gymnasie utbildning för i slutändan leder det aldrig till någto väl betalt jobb hur mycket man än kämpar och hur mycket timmar man än lägger in…

Jag pluggade 6 månader på komvux och blev av med mina IG'n o sen började jag plugga till pilot. Finns en gratis utbildning man kan gå men jag var tvungen att betala, det va tur att min pappa sparat ihop en hel del pengar så det var möjligt för mig…

Idag är jag 31 år gammal, har jobbat som trafik pilot i 6 år och deklarerade en inkomst på 750'000 förra året. Visst har man skit mycket studie skulder och det kommer ta 9 år innan jag betalt bort dom, men det var helt klart värt det! Att bli pilot var något jag drömt om hela livet och jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det!

Den stora nackdelen med jobbet är arbetstiderna som är väldigt långa, börjar tidigt på morgonen och varar till sent på kvällen. I värsta fall är man hemma 2 dagar i veckan, i bästa fall jobbar man 2 dagar i veckan. Vi har olika schema hela tiden vilket gör det svårt att planera, även på kort notis...

Min tjej var i liknande situation, hon pluggade häst linjen och i det yrket finns inga jobb, hon jobbade på cafe och var städerska nattetid. Hon pluggade upp sina betyg och började på flygledar-utbildning i Malmö. Idag sitter hon som flygledare och tjänar drygt 500'000 per år, det bästa med hennes utbildning är att hon nästan inte har några studie skulder alls då utbildningen är betald av staten.

Jag har massor med kompisar som pluggat till ingenjörer, IT-Tekniker m.m. och alla jobbar idag med det som de pluggade till och tjänar mellan 28-40'000 i månaden.

Jag tycker att du ska sätta dig i skolbänken, du har provat att jobba nu o det verkar tyvärr inte fungera, du behöver inte vara smart för att bli något, bara jäkligt envis och ge dig fan på att du ska lära dig sakerna…

Själv måste jag läsa allt 3 gånger för att fatta det och helst 5 gånger till för att minnas det smile

Kunde nästan vara skrivet av mig! Samma visa med naturteknisk linje på gymnasiet, och sen dataing. på högskola. Hoppade dock av efter några månader. Tog sen första bästa jobbet på min hemort och det var olyckligt nog på en restaurang. Lätt att få jobb, svårt att komma ifrån. Efter att jag flyttat tvärs igenom Sverige (kjoltyg får en att göra vad som helst!) och knegat ytterligare något år på restaurang så fick jag nog och satte mig i skolbänken.

Hade tur att hoppa på ett nytt program som inriktade sig mot processindustrin, och då mest mot kärnkraft. Fick jobb innan jag gick ut skolan och sen dess har det aldrig varit tungt att gå till jobbet en enda dag. Att lönen tog ett rejält skutt uppåt var inte heller nån nackdel givetvis.

Rådet till trådstartaren är att försöka läsa lite prognoser över vilka yrken det är brist på om ett par år och sen köra järnet i skolan. Om några år är det förhoppningsvis du som delar med dig av ditt framgångsrecept!

Founder: Vilket airbusplan och vilka rutter flyger du? Är otroligt fascinerad av flygplan och hela logistikbiten, men tyvärr kan det vara så att jag är obotligt flygrädd. Trots att jag är rätt bra på statistik smile

Saab 9-5 (1999)
Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
Founder
31 januari 2013 · 1 414 Inlägg

frostyman skrev:

Founder skrev:
Jag pluggade natur-teknisk och gick ut år 2000, hade inga super bra betyg direkt, några mvg och några ig… gjorde lumpen och efter det bestämde mig för att plugga data ett år, det va inget för mig så jag började jobba på Saab o byggde bilar där.

Var där i exakt ett år innan de bestämde sig för att säga upp 2000 pers och då va jag en av dom. Det var en spark i röven. Jag insåg att man inte kan hänga kvar med bara en gymnasie utbildning för i slutändan leder det aldrig till någto väl betalt jobb hur mycket man än kämpar och hur mycket timmar man än lägger in…

Jag pluggade 6 månader på komvux och blev av med mina IG'n o sen började jag plugga till pilot. Finns en gratis utbildning man kan gå men jag var tvungen att betala, det va tur att min pappa sparat ihop en hel del pengar så det var möjligt för mig…

Idag är jag 31 år gammal, har jobbat som trafik pilot i 6 år och deklarerade en inkomst på 750'000 förra året. Visst har man skit mycket studie skulder och det kommer ta 9 år innan jag betalt bort dom, men det var helt klart värt det! Att bli pilot var något jag drömt om hela livet och jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det!

Den stora nackdelen med jobbet är arbetstiderna som är väldigt långa, börjar tidigt på morgonen och varar till sent på kvällen. I värsta fall är man hemma 2 dagar i veckan, i bästa fall jobbar man 2 dagar i veckan. Vi har olika schema hela tiden vilket gör det svårt att planera, även på kort notis...

Min tjej var i liknande situation, hon pluggade häst linjen och i det yrket finns inga jobb, hon jobbade på cafe och var städerska nattetid. Hon pluggade upp sina betyg och började på flygledar-utbildning i Malmö. Idag sitter hon som flygledare och tjänar drygt 500'000 per år, det bästa med hennes utbildning är att hon nästan inte har några studie skulder alls då utbildningen är betald av staten.

Jag har massor med kompisar som pluggat till ingenjörer, IT-Tekniker m.m. och alla jobbar idag med det som de pluggade till och tjänar mellan 28-40'000 i månaden.

Jag tycker att du ska sätta dig i skolbänken, du har provat att jobba nu o det verkar tyvärr inte fungera, du behöver inte vara smart för att bli något, bara jäkligt envis och ge dig fan på att du ska lära dig sakerna…

Själv måste jag läsa allt 3 gånger för att fatta det och helst 5 gånger till för att minnas det smile

Kunde nästan vara skrivet av mig! Samma visa med naturteknisk linje på gymnasiet, och sen dataing. på högskola. Hoppade dock av efter några månader. Tog sen första bästa jobbet på min hemort och det var olyckligt nog på en restaurang. Lätt att få jobb, svårt att komma ifrån. Efter att jag flyttat tvärs igenom Sverige (kjoltyg får en att göra vad som helst!) och knegat ytterligare något år på restaurang så fick jag nog och satte mig i skolbänken.

Hade tur att hoppa på ett nytt program som inriktade sig mot processindustrin, och då mest mot kärnkraft. Fick jobb innan jag gick ut skolan och sen dess har det aldrig varit tungt att gå till jobbet en enda dag. Att lönen tog ett rejält skutt uppåt var inte heller nån nackdel givetvis.

Rådet till trådstartaren är att försöka läsa lite prognoser över vilka yrken det är brist på om ett par år och sen köra järnet i skolan. Om några år är det förhoppningsvis du som delar med dig av ditt framgångsrecept!

Founder: Vilket airbusplan och vilka rutter flyger du? Är otroligt fascinerad av flygplan och hela logistikbiten, men tyvärr kan det vara så att jag är obotligt flygrädd. Trots att jag är rätt bra på statistik smile

Jag kan starkt rekommendera flygledare, det är en enorm brist på dessa runt om i världen och värre blir det. Mängden som går i pension har sedan länge varit fler än de som utbildas!

Jag kör A321'or åt Thomas Cook Airlines Scandinavia från Göteborg... smile

Jag har sett människor som säger att dom är rädda och ändå går ombord, men de som är riktigt rädda ser vi ibland, dom kommer till gate sen tar det stopp, oftast kommer de inte ombord sad

Senast redigerat av Founder (31 januari 2013)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
MeloveGolf Vw trimmare
1 februari 2013 · 2 995 Inlägg

Founder skrev:
Jag kan starkt rekommendera flygledare, det är en enorm brist på dessa runt om i världen och värre blir det. Mängden som går i pension har sedan länge varit fler än de som utbildas!

Jag kör A321'or åt Thomas Cook Airlines Scandinavia från Göteborg... smile

Jag har sett människor som säger att dom är rädda och ändå går ombord, men de som är riktigt rädda ser vi ibland, dom kommer till gate sen tar det stopp, oftast kommer de inte ombord sad

Både pilot & flygledare ställer ju dock krav på individen, strestålighet,språk kunskaper & syn tex.
Men klarar man av det så tycker jag man ska köra på det.

Men är ts rädd för utbildning utan lön finns ju hederliga hantverksyrken är man driftig och jobbar mycket så trillar det ändå in pengar jämför med bud & receptions jobb.

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Bilproffs Avstängd
19 mars 2014 · 2 Inlägg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang