BMW E36 325ci 1994 - Miniprojekt (Styling, puts och allmän uppfräshning)

Syftet med denna tråd är att få en cleanare all-around look för bilen. Kommer hålla en silvrig/vit look genom hela bilen, kommer inte heller göra något över drivet kjolpaket eller dylikt. Tips, diskussioner och annat som bidrar till en trevlig stämning är alltid välkommet! :)
  • 42 Följare
  • 81 563 Visningar
  • Projektet avslutat 6 oktober 2014
J3n5
8 april 2013 · 792 Inlägg

Nu är diffusern beställd från tyskland smile 306kr, med frakt!

http://www.bmw-driver.net/forum/attachment.php?attachmentid=30940&stc=1&d=1354214916

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Zeppe92
9 april 2013 · 22 Inlägg

J3n5 skrev:
Nu är diffusern beställd från tyskland smile 306kr, med frakt!

http://www.bmw-driver.net/forum/attachm … 1354214916

kommer bli riktigt bra !

bmw e36 is the shit!
J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Jag hoppas det! Ska diffusern lackeras? Någon som har koll hur den monteras eller så? smile Har inte hunnit ta en ordentlig titt där under!

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Zeppe92
9 april 2013 · 22 Inlägg

J3n5 skrev:
Jag hoppas det! Ska diffusern lackeras? Någon som har koll hur den monteras eller så? smile Har inte hunnit ta en ordentlig titt där under!

helt upp till dig, men snyggast är ju om du skulle lacka den. men i svart, blank svart blir skit snyggt wink

bmw e36 is the shit!
J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Zeppe92 skrev:

J3n5 skrev:
Jag hoppas det! Ska diffusern lackeras? Någon som har koll hur den monteras eller så? smile Har inte hunnit ta en ordentlig titt där under!

helt upp till dig, men snyggast är ju om du skulle lacka den. men i svart, blank svart blir skit snyggt wink

Sant. Du uppmuntrar mig att göra det ordentligt smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Zeppe92
9 april 2013 · 22 Inlägg

J3n5 skrev:

Zeppe92 skrev:

J3n5 skrev:
Jag hoppas det! Ska diffusern lackeras? Någon som har koll hur den monteras eller så? smile Har inte hunnit ta en ordentlig titt där under!

helt upp till dig, men snyggast är ju om du skulle lacka den. men i svart, blank svart blir skit snyggt wink

Sant. Du uppmuntrar mig att göra det ordentligt smile

men samtidigt de e många som bara lämnar den i det svarta som den kmr i, men tycker du verkar va en sån som vill ha det ordentligt gjort smile

bmw e36 is the shit!
J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Zeppe92 skrev:

J3n5 skrev:

Zeppe92 skrev:

helt upp till dig, men snyggast är ju om du skulle lacka den. men i svart, blank svart blir skit snyggt wink

Sant. Du uppmuntrar mig att göra det ordentligt smile

men samtidigt de e många som bara lämnar den i det svarta som den kmr i, men tycker du verkar va en sån som vill ha det ordentligt gjort smile

För det mesta allafall, men ibland är det kunskapen som tryter och då blir det lite slarvigare. Men man lär ju sig!

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Lekndr93
9 april 2013 · 246 Inlägg

jag tycker diffusern ska vara svart

BMW 325i "E91" (2006)
Mercedes 190E 2,3 "w201" (1990)
J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Lekndr93 skrev:
jag tycker diffusern ska vara svart

Självklart ska den vara svart, men vi pratar om att lackera den svart. Så den blir blank och fin smile den kommer ju i abs plast och är redan matt svart smile skulle aldrig lacka den i bilens färg!

Mazda Miata "Turbo" (1991)
J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Sitter och kikar på dimljus. Hittade ett rätt så annorlunda val smile

Åsikter angående denna? Har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker, hur tror ni det hade passat med angeleyes?

http://car-lab.co.il/wp-content/uploads/2010/07/dl-bw001-e36-m3-bmw-e36-day-time-light.jpg
http://car-lab.co.il/wp-content/uploads/2010/07/bmw-e36-m3-drl-daytime-light-2.jpg
http://car-lab.co.il/wp-content/uploads/2010/07/bmw-e36-m3-drl-daytime-light.jpg

Tror aldrig jag sett en e36 här på garaget med detta! Hade varit roligt att vara lite annorlunda smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Doomberg
9 april 2013 · 322 Inlägg

Har Projektor på min men är en smaksak, tycker dem är snyggare smile men roligare att vara udda med just bilar !

J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Doomberg skrev:
Har Projektor på min men är en smaksak, tycker dem är snyggare smile men roligare att vara udda med just bilar !

Kikade på dina bilder, du har ju en lucka för dina dimljus? smile Vet inte, tycker projektor passar betydligt bättre på e46 och frammåt! Den runda lyktan tar ner lite på "kantigheten" av e36an tycker jag big_smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Doomberg
9 april 2013 · 322 Inlägg

Ja än så länge wink de ligger på hyllan som ska dit men blir när man servar den med ny olja och allt sånt till helgen samt nya dämpare m.m. smile

J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Doomberg skrev:
Ja än så länge wink de ligger på hyllan som ska dit men blir när man servar den med ny olja och allt sånt till helgen samt nya dämpare m.m. smile

Härligt! smile Jag ska också serva min å byta olja, men måste bara få tummen ur.. smile Blir det coilsar?

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Doomberg
9 april 2013 · 322 Inlägg

Hehe samma här , samt ekonomin stretar lite denna månad då det blir Cypern resa i slutet av april smile
Har inte bestämt riktigt om det inte bara blir sänknings fjädrar , får se smile lite planer för den som ska köpas in smile

J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Doomberg skrev:
Hehe samma här , samt ekonomin stretar lite denna månad då det blir Cypern resa i slutet av april smile
Har inte bestämt riktigt om det inte bara blir sänknings fjädrar , får se smile lite planer för den som ska köpas in smile

Cypern, fan vad härligt.. Man är utomlands alldeles för lite sad Jag tycker min är lite väl mjuk fram, så det blir nog coilovers för mig, tror stötdämparna fram har börjat gjort sitt!

Tycker det blev riktigt bra med dina baklyktor, passar bra på en rödbil smile

Senast redigerat av J3n5 (9 april 2013)

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Doomberg
9 april 2013 · 322 Inlägg

Okej hehe smile
Ja min höger dämpare fryser dock vid minus grader så smäller rätt bra på grusvägen i groparna på morgonen wink

Jo fattas bara projektor blinkers och dimljusen sen svart grill , tror jag inte ska ha så mycket mer än så då jag vill ha den clean och så blir det byta ut alla delar som går och få den fin både utseende och komfort smile

J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Doomberg skrev:
Okej hehe smile
Ja min höger dämpare fryser dock vid minus grader så smäller rätt bra på grusvägen i groparna på morgonen wink

Jo fattas bara projektor blinkers och dimljusen sen svart grill , tror jag inte ska ha så mycket mer än så då jag vill ha den clean och så blir det byta ut alla delar som går och få den fin både utseende och komfort smile

Blir nog bra! Har lagt som favorit smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Alpinabiturbo Kulan
9 april 2013 · 1 435 Inlägg

Snygg färg på bilen men du måste sänka.. wink

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
J3n5
9 april 2013 · 792 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:
Snygg färg på bilen men du måste sänka.. wink

Tack! smile Haha jo det är planen.. Man inser det bara mer och mer smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang