Maptuns 360mm bromskit!!! Saab 9000

GrEEn81 Saab Freak
27 januari 2013 · 292 Inlägg

Tjaa

Sitter o velar som tusan om man ska uppgradera bilens frambromsar till deras värsta kit!

Har nu Brembo 4Kolvs ok med 314mm skivor fram på den..

Hur pass effektiva är maptuns bromsar vs mina??

Är en del cash att pynta upp liksom sad

Mvh:Andreas
baltis
27 januari 2013 · 1 948 Inlägg

Jag gissar på att det bromskittet e samma som xyz, d2 och ksport använder (bara att ringa till kina och få det tillverkat med ditt namn på).

Till att börja med så står det inget om dammskydd, så jag gissar därför att det inte är det. Så använder du bilen dagligen eller på vintern så skulle jag inte rekommendera det.
Sen så kommer du behöva köpa nya bromsbelägg det första du gör, för dom som ingår är inget att ha....

Ne om jag hade varit dig så hade jag istället uppgraderat dom bromsarna du har nu, dvs bättre belägg (pfc, carbotech, pagid), skivor, slangar och så klart vätska (när bytte du den senast?wink )

Ring till Pean sweden, han kan allt om bromsar och har erfarenhet utav alla typer av bilar.


Sen måste jag bara tillägga en sak, stirra dig inte blind på storlek på skivor och kolvar i oken. Jag har en-kolvs ok på min m3a, och jag kan lova att jag har bra mycket mer bromskraft än en 240 som har 4-kolvs big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang