C-tek-laddare + DEFA motorvärmare

vwkjell
28 januari 2013 · 189 Inlägg

Hej. Har funderat på att koppla in en batteriladdare via motorvärmaruttaget. Läst att många har gjort det men inte någon som berättar Hur dom kopplat?

Ska man bara köpa en grendosa och koppla in vid kupévärmaren (en till batteriladdaren och en till kupévärmaren)? Eller skala motorvärmarkabeln och tjuva ström där?

Hur har ni gjort?

Old VW's never die, they just get more expensive!
Mercedes W124 300e 24v "Sportline" (1991)
it_mutt Avstängd
28 januari 2013 · 10 388 Inlägg

vwkjell skrev:
Hej. Har funderat på att koppla in en batteriladdare via motorvärmaruttaget. Läst att många har gjort det men inte någon som berättar Hur dom kopplat?

Ska man bara köpa en grendosa och koppla in vid kupévärmaren (en till batteriladdaren och en till kupévärmaren)? Eller skala motorvärmarkabeln och tjuva ström där?

Hur har ni gjort?

DEFA har väl en egen batteriladdare? Eller har jag fel för mig månne...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
vwkjell
28 januari 2013 · 189 Inlägg

it_mutt skrev:

vwkjell skrev:
Hej. Har funderat på att koppla in en batteriladdare via motorvärmaruttaget. Läst att många har gjort det men inte någon som berättar Hur dom kopplat?

Ska man bara köpa en grendosa och koppla in vid kupévärmaren (en till batteriladdaren och en till kupévärmaren)? Eller skala motorvärmarkabeln och tjuva ström där?

Hur har ni gjort?

DEFA har väl en egen batteriladdare? Eller har jag fel för mig månne...

Jo det vet jag att dom har men tänkte komma lite billigare undan smile

Old VW's never die, they just get more expensive!
Mercedes W124 300e 24v "Sportline" (1991)
it_mutt Avstängd
28 januari 2013 · 10 388 Inlägg

vwkjell skrev:

it_mutt skrev:

vwkjell skrev:
Hej. Har funderat på att koppla in en batteriladdare via motorvärmaruttaget. Läst att många har gjort det men inte någon som berättar Hur dom kopplat?

Ska man bara köpa en grendosa och koppla in vid kupévärmaren (en till batteriladdaren och en till kupévärmaren)? Eller skala motorvärmarkabeln och tjuva ström där?

Hur har ni gjort?

DEFA har väl en egen batteriladdare? Eller har jag fel för mig månne...

Jo det vet jag att dom har men tänkte komma lite billigare undan smile

Ah, ja den kanske är rent äckligt dyr iofs, det har jag ingen aning om. Hade bara för mig att min far hade det på förra eller förrförra kärran.

Men givetvis, du borde ju kunna koppla in dig på båda ställena, även om jag spontant tycker att det kanske skulle vara "bättre" att koppla in sig i kupen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang