Ja då ska man ge sig på detta med en projekt tråd då. får se hur det går. men tanken är att jag ska lyckas dokumentera ner allt jag gör med bilen ev ta med det som är gjort. först när man skaffar bilen så tänker man att man inte ska göra så mycket men sedan så inser man ju att det blir en heldel gjort med tiden som säker andra kan tycka är kul. så vi får se hur detta går
Ja kan ju börja lite smått med vad som är gjort fram tills idag
När jag köpte bilen fanns ju inte vinterfälgar med till den. så det blev till att skaffa nya direkt. dessa var inte lackade så det blev det första att göra
så blev dom iaf och i samband med besikningen där den inte gick igenom pga att fjädrarna var av så blev det montering av coilisar
den i fram monterad
och i bak
och en bild på det som satt där. inte direkt en höjdare
i samband med att bilen fick coils så blev den även lite lägre vilket även besiktnings mannen märkte. och när det blev lägre så åkte jag på ett problem med att kräningshämmaren tar i drivaxeln på höger sida vid svägningar och gupp så nu väntar jag på paket med ställbara drop links.
Har även idag lackat emblemet till koffort luckan. fast funderar på att köra det svart istället då jag inte är 100% nöjd med detta. kom med förslag
Idag kom den. plasti dipen. får se vad jag testar på först. antingen vw emblemet till skuffen eller dotz fäljen. förmodligen blir det emblemet då det är lite lättare att vara inne o måla
Ja då var det dags för en liten update. inget som sitter på bilen än. men jag har det ju hemma iaf. kom ett paket igår med 2st ställbara kräningingshämmarstag <- säg det på en fredag. så nu hoppas jag att skrapandet kan försvinna på bilen när man svänger
vfridlund skrev: Okej då ska ja köpa de, ska färaga mina svarta. Men när jag tagit bort bak emblemet vad ska jag använda för lim/klister för att få fast de igen? Söker tips
säg till när du hittat något.. jag vet inte än själv vad jag ska köra med. men det kommer jag säker på nåogt tillslut
japp plast primer. sen har jag inte koll på hur många lager jag la. då jag kör väldigt tunna lager. men 2-3 borde räcka. sen körde jag 3 lager med klarlack efter fär att få lite djup i det och så det ska stå sig
nja inte 180hk. finns vissa 150hk som kom i brytet innan 180 som fick en större men inte programvaran för det. iaf det man får fram på vin nr att det ska va i den
Så då är den nya turbon på plats. och den K03-053 (aka K03s) som den så fint heter hade lite böjda impellrar + lite glapp i lagren men nu så går det som det ska igen fick även passa på att ta en bild på den gamla turbon Turbo som inte mår bra
longcat skrev: skoj! blev det nån märkbar kraftskillnad? var det svårt att byta turbon?
svårt att märka krafskillnaden då det bara spinner med vinter hjulen på. så nu längtar man till sommaren. vad jag har förstått så ska det vart lite krångligt. satt bra länge och funderade på att göra det själv men tillslut så insåg jag sanningen att jag aldrig kommer att få tiden till det så jag lämnade in det på verkstad . och vad jag hört så svor han väldigt mycket som gjorde jobbet. klagade visst på att det är trångt
longcat skrev: skoj! blev det nån märkbar kraftskillnad? var det svårt att byta turbon?
svårt att märka krafskillnaden då det bara spinner med vinter hjulen på. så nu längtar man till sommaren. vad jag har förstått så ska det vart lite krångligt. satt bra länge och funderade på att göra det själv men tillslut så insåg jag sanningen att jag aldrig kommer att få tiden till det så jag lämnade in det på verkstad . och vad jag hört så svor han väldigt mycket som gjorde jobbet. klagade visst på att det är trångt
haha , trångt lär det vara att komma åt turbon på dessa bilar, finns ju inte mycket plats under huven ^^
det är ju dessvärre så. svor som F*n när jag skulle byta termostat på den. o då sitter den ganska bra till ändå jämfört med turbon