M90 740 problem

munkenpetersen
11 februari 2013 · 288 Inlägg

Tja, smackade på en m90 låda på 7leifaren härom veckan. Och tänkte höra med er om det är olika startmotorer te enkelt/dubbelmassigt svänghjul? För den har börjar hacka till och vill inte starta riktigt som den ska. Utan man får mala för att ''strömmen klipps'' och sen vrid om igen och göra så några gånger innan den vill komma igång,

Tacksam för svar // Anton

BMW e34 M5 (1992)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 februari 2013 · 13 749 Inlägg

nej samma startmotor

så det är inte problemet
sitter svänghjulet på rätt ställe?
så den inte sitter fel?

när motorn är nollad (nedre remskivan står på nollan och kamen står vid märkningen ska uppehållet på triggern (svänghjulet) sitta mitt för startmotorhålet

så det är 60st hål och 2st är inga hål så den ska vara mitt för startmotorhålet

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
munkenpetersen
11 februari 2013 · 288 Inlägg

Growe skrev:
nej samma startmotor

så det är inte problemet
sitter svänghjulet på rätt ställe?
så den inte sitter fel?

när motorn är nollad (nedre remskivan står på nollan och kamen står vid märkningen ska uppehållet på triggern (svänghjulet) sitta mitt för startmotorhålet

så det är 60st hål och 2st är inga hål så den ska vara mitt för startmotorhålet

svänghjulet ska sitta iallafall på rättplats. Det med startmotorhålet har jag ingen aning aning om. Ska undersöka detta när uttrampningslager ska bytas

BMW e34 M5 (1992)
mbadriver
11 februari 2013 · 244 Inlägg

Snackade med arbetskamraten om ditt problem å tänk på att svänghjulet e från italienimporten wink Det kan ställa till det sa han om man har otur tongue

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis
Volvo V70N (2007)
munkenpetersen
12 februari 2013 · 288 Inlägg

mbadriver skrev:
Snackade med arbetskamraten om ditt problem å tänk på att svänghjulet e från italienimporten wink Det kan ställa till det sa han om man har otur tongue

där sa du något, vad kan det ställa till med?

BMW e34 M5 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang