BMW E60 "Biffen" Projekt

wellander
12 februari 2013 · 35 Inlägg

Tjena alla bilproffs smile
nu har jag äntligen fått tag på en E60 i helt rätt utförande (enligt mig) och nu är det massor jag vill göra och fixa men vet fan inte vart jag ska börja, vad jag ska köpa först, står helt still i skallen och många tankar på att om jag köper det så kanske det inte passar med det ena och måste bytas och ja det bara snurrar smile så därför startar jag denna tråd direkt för att få lite tips och råd och om det finns nån bmw entusiast i västerås trakten så blir allt detta ännu bättre smile här följer lite info som jag vill göra men som sagt kaos i skallen.

Xenonlook lampor i hela interiören, svarta emblem, personliga regplåtar, bästa luftfiltret, fett avgassystem, foliering av lister runt fönster, foliering av instrument brädan (vet ej vilken färg jag vill ha) byte av stereo samt högtalare, nya lampor runt hela bilen, kjolpaket, vilken vinge ska man ha? byte av sidospeglar ett måste wink

ända jag verkligen vet att jag vill ha är svarta c-style concav fälgar smile

alla detaljer ska vara svarta på bilen. men ska man ha svart vinge? lacka om hajfenan svart?

kommer lägga upp lite länkar på olika delar jag tänkt mig men börjar med denna front som jag kollat mycket på, vad tror ni? Kerscher frontspoiler "Spirit 5"
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e60/ … 1.htm#4185

hade tänkt lacka fronten i bilens färg men "taggarna" i hålen funderar jag på att lacka svarta eller skulle det se dumt ut?

jätte tacksam för tips och råd

/Biffen

BMW 525i "Biffen" (2004)
wellander
14 februari 2013 · 35 Inlägg

Imorgon hämtas k&n:s insatsfilter från mekonomen (beställde idag) och har pratat med ferritta och dom skulle ha 12000kr för ett 2.5" halvsystem med dubbla utblås. nån som vet om man kan ha dubbla utblås på en vanliga 5:a? batteriet sitter ju bak och orginal så är det bara ett utblås.

Blider kommer i helgen nu när all snö har smält bort smile

BMW 525i "Biffen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang