Hur få pengar från kontant till digitalt?

Martin 9-3 Fisketokig
20 februari 2013 · 2 997 Inlägg

Insåg just att när Swedbank tog bort kontanthanteringen innebar det även insättning.

Insättningsautomaten som står i hörnet är begränsad till 10.000:- i veckan.

Hur gör man lättast för att få in pengar på kontot i Sverige år 2013 ?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Cadillac_The_King
20 februari 2013 ·

Martin 9-3 skrev:
Insåg just att när Swedbank tog bort kontanthanteringen innebar det även insättning.

Insättningsautomaten som står i hörnet är begränsad till 10.000:- i veckan.

Hur gör man lättast för att få in pengar på kontot i Sverige år 2013 ?

går nog inte tyvärr tycker den nya regeln är fjanting tänk på alla panssionärer som har
flera hundra tusen hemma o inte kan sätta in dom på kontot

jag gör altid så här när jag säljer saker tilexempel på blocket
att köparen får sätta in pengar på mitt konto efter när dom har sätt varan
är ju så himla krånligt o sätta in kontanter numera tycker att banken kan
göra om som det var förr är ju bara krånligt nu

Germax
20 februari 2013 · 12 086 Inlägg

Har inga Swedbankkontor kontanthantering längre?

Man kan ju undra vem fan som ska hantera kontanter om inte banken?
Mer pengar ska dom ha och sämre service får man och inte kan man va utan dom, rövknulleri på högsta nivå är vad det är.

Cadillac_The_King
20 februari 2013 ·

Germax skrev:
Har inga Swedbankkontor kontanthantering längre?

Man kan ju undra vem fan som ska hantera kontanter om inte banken?
Mer pengar ska dom ha och sämre service får man och inte kan man va utan dom, rövknulleri på högsta nivå är vad det är.

tyvärr så är det så man får sj stoppa in sina pengar i en aoutomat
tydligen men har inte vågat prova  detta är sinnesjukt

det var bätre förr tycker jag

Timjoh
20 februari 2013 · 453 Inlägg

känns som dom som jobbar svart eller med kriminella saker kan dra nytta av detta...
Eftersom en automat är begränsad till 10 000kr dagen eller veckan? att det inte väcker samma misstanke på något vis om du sätter in stora summor ofta pga att automaten är begränsad och måste då delas upp.
Samt att du slipper den personliga kontakten.

Bara en tanke

Cadillac_The_King
20 februari 2013 ·

Timjoh skrev:
känns som dom som jobbar svart eller med kriminella saker kan dra nytta av detta...
Eftersom en automat är begränsad till 10 000kr dagen eller veckan? att det inte väcker samma misstanke på något vis om du sätter in stora summor ofta pga att automaten är begränsad och måste då delas upp.
Samt att du slipper den personliga kontakten.

Bara en tanke

jo är ju helt sjukt

Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
20 februari 2013 · 296 Inlägg

Forex har kontant hantering , och hjälper dig nog mer än gärna mot en avgift för att få in pengarna på ditt swedbank konto!

Det blir som det blir!
Mattsson_91 Självlärd
21 februari 2013 · 3 083 Inlägg

Sen finns inte dessa automater över allt heller. Har för mig att jag såg någon stans på swedbanks hemsida men nu kan jag inte hitta det

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Lina-
21 februari 2013 · 1 213 Inlägg

Swedbank vill inte hantera kontanter inne på banken pga rånrisken. De löste dom genom att ta bort kontanthanteringen, istället för att investera i säkerhetssystem som gör rån omöjliga att genomföra.

Som kund finns det bara en vettig lösning, visa dom var skåpet ska stå = byt bank!

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Mattsson_91 Självlärd
21 februari 2013 · 3 083 Inlägg

Nu är det väl så att det inte bara är Swedbank som tar bort kontanthanteringen utan även handelsbanken, SEB och Nordea också. Vad jag förstått så kommer det bara finnas ett få tal bankkontor kvar som har kontanthantering

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
21 februari 2013 · 447 Inlägg

Varför inte bara betala med kontanterna då? smile Eller så sätter man in en mindre summa åt gången på insättningsautomaten vi har i här i Söderhamn.

Ont om hästkrafter är det gott om.
Mattsson_91 Självlärd
21 februari 2013 · 3 083 Inlägg

Sqweebz skrev:
Varför inte bara betala med kontanterna då? smile Eller så sätter man in en mindre summa åt gången på insättningsautomaten vi har i här i Söderhamn.

Det är så förbannats långt till söderhamn för o sätta in pengar wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Martin 9-3 Fisketokig
23 februari 2013 · 2 997 Inlägg

Sqweebz skrev:
Varför inte bara betala med kontanterna då? smile Eller så sätter man in en mindre summa åt gången på insättningsautomaten vi har i här i Söderhamn.

Max 10' i veckan. Kul att springa ett halvår på banken.

Forex ligger ju bara dumt till. minst 15 mil för att växla in...

Ärligt folk vill ju undvika att ta emot cash och vill ha på konto istället...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 februari 2013 · 13 744 Inlägg

Dream_ skrev:
Forex har kontant hantering , och hjälper dig nog mer än gärna mot en avgift för att få in pengarna på ditt swedbank konto!

det kan du tro.

då måste du bevisa vart du fått pengarna.

då räcker det inte med att säga utan då är det tex ett försäljningskvitto på din bil eller dylikt.

bättre att använda kontanter enbart så kan bankerna hoppa åt helvete

dom tror att dom kommer åt svarta pengar bättre på detta sättet.

men om jag har 100K som jag tjänat svart på mitt konto eller ligger här hemma spelar mig ingen som helst roll.

så vet inte riktigt vad som blir bättre av att dom krånglar till insättning och utagning på detta sättet.

för du får inte ta ut pengar hur som helst heller.

har du 1miljon på kontot kan du drömma om att få ta ut dom utan att bevisa vart dom ska hamna.. men dumma svenskar går med på det

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Martin 9-3 Fisketokig
23 februari 2013 · 2 997 Inlägg

Har ett helt kvittensblock liggandes så visst kan jag visa banken kvitton på både sålda möbler och skotrar eller vad man nu vill skriva innan besöket...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Muttley
23 februari 2013 ·

Growe skrev:

Dream_ skrev:
Forex har kontant hantering , och hjälper dig nog mer än gärna mot en avgift för att få in pengarna på ditt swedbank konto!

det kan du tro.

då måste du bevisa vart du fått pengarna.

då räcker det inte med att säga utan då är det tex ett försäljningskvitto på din bil eller dylikt.

bättre att använda kontanter enbart så kan bankerna hoppa åt helvete

dom tror att dom kommer åt svarta pengar bättre på detta sättet.

men om jag har 100K som jag tjänat svart på mitt konto eller ligger här hemma spelar mig ingen som helst roll.

så vet inte riktigt vad som blir bättre av att dom krånglar till insättning och utagning på detta sättet.

för du får inte ta ut pengar hur som helst heller.

har du 1miljon på kontot kan du drömma om att få ta ut dom utan att bevisa vart dom ska hamna.. men dumma svenskar går med på det

När kom den regeln?  Satte in pengar och de ville bara jag skulle fylla i ett formulär och krävde inga kvitton. 
Och vaddå de frågar var pengarna ska ta vägen ?  De har faktiskt inte ett skit med de och göra och de har ingen laglig rätt att hindra heller.  En bekant tog ut 250tusen nyligen utan några som helst frågor.

Unleash
23 februari 2013 · 370 Inlägg

tkd_rille skrev:

Growe skrev:

Dream_ skrev:
Forex har kontant hantering , och hjälper dig nog mer än gärna mot en avgift för att få in pengarna på ditt swedbank konto!

det kan du tro.

då måste du bevisa vart du fått pengarna.

då räcker det inte med att säga utan då är det tex ett försäljningskvitto på din bil eller dylikt.

bättre att använda kontanter enbart så kan bankerna hoppa åt helvete

dom tror att dom kommer åt svarta pengar bättre på detta sättet.

men om jag har 100K som jag tjänat svart på mitt konto eller ligger här hemma spelar mig ingen som helst roll.

så vet inte riktigt vad som blir bättre av att dom krånglar till insättning och utagning på detta sättet.

för du får inte ta ut pengar hur som helst heller.

har du 1miljon på kontot kan du drömma om att få ta ut dom utan att bevisa vart dom ska hamna.. men dumma svenskar går med på det

När kom den regeln?  Satte in pengar och de ville bara jag skulle fylla i ett formulär och krävde inga kvitton. 
Och vaddå de frågar var pengarna ska ta vägen ?  De har faktiskt inte ett skit med de och göra och de har ingen laglig rätt att hindra heller.  En bekant tog ut 250tusen nyligen utan några som helst frågor.

klart som fan du får ta ut vilken summa du vill om du kan, skulle en bank motsätta sig att kunden får ta ut sina pengar..så skulle den banken inte bli långvarig

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
Cadillac_The_King
23 februari 2013 ·

Sqweebz skrev:
Varför inte bara betala med kontanterna då? smile Eller så sätter man in en mindre summa åt gången på insättningsautomaten vi har i här i Söderhamn.

hur gör manom man ska betala räkningar det går ju inte med kontanter när inte banken godkänner

Mattsson_91 Självlärd
23 februari 2013 · 3 083 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

Sqweebz skrev:
Varför inte bara betala med kontanterna då? smile Eller så sätter man in en mindre summa åt gången på insättningsautomaten vi har i här i Söderhamn.

hur gör manom man ska betala räkningar det går ju inte med kontanter när inte banken godkänner

Det gör man via internetbanken

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Cadillac_The_King
23 februari 2013 ·

Volvo142_73a skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Sqweebz skrev:
Varför inte bara betala med kontanterna då? smile Eller så sätter man in en mindre summa åt gången på insättningsautomaten vi har i här i Söderhamn.

hur gör manom man ska betala räkningar det går ju inte med kontanter när inte banken godkänner

Det gör man via internetbanken

jo men inte när man har cash i plånboken då blir de svårt om det är långt till löning

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang