Lånade pengar till polare för bil.

caromania Forummoderator
21 februari 2013 · 9 296 Inlägg

Den ena vildare än den andra. Jag skulle i nuläget vara mer nervös för att han skulle snubbla på gatan och sedan, med hjälp av ert skitsnack här hävda att han blivit misshandlad av "legosoldaten" eller "röda korset" beroende på vem det nu är. Han kan ju tjäna sig en rejäl hacka på att anmäla tillbaka.

Det är ju bara att konstatera att personen i fråga totalt saknar moral eller vett och etikett men pengar har förstört folk förr. Kolla bara på vad som händer mellan syskon när föräldrar dör.

Ta detta den korrekta vägen dvs via lagen. Försök gärna få till band, film eller på annat sätt skaffa bevisning som kan ge dig pengarna tillbaka. Går det inte så är det förjävligt och blir en dyr läxa. Allt det här snacket om att åka hem till någon och puckla är bara patetiskt och lantigt. Ni har ju inte en aning om hur många ryssar eller serber (ursäkta generaliseringen) den här tjommen kan dra fram. Nötter är ni. Och inget spännsnack nu om att ni har tribaltatueringar, tumringar och biceps som lår.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vurtne DEVIL
21 februari 2013 · 1 171 Inlägg

caromania skrev:
Den ena vildare än den andra. Jag skulle i nuläget vara mer nervös för att han skulle snubbla på gatan och sedan, med hjälp av ert skitsnack här hävda att han blivit misshandlad av "legosoldaten" eller "röda korset" beroende på vem det nu är. Han kan ju tjäna sig en rejäl hacka på att anmäla tillbaka.

Det är ju bara att konstatera att personen i fråga totalt saknar moral eller vett och etikett men pengar har förstört folk förr. Kolla bara på vad som händer mellan syskon när föräldrar dör.

Ta detta den korrekta vägen dvs via lagen. Försök gärna få till band, film eller på annat sätt skaffa bevisning som kan ge dig pengarna tillbaka. Går det inte så är det förjävligt och blir en dyr läxa. Allt det här snacket om att åka hem till någon och puckla är bara patetiskt och lantigt. Ni har ju inte en aning om hur många ryssar eller serber (ursäkta generaliseringen) den här tjommen kan dra fram. Nötter är ni. Och inget spännsnack nu om att ni har tribaltatueringar, tumringar och biceps som lår.

Håller med, jag har varit i kontakt med kronofogden som jag nämnde tidigare och dem lät positiva, så får väl se vad som händer, jag har iallafall skickat in papper till dem nu, och dem skickar väl ut papper i sin ordning till honom, får vänta och hålla tummarna för att detta kommer att gå vägen! Han är inte hos kronofogden sen tidigare, så detta kanske skrämmer han lite.

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Caffe skrev:

Gilgamesh skrev:
det är ingen svennebanan, men jag känner honom väl.. hans farsa har försökt hjälpa mig men han har själv massa betalningar... en grej dock är att han inte får ha saker o ting på sitt namn pga fogden... därför ligger bil, mobil abonnemang osv på någon annan.

Då är ju hela idéen med fogden körd, du blir bara sist i högen.

Mja, det är lite mer invecklat än så.

Fogden kan mäta ut saker som inte står i hans namn om han har dom på sin tomt, lägenhet mm.
Dvs även om bilen står på någon annan så kan den mätas ut.

För eller senare tröttnar fogden och mäter ut även brödrosten för att få in pengar.

Nej nej, fogden kan -inte-mäta ut saker som du inte är rättmätig ägare till

- - Edit - -

Då måste alltså fogden först bevisa att det är din "sak" även om den står på någon annan. Men inte bara "huxflux"


Om du hamnar hos Kronofogden med en skuld som du inte betalar, kan Kronofogden tvångsvis ta din egendom, sälja den och betala pengarna till den du är skyldig.

http://www.kronofogden.se/Utmatningsordningen.html

Senast redigerat av it_mutt (21 februari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
panda666
21 februari 2013 · 4 250 Inlägg

säger fortfarande gå smiska snubben ..ta på dig en svart strumpa så han inte känner igen dig..sen ge han en liten läxa..han kommer hosta upp stålarna var inte rädd;smile skämtar inte

caromania Forummoderator
21 februari 2013 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:
säger fortfarande gå smiska snubben ..ta på dig en svart strumpa så han inte känner igen dig..sen ge han en liten läxa..han kommer hosta upp stålarna var inte rädd;smile skämtar inte

Ta med en spade också så han kan gräva ner ditt lik om han är beväpnad eller har HA som polare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vurtne DEVIL
21 februari 2013 · 1 171 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:
säger fortfarande gå smiska snubben ..ta på dig en svart strumpa så han inte känner igen dig..sen ge han en liten läxa..han kommer hosta upp stålarna var inte rädd;smile skämtar inte

Ta med en spade också så han kan gräva ner ditt lik om han är beväpnad eller har HA som polare.

Hahha kul kille du big_smile

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 februari 2013 · 3 929 Inlägg

panda666 skrev:
säger fortfarande gå smiska snubben ..ta på dig en svart strumpa så han inte känner igen dig..sen ge han en liten läxa..han kommer hosta upp stålarna var inte rädd;smile skämtar inte

Och vad gör en strumpa för nytta? Tror du inte han redan har strumpor på sig wink Vi vanligt folk brukar identifiera varandra med hjälp av ansikten, men du kanske har en fot-fetish? big_smile Don't worry, aint judging you wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Vurtne DEVIL
21 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

panda666 skrev:
säger fortfarande gå smiska snubben ..ta på dig en svart strumpa så han inte känner igen dig..sen ge han en liten läxa..han kommer hosta upp stålarna var inte rädd;smile skämtar inte

Och vad gör en strumpa för nytta? Tror du inte han redan har strumpor på sig wink Vi vanligt folk brukar identifiera varandra med hjälp av ansikten, men du kanske har en fot-fetish? big_smile Don't worry, aint judging you wink

Haha, den va bra =p

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Dometros
21 februari 2013 · 434 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

panda666 skrev:
säger fortfarande gå smiska snubben ..ta på dig en svart strumpa så han inte känner igen dig..sen ge han en liten läxa..han kommer hosta upp stålarna var inte rädd;smile skämtar inte

Och vad gör en strumpa för nytta? Tror du inte han redan har strumpor på sig wink Vi vanligt folk brukar identifiera varandra med hjälp av ansikten, men du kanske har en fot-fetish? big_smile Don't worry, aint judging you wink

http://www.epicgifs.net/images/show/R40P8QWH

panda666
21 februari 2013 · 4 250 Inlägg

hehe vad skulle du ha använt så att ingen märker att det är du da:)=?

Vurtne DEVIL
21 februari 2013 · 1 171 Inlägg

panda666 skrev:
hehe vad skulle du ha använt så att ingen märker att det är du da:)=?

Rånarluva? big_smile Eller kanske ett par ljus strumpbyxor, haha

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
careau
21 februari 2013 · 1 624 Inlägg

Seriöst.....

panda666
21 februari 2013 · 4 250 Inlägg

Legosoldaten skrev:

panda666 skrev:
hehe vad skulle du ha använt så att ingen märker att det är du da:)=?

Rånarluva? big_smile Eller kanske ett par ljus strumpbyxor, haha

hohooh;smile allt funkar;)

zemet
21 februari 2013 · 4 041 Inlägg

Prova dom lagliga alternativen först skulle jag säga. Sedan efter det kan man om man inte fått sina pengar börja gå över till hämnd.

Skär sönder däcken 1 gång i veckan på bilen är ju en bra början och väldigt svårt att bevisa och inget som polisen kommer prioritera.

Men ska du börja med olagliga metoder så är ju risken att aset som inte betalar sina skulder hämnas tillbaka. Då är det gott att ha några övervakningskameror. Så kanske du kan fånga aset på bild ifall han hämnas och sedan sätta dit honom på det viset.

Maskerar du dig och åker hem till honom och misshandlar honom så är det nog svårt att bevisa att det var du som gjorde det. Men vad hindrar honom då ifrån att göra samma sak?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vurtne DEVIL
21 februari 2013 · 1 171 Inlägg

zemet skrev:
Prova dom lagliga alternativen först skulle jag säga. Sedan efter det kan man om man inte fått sina pengar börja gå över till hämnd.

Skär sönder däcken 1 gång i veckan på bilen är ju en bra början och väldigt svårt att bevisa och inget som polisen kommer prioritera.

Men ska du börja med olagliga metoder så är ju risken att aset som inte betalar sina skulder hämnas tillbaka. Då är det gott att ha några övervakningskameror. Så kanske du kan fånga aset på bild ifall han hämnas och sedan sätta dit honom på det viset.

Maskerar du dig och åker hem till honom och misshandlar honom så är det nog svårt att bevisa att det var du som gjorde det. Men vad hindrar honom då ifrån att göra samma sak?

Hade inte tänkt misshandla honom, han skall få lära sig en läxa om den lagliga sidan inte fungerar.

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Vurtne DEVIL
21 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Weckis skrev:
Håll dig själv där ifrån om någon nu skulle vilja besöka din polare med ditt ärende. Låt dom få förklara att DU kommer att överlåta skulden till någon annan som kommer driva in summan på ett eller annat sätt.
Är du med i detta samtal kommer den lilla råttan klämma dig för olaga hot eller utpressning, å då ryker du.
Den typen av folk din polare är har absolut inga skruppler å skiter fullständigt i andra, han kommer garanterat att ta besöket som ett hot oavsett... Och jag kan garantera att han INTE kommer att göra en anmälan med den bakrunden/historien om att han fått 20k GRATIS av dig..Om bara dina polare besöker honom.
Brukar hjälpa med att du dagen efter placerar två 9mm patroner vid hans dörr, en använd å en oanvänd---

Oavsett hur du gör så önskar jag att du får tillbaka dina pengar å heder.. Lycka till

Hej! Hoppas också även på att det kommer att funka på den lagliga sidan, om inte det gör det vet jag inte hur jag skall gå vägen, vilket som om jag kommer dit som du sa att han kommer ta det som ett hot, vilket gör det ännu värre, detta skulle iofs kanske ta ett par veckor så får hålla tummarna på att det går bra den lagliga vägen!

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Vurtne DEVIL
21 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Weckis skrev:

Legosoldaten skrev:

Weckis skrev:
Håll dig själv där ifrån om någon nu skulle vilja besöka din polare med ditt ärende. Låt dom få förklara att DU kommer att överlåta skulden till någon annan som kommer driva in summan på ett eller annat sätt.
Är du med i detta samtal kommer den lilla råttan klämma dig för olaga hot eller utpressning, å då ryker du.
Den typen av folk din polare är har absolut inga skruppler å skiter fullständigt i andra, han kommer garanterat att ta besöket som ett hot oavsett... Och jag kan garantera att han INTE kommer att göra en anmälan med den bakrunden/historien om att han fått 20k GRATIS av dig..Om bara dina polare besöker honom.
Brukar hjälpa med att du dagen efter placerar två 9mm patroner vid hans dörr, en använd å en oanvänd---

Oavsett hur du gör så önskar jag att du får tillbaka dina pengar å heder.. Lycka till

Hej! Hoppas också även på att det kommer att funka på den lagliga sidan, om inte det gör det vet jag inte hur jag skall gå vägen, vilket som om jag kommer dit som du sa att han kommer ta det som ett hot, vilket gör det ännu värre, detta skulle iofs kanske ta ett par veckor så får hålla tummarna på att det går bra den lagliga vägen!

Så länge DU inte är synlig utan enbart dina vänner så kan du vara lugn..  Hörsägen är inget hot.
Men den typen av vänner du lånat ut pengar till förstår inte problemet och vet nog hur han kan komma undan å blåsa dig. Han vet garanterat att du inte tar lagen i egna händer eller vågar polisanmäla mm. Han har synat dig sedan länge. Men skulle jag vara i dina kläder skulle jag låta några andra låta göra Skit jobbet med att inkassera dina pengar..

Men det är jag det.

Går det inte genom den lagliga vägen så får det väl bli så, har några kompisar som skulle göra det för ett par hundra smile

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
21 februari 2013 · 1 778 Inlägg

Många indrivare lägger dessutom gärna avgiften för indrivningen på hans skuld. Så det behöver inte kosta någonting.
Om det inte går vägen med kronofogden då förstås.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Mankan87
21 februari 2013 · 112 Inlägg

sen kanske det inte är så bra att diskutera här vad du vill/ska göra och inte om den lagliga vägen inte funkar?

Vurtne DEVIL
21 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Mankan87 skrev:
sen kanske det inte är så bra att diskutera här vad du vill/ska göra och inte om den lagliga vägen inte funkar?

Han hänger inte här, så spelar ingen roll :>

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang