Peugeot 206 - Säten justerbara i höjd?

it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

Tjo

Ja, jag vet att det är en "knepig" fråga. Men till saken;

Min mor som är, i brist på bättre uttryck; förbannat kort, ska byta ut sin gamla bil. Hon har då tittat på just Peugeot 206.

Nu till saken, jag har för mig att jag, "någonstans" "någon gång" hört, vid en biltest, att 206:an, inte har säten som går att justera i höjd.

Stämmer det verkligen? (i förlängningen blir det då; stämmer det så lär det inte fungera för henne)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
21 februari 2013 · 919 Inlägg

it_mutt skrev:
Tjo

Ja, jag vet att det är en "knepig" fråga. Men till saken;

Min mor som är, i brist på bättre uttryck; förbannat kort, ska byta ut sin gamla bil. Hon har då tittat på just Peugeot 206.

Nu till saken, jag har för mig att jag, "någonstans" "någon gång" hört, vid en biltest, att 206:an, inte har säten som går att justera i höjd.

Stämmer det verkligen? (i förlängningen blir det då; stämmer det så lär det inte fungera för henne)

As we speak så sitter jag i morsans 206'a.. finnes INGET tecken på nån form av höjdjustering. Men min mor är också väldigt kort, och hon har inga problem med att infinna sig bakom ratten smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

Dixieman skrev:

it_mutt skrev:
Tjo

Ja, jag vet att det är en "knepig" fråga. Men till saken;

Min mor som är, i brist på bättre uttryck; förbannat kort, ska byta ut sin gamla bil. Hon har då tittat på just Peugeot 206.

Nu till saken, jag har för mig att jag, "någonstans" "någon gång" hört, vid en biltest, att 206:an, inte har säten som går att justera i höjd.

Stämmer det verkligen? (i förlängningen blir det då; stämmer det så lär det inte fungera för henne)

As we speak så sitter jag i morsans 206'a.. finnes INGET tecken på nån form av höjdjustering. Men min mor är också väldigt kort, och hon har inga problem med att infinna sig bakom ratten smile

Se där, det tackar vi för smile

Ah, ja då får hon väl helt enkelt åka o titta/provsitta/provköra någon, då det låter som om det kanske skulle kunna fungera iaf smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
21 februari 2013 · 919 Inlägg

it_mutt skrev:

Dixieman skrev:

it_mutt skrev:
Tjo

Ja, jag vet att det är en "knepig" fråga. Men till saken;

Min mor som är, i brist på bättre uttryck; förbannat kort, ska byta ut sin gamla bil. Hon har då tittat på just Peugeot 206.

Nu till saken, jag har för mig att jag, "någonstans" "någon gång" hört, vid en biltest, att 206:an, inte har säten som går att justera i höjd.

Stämmer det verkligen? (i förlängningen blir det då; stämmer det så lär det inte fungera för henne)

As we speak så sitter jag i morsans 206'a.. finnes INGET tecken på nån form av höjdjustering. Men min mor är också väldigt kort, och hon har inga problem med att infinna sig bakom ratten smile

Se där, det tackar vi för smile

Ah, ja då får hon väl helt enkelt åka o titta/provsitta/provköra någon, då det låter som om det kanske skulle kunna fungera iaf smile

Är ju en fördel att instrumentpanelen är rätt lågt satt, så det gör ju rätt mkt smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Kristoff_
21 februari 2013 · 87 Inlägg

Vilken årsmodell? 2003'orna har iaf höjdjustering på 206'an

Ford Mondeo "Ghia" (2003)
it_mutt Avstängd
21 februari 2013 · 10 388 Inlägg

Kristoff_ skrev:
Vilken årsmodell? 2003'orna har iaf höjdjustering på 206'an

Hmm..."faceliften" iaf, när kom den...02? 03?

Har försökt hitta lite "faktablad", men det var ju inte det lättaste precis (kanske blivit bortskämd med att Audi har "hur långt som helst" tillbaka i tiden tillgängliga)

Senast redigerat av it_mutt (21 februari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
AutoCool
21 februari 2013 · 197 Inlägg

Versionen "XT Plus" och "Roland Garros" har reglage.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
it_mutt Avstängd
23 februari 2013 · 10 388 Inlägg

AutoCool skrev:
Versionen "XT Plus" och "Roland Garros" har reglage.

O detta då även före facelift? (eller blev det standard iom faceliften?)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
AutoCool
25 februari 2013 · 197 Inlägg

Enligt det som finns på http://www.planete-206.com/t2289-equipe … epuis-1998

Facelift kom april 2003 o då kom bland annat nya stolar. Osäkert om justerbara säten fanns då bara på XT Plus, Roland Garros (och XBOX360) som det var innan faceliften.  Det kan vara skillnad från bilarna såld i Sverige, minns att min gamla 306 hade värme i säten men den fanns inte i Frankrike eller England. Sen kan jag tro att folk köper dessa stolar från bildemo och byta själv..

Leta efter "206 siège conducteur réglable en hauteur" på google, varsin sökresultat har ett dubbelpil och på sidan ser du "cached". Sidan visar upp dom nyckelorden redan markerade om du öppnar webbsidan som "cached" då blir det lätt att hitta nyckelorden.

Det kanske finns någon på en Peugeot forum som har en svensk försäljningsbroschyr?

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
skjortan Down n`out
25 februari 2013 · 514 Inlägg

På Gti modellen är det justerbart i höjd

Down n`out
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang