Volvo xc70 -2000 kardan, tips?

adde9400
27 februari 2013 · 66 Inlägg

Hej,

har konstaterat att kardanstången är dålig på våran XC70 från 2000, det låter konstigt och vibrerar konstigt när man kör så lämnade in den och dom sa att den var dålig "inte hört exakt vad dom sa".

Men iallafall skulle behöva få tag på en ny kardansaxel eller om det går att laga/reparera den som är på nu för den var inte av. Hörde att det skulle kosta 10.000kr, någon som har erfarenhet eller vet någon bra sida som säljer Volvo delar billigt? Ni får gärna länka till någon helst så billig som möjligt kardanaxel. Hade uppskattats, är inte så vass på bilar så tar gärna emot tips på billiga sidor!

Mvh.

Beeenny
27 februari 2013 · 982 Inlägg

Stödlagret som börjar ge sig... finns inte och köpa löst till xc70 så du får köpa begagnad kardan å då kanske lagret är lika slut på den du köper.

adde9400
27 februari 2013 · 66 Inlägg

Beeenny skrev:
Stödlagret som börjar ge sig... finns inte och köpa löst till xc70 så du får köpa begagnad kardan å då kanske lagret är lika slut på den du köper.

Säker? Låter förjävligt när man kör, ungefär som att något vibrerar upp och ned låter liksom ,rr rrrrrrr rrr rrr rrrrr rrr rr  osv.

Men borde gå att få tag på en ny kardanaxel och byta hela? Frågan är bara vart.

Beeenny
27 februari 2013 · 982 Inlägg

http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_XC7 … =6&w=1

min polares företag, ring han , han har garanterat ett fräscht

adde9400
27 februari 2013 · 66 Inlägg

Beeenny skrev:
http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_XC70_AWD__2000_2_5t_delar_36122933.htm?ca=6&w=1

min polares företag, ring han , han har garanterat ett fräscht

Tack, ska kolla upp det!

torpis Forummoderator
27 februari 2013 · 10 576 Inlägg

Tips om webshoppar för kardanaxlar är inte avancerad motorteknik.  Prova att googla.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang