Nissan 350Z a la Fast And The Furious

Köpte bilen i oktober 2012. Bilen kommer från från början från Florida i USA och byggdes av samma företag som var med och tunade/stylade bilarna till den första Fast and the Furious-filmen, Toucan Industries. Min avsikt och mitt mål är att försöka bevara F&F-andan över hela bilen eftersom den härstammar från den eran och platsen samt är väldigt välbevarad. En liten touch av mitt eget tycke och smak kommer det dock bli. Några få uppdateringar till nutida grejer kommer att ske.
  • 97 Följare
  • 77 797 Visningar
  • Projektet avslutat 11 augusti 2016
MPv6
4 april 2014 · 240 Inlägg

Nightmare89 skrev:
kör på liknande fast min sitter på en skruvdragare pappret håller typ max 2min..

Hmm, ja det låter ju väldigt kort. Du kanske slipar i hög hastighet eller trycker på hårt? Papperena slits ju mer i början när det är en skrovlig yta också.

Nightmare89
4 april 2014 · 939 Inlägg

hm ja det kan ju va det har max fart hehe ska nog se fall jag kan få fram hur snabbt dne går.

MPv6
5 april 2014 · 240 Inlägg

Skulle nån som kan tala om för mig vad jag ska ha min superexklusiva multimeter från Biltema inställt på om jag vill mäta lite på batteriet? Röda sladden i högra hålet antar jag, och vilket hål ska svarta sladden sitta i?

Min tanke är att ha min CTEK-laddare kopplad till batteriet, dra nyckeln till radioläget så stereon hoppar igång och spela lite i typ 20-30 min, mäta, spela 20-30 till, mäta osv.

Om man nu ens kan göra så? För att försäkra sig om att batteriet inte drar ur, kolla hur länge man kan låta det spela så att säga.

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180440/180440-144b50460b51662ac123513f293d9904.jpg

TomBjorklund VAGIS Car Club
5 april 2014 · 1 093 Inlägg

Svarta i mitten.
Varför ska du ha laddaren inkopplad samtidigt? smile
Bästa för att kolla batteriets status är att koppla lös det och ladda det fullt, sedan mäta en gång per dygn hur mycket spänningen sjunker, finns nog lite tips på vad som är normalt spänningsfall per dygn/timme om du googlar smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
MPv6
6 april 2014 · 240 Inlägg

t_one21 skrev:
Svarta i mitten.
Varför ska du ha laddaren inkopplad samtidigt? smile
Bästa för att kolla batteriets status är att koppla lös det och ladda det fullt, sedan mäta en gång per dygn hur mycket spänningen sjunker, finns nog lite tips på vad som är normalt spänningsfall per dygn/timme om du googlar smile

Jo för nu tänkte jag testa hur länge jag kan lira musik, ha ljus o grejer igång när bilen står på Elmia. Det är alltså inte i avsikt att felsöka hur länge bilen kan stå i garaget med batteriet på eller vad som drar ur det, enbart för mässan nu.

MPv6
6 april 2014 · 240 Inlägg

Lite puts idag! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180440/180440-a36ad7226f143f0a33bbfa9bcf0e14fd.jpg

Nightmare89
6 april 2014 · 939 Inlägg

SJUKT>!!!    hahah har du för mycket fritid==  kan jag sända mitt insug till dig???  ^^

MPv6
7 april 2014 · 240 Inlägg

Nightmare89 skrev:
SJUKT>!!!    hahah har du för mycket fritid==  kan jag sända mitt insug till dig???  ^^

Haha, nope, har inte så mycket fritid alls för jag pular i garaget så fort jag blir ledig wink

MPv6
11 april 2014 · 240 Inlägg

Det börjar falla på plats, men har haft lite otur med mina beställningar på nätet på sistone... Beställde svarta silikonslangar till insugsröret, och då lärde jag mig att det är innediametern man mäter, inte ytterdiametern som jag gjorde. Slangarna jag fick var således en halv tum för stora. Nya på G, får se om dom hinner komma.

Fick även en air duct i kolfiber som hade suttit fint i fronten, om det inte bara vore för att jag inte har ett annat kjolpaket med ett större hål i frontspoilern än original, så den passade inte heller sad Passar säkert nån annan, den är till salu för en schysst peng.

Sen så hade jag fästena till fjäderbensstaget inlämnade på glansförkromning. Dom gjorde ett tokdåligt jobb så det blev inte ens i närheten av vad jag tänkt mig. De skulle dock skippa fakturan för jag klagade som satan så det var ju bra iaf. Får se om jag orkar/hinner ge mig på dem med papper istället.

Crappig bild i dåligt ljus, men de blåa silikonslangarna i insugsröret är tänkta att bli svarta, får se om det hinns med innan mässan:

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180440/180440-9c780fbd4a6919cb5d6c165e60c6ac65.jpg

Ändrade mig lite och beställde nya regskyltar. Så mycket torque är det inte så det är värt att skryta om, men överladd är det ju iaf... smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180440/180440-b6f6071ea71bd72375e478fa210282d2.jpg

Skaffat mig lite spons också smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180440/180440-0647a5d58d9ea269f17fd0d95757ce0a.jpg

TomBjorklund VAGIS Car Club
11 april 2014 · 1 093 Inlägg

Dreglar alltid lite när du uppdaterar! smile
Fick du fram någon speltid på batteriet?

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
MPv6
12 april 2014 · 240 Inlägg

t_one21 skrev:
Dreglar alltid lite när du uppdaterar! smile
Fick du fram någon speltid på batteriet?

Hahaha... Jag lät allting stå på och spela i hyfsad volym, neonet blinkande och alla stroboskop på i tre timmar. Mätte lite på batteriet med multimeter under tiden. Det sjönk från ca 12.65 från början till 11.8 nånting. Kunde starta bilen efteråt så det verkar ju lugnt.

Kopplade på CTEK-laddaren och då markerade den att batteriet var lågt så jag lät den stå över natten. Mätte med multimetern kvällen efter igen och då visade den 13.65. Provade att spela nån timme med laddaren ikopplad och den sjönk inte till nån markering att batteriet var dåligt.

Så man kan antingen spela med laddaren tillkopplad eller så kan man utan problem köra tre timmar iaf, säkert längre också.

MPv6
13 april 2014 · 240 Inlägg

Well, ska man ha nåt gjort bra får man fan göra det själv! big_smile

Lämnade som sagt in fästena till fjäderbensstaget på glansförkromning. Lyssna på ordet, glansförkromning! Man förväntar sig ju att det ska gå att spegla sig bättre än i badrumsspegeln liksom. Men det blev fan crap! Så jag klagade som satan och behövde inte pröjsa för det, var ju bra iaf. Den skrovliga ytan var ju kvar, det enda som hände var att de blev nån konstig mörkare ton, typ. Inte bra iaf. Så det var bara att ge sig på med papper...

Tog en lördageftermiddag, kväll och natt, men nu glänser det hyfsat iaf.

Överifrån:
-Före
-Efter s k glansförkromning
-Efter torr- och våtslipning med papper från 80 till 5000

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180440/180440-77e23ba10c045924d64c5a135dfb918a.jpg

Och nu har jag jäkligt ont i fingrarna också smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180440/180440-09c9c9bc75144a0c3a394800a4f14553.jpg

TomBjorklund VAGIS Car Club
13 april 2014 · 1 093 Inlägg

Jag tror din Ctek laddare kan ha ett läge för konternuelig matning.
Då matar den med stabil spänning och ström istället för dels pulserande ström och förhöjd spänning smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
MPv6
14 april 2014 · 240 Inlägg

t_one21 skrev:
Jag tror din Ctek laddare kan ha ett läge för konternuelig matning.
Då matar den med stabil spänning och ström istället för dels pulserande ström och förhöjd spänning smile

Ja det stämmer, det finns ett läge som heter "supply". Har inte provat men det är väl bara o trycka på den enda knappen som finns tills den kommer i det läget eller? Mode-knappen.

Men hur funkar det då, man har fortfarande batteriet inkopplat, eller är istället för batteriet man använder det läget?

gravityone Fixare
14 april 2014 · 321 Inlägg

MPv6 skrev:

t_one21 skrev:
Jag tror din Ctek laddare kan ha ett läge för konternuelig matning.
Då matar den med stabil spänning och ström istället för dels pulserande ström och förhöjd spänning smile

Ja det stämmer, det finns ett läge som heter "supply". Har inte provat men det är väl bara o trycka på den enda knappen som finns tills den kommer i det läget eller? Mode-knappen.

Men hur funkar det då, man har fortfarande batteriet inkopplat, eller är istället för batteriet man använder det läget?

Ja du trycker mode tills dioden vid supply tänds. Ha kvar batteriet och ha laddaren på så får du jämn och fin matning. Perfekt vid långa demospelningar.

Lone Star Garage
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
TomBjorklund VAGIS Car Club
15 april 2014 · 1 093 Inlägg

gravityone skrev:

MPv6 skrev:

t_one21 skrev:
Jag tror din Ctek laddare kan ha ett läge för konternuelig matning.
Då matar den med stabil spänning och ström istället för dels pulserande ström och förhöjd spänning smile

Ja det stämmer, det finns ett läge som heter "supply". Har inte provat men det är väl bara o trycka på den enda knappen som finns tills den kommer i det läget eller? Mode-knappen.

Men hur funkar det då, man har fortfarande batteriet inkopplat, eller är istället för batteriet man använder det läget?

Ja du trycker mode tills dioden vid supply tänds. Ha kvar batteriet och ha laddaren på så får du jämn och fin matning. Perfekt vid långa demospelningar.

+1 smile

Skonar både laddaren och din bil att köra på matande läget smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
MPv6
15 april 2014 · 240 Inlägg

t_one21 skrev:

gravityone skrev:

MPv6 skrev:

Ja det stämmer, det finns ett läge som heter "supply". Har inte provat men det är väl bara o trycka på den enda knappen som finns tills den kommer i det läget eller? Mode-knappen.

Men hur funkar det då, man har fortfarande batteriet inkopplat, eller är istället för batteriet man använder det läget?

Ja du trycker mode tills dioden vid supply tänds. Ha kvar batteriet och ha laddaren på så får du jämn och fin matning. Perfekt vid långa demospelningar.

+1 smile

Skonar både laddaren och din bil att köra på matande läget smile

Thanks guys! smile

MPv6
17 april 2014 · 240 Inlägg

Jahopp, då var det slut på tiden, men jag lyckades få dit de svarta silikonslangarna till slut. Ett par stycken blåa kvar som ska bytas men dom hann inte bli levererade tyvärr.

Det var TIGHT så inåt helskotta! Fick fasa av insidan med en kniv på den som ansluts till spjällhuset och doppa den änden i varmt vatten nån minut, sen gick det! Det är iofs bra att dom där sitter tight för jag har poppat av den en gång vid full acceleration vilket resulterar i att det inte går så bra att köra sen smile Men då var klämman knappt åtdragen alls, så det där ska nog funka ypperligt hoppas jag.

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180440/180440-6b7bbcf17d921e5c82107f01d0c09e68.jpg

Fordonsnummer 227 i Hall A på Elmia! Kommer nog slänga upp lite sneak peaks imorgon kväll om jag får tid att knäppa några bilder. Den ska transporteras dit imorgon på dagen.

TomBjorklund VAGIS Car Club
17 april 2014 · 1 093 Inlägg

Ruskigt fint jobbat, synd att man åker åt andra hållet den här helgen mot Sälen. Lycka till! smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang