Kommer dessa fälgar passa BMW e46 3 serie

jjpl
4 mars 2013 · 254 Inlägg

Tja...

Jag har kollat på dessa fälgar som jag tänkte ha på min BMW E46 3 serie och undrar om någon vet om om dom passar?

http://www.trkdack.se/se/prdkt/falgar/u … -et20.html

Problemet är att det är et20 och jag har ET42 på min... Hur kommer de se ut? Den är rätt sänkt också...

Volvo S70R (1998)
hangman
4 mars 2013 · 2 174 Inlägg

det går inte. et20 funkar på en e46 M3 då dom har mycket bredare skärmar.

Du kan inte ens köra med dom sticker ut flera centimeter även med smala fälgar.

Du kan max köra et 35. det blev det på mina nya 19 tum. Då är dom också lättare sälja då dom passar mer bmw, just 42 är lite unikt för e46 endast typ.

jjpl
4 mars 2013 · 254 Inlägg

hangman skrev:
det går inte. et20 funkar på en e46 M3 då dom har mycket bredare skärmar.

Du kan inte ens köra med dom sticker ut flera centimeter även med smala fälgar.

Du kan max köra et 35. det blev det på mina nya 19 tum. Då är dom också lättare sälja då dom passar mer bmw, just 42 är lite unikt för e46 endast typ.

ah misstänkte de..

Volvo S70R (1998)
hangman
4 mars 2013 · 2 174 Inlägg

alpis skrev:

hangman skrev:
det går inte. et20 funkar på en e46 M3 då dom har mycket bredare skärmar.

Du kan inte ens köra med dom sticker ut flera centimeter även med smala fälgar.

Du kan max köra et 35. det blev det på mina nya 19 tum. Då är dom också lättare sälja då dom passar mer bmw, just 42 är lite unikt för e46 endast typ.

ah misstänkte de..

mmm hade ett helvete få tag i feta fälgar te min bmw, nytt är för dyrt om man ska ha vettiga grejer, och billiga kopior är inget alternativ heller.

E90 karossen har 35 i et har ja för mig, och e36 funkar också ta ifrån.

Äkta m3 fälgar går inte då dom har fel et, men finns många som är orginal m3 look från bmw, med rätt ET också.

BMW fälgar är dyrt har jag märkt, och litet urval, till saab och volvo finns ju hur mycket som helst....då skulle de va smidigare köpa spacers och ändra bultmönstret tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang