Ny mobil vad ska man välja?

bmwvol SPC : skaraborg performance club
10 mars 2013 · 205 Inlägg

avänder mobilen väldigt mycket (facebook,blocket,garaget m,m)
har en iphone 4s just nu men börjar tröttna på den kass batteritid m.m

vilken mobil ska man köpa i dagens läge? med bra batteritid kamera m.m

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
Kristoff_
10 mars 2013 · 87 Inlägg

LG har släppt en schysst modell till ruggigt bra pris enligt mig, optimus g tror jag den heter kika på den. Är själv sugen på den.

Ford Mondeo "Ghia" (2003)
LIVINL0UD
10 mars 2013 · 1 582 Inlägg

Samsung Galaxy S4 kommer att presenteras 14:e mars, men när den börjar säljas är en bra fråga så har du inte bråttom så skulle jag avvakta annars hade jag köpt mig en Sony Xperia Z utan tvekan smile

Martin 9-3 Fisketokig
10 mars 2013 · 2 997 Inlägg

Japp. Xperia Z, finns väl inga vettiga alternativ idag till den.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
LIVINL0UD
10 mars 2013 · 1 582 Inlägg

Nopz jag håller helt och hållet med smile den vita är så sjukt fräsch!

Martin 9-3 skrev:
Japp. Xperia Z, finns väl inga vettiga alternativ idag till den.

Martin 9-3 Fisketokig
10 mars 2013 · 2 997 Inlägg

LIVINL0UD skrev:
Nopz jag håller helt och hållet med smile den vita är så sjukt fräsch!

Martin 9-3 skrev:
Japp. Xperia Z, finns väl inga vettiga alternativ idag till den.

Och det vore en skam att inte följa upp med Xperia Tablet Z.

Synd att de inte finns att beställa från svenska butiker än...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
LIVINL0UD
10 mars 2013 · 1 582 Inlägg

Har läst lite på Swedroid angående plattan och den verkar vara riktigt grym big_smile
Jag skaffade mig en Samsung Glaxy Note 10.1 men sålde den efter några dagar pga onödigt inköp cool

Men Sonys platta skall väl släppas under andra kvartalet som det står på Swdroid?

Martin 9-3 skrev:

LIVINL0UD skrev:
Nopz jag håller helt och hållet med smile den vita är så sjukt fräsch!

Martin 9-3 skrev:
Japp. Xperia Z, finns väl inga vettiga alternativ idag till den.

Och det vore en skam att inte följa upp med Xperia Tablet Z.

Synd att de inte finns att beställa från svenska butiker än...

Martin 9-3 Fisketokig
10 mars 2013 · 2 997 Inlägg

LIVINL0UD skrev:
Har läst lite på Swedroid angående plattan och den verkar vara riktigt grym big_smile
Jag skaffade mig en Samsung Glaxy Note 10.1 men sålde den efter några dagar pga onödigt inköp cool

Men Sonys platta skall väl släppas under andra kvartalet som det står på Swdroid?

Martin 9-3 skrev:

LIVINL0UD skrev:
Nopz jag håller helt och hållet med smile den vita är så sjukt fräsch!


Och det vore en skam att inte följa upp med Xperia Tablet Z.

Synd att de inte finns att beställa från svenska butiker än...

Det sämmer nog tyvärr. Finns inga butiker som lagt upp dem för förhandsbokning.
Var väl meningen att komma Q1 i år men flyttat till Q2. I Värsta fall mot sommaren då?!

Hoppas verkligen att den kommer ut medan den är färsk. Skulle ju ligga ensam med Nexus i toppen.
Nexus har väl lite vassare skärm men Xperian har allt annat + vatten och dammtålig. IP 57 och klarar bli nersänkt i vatten 30min bådar gott.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
bmwvol SPC : skaraborg performance club
10 mars 2013 · 205 Inlägg

hmm många tips tongue har inte brottom men ny mobil iaf så man får la se hur det blir i framtiden smile vill iaf inte ha en mobil som spriker så fort man tappar den i backen tongue lite tålig måste den vara tongue

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
Mattsson_91 Självlärd
14 mars 2013 · 3 083 Inlägg

LG Optimus G.

Har själv en och har haft den i över en vecka nu. Har aldrig varit så nöjd med en telefon.

Kan inte säga något om batteritiden nu då det tar ett gäng laddningar innan batteriet blir ordentligt. Men en dag håller det ju i alla fall (som alla andra smartphones). Får se om det blir nått bättre efter några laddningscyklar.

Kameran ger faktiskt riktigt bra bilder för o vara en mobilkamera

O storleken på den är rätt lagom faktiskt. 4,7" räcker gott och väl. Och jag upplever inget lagg eller frysningar heller som annars kan upplevas på androidlurar.

Släng ett par frågor om de é nått du undrar över

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
bmwvol SPC : skaraborg performance club
14 mars 2013 · 205 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
LG Optimus G.

Har själv en och har haft den i över en vecka nu. Har aldrig varit så nöjd med en telefon.

Kan inte säga något om batteritiden nu då det tar ett gäng laddningar innan batteriet blir ordentligt. Men en dag håller det ju i alla fall (som alla andra smartphones). Får se om det blir nått bättre efter några laddningscyklar.

Kameran ger faktiskt riktigt bra bilder för o vara en mobilkamera

O storleken på den är rätt lagom faktiskt. 4,7" räcker gott och väl. Och jag upplever inget lagg eller frysningar heller som annars kan upplevas på androidlurar.

Släng ett par frågor om de é nått du undrar över

får nog åka ner och kolla på en sånn tongue en dag med batteri ? kan va glad om min håller några timmar så som den är nu tongue

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
Emiiilz
14 mars 2013 · 908 Inlägg

Samsung galaxy S2 använder jag, inte den nyaste men nog ny för mig, perfekt strl på skärm, lätt, hållbar. Framförallt billig nu smile Kosta på ett skydd över den bara så är det lungt..

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Mattsson_91 Självlärd
14 mars 2013 · 3 083 Inlägg

bmwvol skrev:

Volvo142_73a skrev:
LG Optimus G.

Har själv en och har haft den i över en vecka nu. Har aldrig varit så nöjd med en telefon.

Kan inte säga något om batteritiden nu då det tar ett gäng laddningar innan batteriet blir ordentligt. Men en dag håller det ju i alla fall (som alla andra smartphones). Får se om det blir nått bättre efter några laddningscyklar.

Kameran ger faktiskt riktigt bra bilder för o vara en mobilkamera

O storleken på den är rätt lagom faktiskt. 4,7" räcker gott och väl. Och jag upplever inget lagg eller frysningar heller som annars kan upplevas på androidlurar.

Släng ett par frågor om de é nått du undrar över

får nog åka ner och kolla på en sånn tongue en dag med batteri ? kan va glad om min håller några timmar så som den är nu tongue

Ja det tycker jag att du ska göra. Ja eller beror lite på hur mycket jag pratar i telefon. Hehe det är så illa. Kan köpa den billigt av dig wink.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 mars 2013 · 17 485 Inlägg

Samsung Galaxy Note II. Nöjd med min. Perfa att surfa på och 2 dagar på batteri. MEN! Den är på tok för stor! Lägger ifrån mig den överallt...
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-8e5c4b0ce08fd63086fe4e38c587ff2d.jpg

Senast redigerat av Dieselsmurfen (14 mars 2013)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
martinn
14 mars 2013 · 2 624 Inlägg

Iphone 5! smile toknöjd med den. Hade en S2 förut som strulade rätt rejält och där laddkontakten gick sönder 2 ggr och andra gången lessnade jag ur och sålde!

Senast redigerat av martinn (14 mars 2013)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
bmwvol SPC : skaraborg performance club
14 mars 2013 · 205 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

bmwvol skrev:

Volvo142_73a skrev:
LG Optimus G.

Har själv en och har haft den i över en vecka nu. Har aldrig varit så nöjd med en telefon.

Kan inte säga något om batteritiden nu då det tar ett gäng laddningar innan batteriet blir ordentligt. Men en dag håller det ju i alla fall (som alla andra smartphones). Får se om det blir nått bättre efter några laddningscyklar.

Kameran ger faktiskt riktigt bra bilder för o vara en mobilkamera

O storleken på den är rätt lagom faktiskt. 4,7" räcker gott och väl. Och jag upplever inget lagg eller frysningar heller som annars kan upplevas på androidlurar.

Släng ett par frågor om de é nått du undrar över

får nog åka ner och kolla på en sånn tongue en dag med batteri ? kan va glad om min håller några timmar så som den är nu tongue

Ja det tycker jag att du ska göra. Ja eller beror lite på hur mycket jag pratar i telefon. Hehe det är så illa. Kan köpa den billigt av dig wink.

haha vill du köpa min iphone? tongue

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
bmwvol SPC : skaraborg performance club
14 mars 2013 · 205 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Samsung Galaxy Note II. Nöjd med min. Perfa att surfa på och 2 dagar på batteri. MEN! Den är på tok för stor! Lägger ifrån mig den överallt...
http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-8e5c4b0ce08fd63086fe4e38c587ff2d.jpg

ah kompisen har en sån och tycker också den är lite väl stor tongue

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
bmwvol SPC : skaraborg performance club
14 mars 2013 · 205 Inlägg

martinn skrev:
Iphone 5! smile toknöjd med den. Hade en S2 förut som strulade rätt rejält och där laddkontakten gick sönder 2 ggr och andra gången lessnade jag ur och sålde!

syrran har en och batteriet är skit kasst på den tongue

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
NdL Konstruktör
14 mars 2013 · 1 053 Inlägg

Jag skulle säga Htc one X+

Snygg.
Bra skärm.
Bra kamera.
Bättre batteritid än One x.

martinn
14 mars 2013 · 2 624 Inlägg

bmwvol skrev:

martinn skrev:
Iphone 5! smile toknöjd med den. Hade en S2 förut som strulade rätt rejält och där laddkontakten gick sönder 2 ggr och andra gången lessnade jag ur och sålde!

syrran har en och batteriet är skit kasst på den tongue

Skit kasst vet jag väl inte. Den fungerar iaf hela dagar med 45-50% batteri när jag kommer hem. Då rings det en del samt surfas mycket smile

Senast redigerat av martinn (14 mars 2013)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang