Köpråd: Ford Fiesta något att ha?

pasa314
13 mars 2013 · 36 Inlägg

Jo bensin blir det nog,
Fiat ingen dum ide men ska provköra en fiesta så får vi se hur det går,
Inge som vet skillnad mot Titanium x?

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI "Comfort S Line" (2012)
Richtenb
13 mars 2013 · 1 365 Inlägg

Är vi ändå inne på småbilar hade jag köpt en colt med turbo....

Billig, driftsäker, rolig att köra, snygg invändigt, placera ingen som är 193 i baksätet...

http://www.blocket.se/kristianstad/Mits … 11&w=3

150hk på 2 kg går bra.

Fast 1 serien BMW är ju riktigt fin såklart

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Ejan
13 mars 2013 · 648 Inlägg

Titanium X = X Paket

ETAC aut klimatanläggning
bluetooth handsfree
röststyrning
AUX ingång och USB anslutning
utökad info- och multifunktionsdisplay

kan hända att det skiljer nåt i inredningen i matrial eller klädsel också men är inte säker


finns även ett designpaket som innefattar

16" 7 ekrade lättmetallfälgar  sportgrill och stora vingen bak

dom två brukar oftast kombineras ihop har jag sett på blocket

Senast redigerat av Ejan (13 mars 2013)

pasa314
17 mars 2013 · 36 Inlägg

Hej
Jag har varit bortrest under helgen här så men har surfat lite på ditt vägen och såg då denna bil.
http://www.blocket.se/sodermanland/Volk … =9&w=2
Golf GT TSI DSG
Va säger ni om Dsg lådan?
Man har ju läst mycket om den.
?
Va tror ni annars om den bilen?

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI "Comfort S Line" (2012)
Evildan
17 mars 2013 ·

Inte köpa DSG, allt du läst är sant.
Köra max 12000mil sedan byta koppling, svänghjul osv.

pasa314
20 mars 2013 · 36 Inlägg

Ok,
Va tros om Golf plus?

Golf fast lite större låter ju perfekt, någon som vet några nackdelar kända fel med den?
Hittat en -10 som gått 7500 mil för 115k?

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI "Comfort S Line" (2012)
Ronlink
5 april 2014 · 1 Inlägg

Hej.. Ny här, men tänkte slänga in en fråga på denna tråden. Jag står inför köp av en ny ford fiesta.
Har någon här provkört fiestan med 80hästar? Är det stor skillnad mot 100 hästarn? 80 kallas inte ecoboost, men är också trecylindrig precis som den med 100..
Bilen ska användas som pendlarbil och köras mycket på e4an..

xXSammy
5 april 2014 · 6 585 Inlägg

Ronlink skrev:
Hej.. Ny här, men tänkte slänga in en fråga på denna tråden. Jag står inför köp av en ny ford fiesta.
Har någon här provkört fiestan med 80hästar? Är det stor skillnad mot 100 hästarn? 80 kallas inte ecoboost, men är också trecylindrig precis som den med 100..
Bilen ska användas som pendlarbil och köras mycket på e4an..

Fiestan finns med antingen 1.6 Ecoboost (ST varianten), 1.0 Ecoboost (3-cyl), 1.25 Duratech (Vanlig bensin 4a utan turbo) respektive 1.6L Duratorq (diesel)

Om du ska köra mycket motorväg skulle jag helst kollat på Mondeo men är den för stor så Focus.. smile

De/Dem
Ejan
7 april 2014 · 648 Inlägg

Skulle helt klart utan nån tvekan ta 100hp Ecoboost..det är en grym motor och har vunnit många priser

Att jämföra 1.0 80hp mot 100hp är som dag och natt..det är grym skillnad dom imellan

finns inte ekonomin för det så hade jag nog tagit 1.25 motorn före 1.0 80hp då jag tror den blir lite väl sävlig på motorvägen, och vad jag sett så är 1.25 lite piggare och borde ge typ samma bränslekonomi.


Jag kör själv 1.25 och motorn hörs inte i motorvägsfart dock smiter vägljudet in, jag kör den på runt 0.56 på landsvägen/motoväg och den motorn känns inte svag att ligga i dom farterna med..dock märker man av det vid omkörning över 100 att det är en liten motor.

Senast redigerat av Ejan (7 april 2014)

Fiesta_Racing Ford fantast
7 april 2014 · 1 607 Inlägg

det pratas om att nya fiesta har bäst chassi i klassen och brädar ut både clio rs och peugot gti. och så som ford bygger bilar så har du samma chassi under på dom billigaste med.

ot själv har man en fiesta från 88 som är bra chassi på med det ända jag önskar på den bilen är mer klös.

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Evildan
7 april 2014 ·

Titta även på Mazda2 om du gillar Fiestan.

Masquerade Aldrig nöjd
7 april 2014 · 804 Inlägg

Undvik 1-serien. Den absolut minsta bilen i sin klass pga fruktansvärt dåligt utnyttjande av utrymmet. Trevlig att köra och väldigt driftsäker, jag är dock kortare än dig med mina 190cm och jag kunde inte hitta en bekväm förarposition i brorsans 1-serie. Försöker man dra bak sätet slår det i stoppet långt innan benen får utrymme, dessutom är förardörren för grund så man inte har någonstans att vila vänsterarmen. Istället får man krypa ihop som om man sitter i bakluckan på en Smart..

Fiestan är större på alla sätt i praktiken.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang