Volvo 850 startar och stängs av direkt

Daww3 Fordonsmekaniker
14 mars 2013 · 342 Inlägg

Hej!

Har en 850 2,5 SE bensin som startar och går i 4 sek innan den stängs av igen. Gasar jag så dör den direkt.

Jag har kontrollerat så att bränslepumpen fungerar. Pumpen går i 2 sek när man sätter på tändningen, precis som den ska göra, men när man startar bilen så går de ingen ström fram till pumpen.

Jag bytte relä i hopp om att de skulle hjälpa men det gjorde det inte. Kan de vara styrenheten som jag gått sönder? Säkringen till pumpen är hel.

Det kan vara så att styrenheten inte får signal om att motorn är igång, men isåfall vilken sensor är det? Hur vet styrenheten att bilen är igång? kamaxelgivare? vevaxelgivare?

Tacksam för svar!

Mvh David

DawwE
BMW 325i Halv M-Sport "Black Widow" (2006)
cosworth89
14 mars 2013 · 1 Inlägg

jag hade tagit fram felkoder först

Turbo fanatiker!
Ford Focus RS "ATM420" (2010)
Marlboroman
14 mars 2013 · 8 234 Inlägg

Styrenhet/erna reagerar först på vevaxelgivaren, och sen lär kamaxelgivaren ge utslag för att startförsök ska inledas.

Det är inte så att du har ett batteri som är på väg att ge upp?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 mars 2013 · 17 512 Inlägg

Har bilen startspärr? Då beter de sig exakt så.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
MrStalby Scrape Addict
14 mars 2013 · 128 Inlägg

Hade samma fel på min 745 för nån vecka sen. Den gick i ca 2 sekunder, sedan dog den.
Det visade sig vara spridar-relät som va kass.

BMW E61 520d "M-Sport" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang