850 turbo vs 9000 aero

Journath Jägare
20 oktober 2006 · 172 Inlägg

Ja jag har ett dilemma tyck till. 850 bättre drivlina och snyggare men mer pengar och 9000 aero är snyggare men mindre pengar och går bra är vad jag tycker.!

/MVH

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
hpnotiq Bartender
20 oktober 2006 · 263 Inlägg

9000 aero röstar ja för..ett litet chip å du kör ifrån mycket..och d är en jävla go komfort

//
Hpnotiq
William
20 oktober 2006 · 178 Inlägg

Jag hade nog valt Saab 9000, dels för utseendet, dels för motorn. sen tycker jag 9000 känns lite lyxigare än 850...

villon
20 oktober 2006 · 684 Inlägg

850 mycket snyggare o bättre läss i motorn samt mer kvalitet

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
MKarlsson Tunnelmaster
20 oktober 2006 · 348 Inlägg

Vad vill du göra me den?
Ska du trimma skiten ur den är det bevisat att 850:n håller bättre.
eller hade du tänkt chip, system och filter?

Är det den enklare då hade ja rekomenderat 9000....

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
tobi
20 oktober 2006 · 562 Inlägg

850.. det är ju lite smak där också.. om man har kört volvo så brukar man inte byta till saab å tvärt om tongue

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
olssson Saab nörd
20 oktober 2006 · 224 Inlägg

Vem säger att 850 har bättre drivlina :S Folk fattar fortfarande inte att saabs lådor håller lika bra som andra bilmärken...

Saab For Life!
sveddan
20 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

Är det bara jag som tröttnar på dessa ständiga SAAB/Volvo-debatterna? Finns hur många trådar som helst och de brukar alltid sluta i smutskastning från vardera sida. Lönlöst? Ja, det är min uppfattning iaf.

Journath Jägare
22 oktober 2006 · 172 Inlägg

Okej är uppväxt med en 855 turbo så jag har nogg mäst för kärlek till den.. är sugen på att åka och kolla på en t5:a nu så får se vad det blir av med det..

Ni med 9000 aero vad tycker ni om eran drivlina?

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Gizmojohan
22 oktober 2006 · 3 295 Inlägg

Journath skrev:
Okej är uppväxt med en 855 turbo så jag har nogg mäst för kärlek till den.. är sugen på att åka och kolla på en t5:a nu så får se vad det blir av med det..

Ni med 9000 aero vad tycker ni om eran drivlina?

jag är helnöjd med min drivlina på min AERO..

merl
22 oktober 2006 · 202 Inlägg

Drivlinan på Aeron är det inge fel på.
Lådan däremot är det lite si o så med.
Gäller att köra på rätt sätt så håller grejerna länge, men våldtar du den så blir den inte långlivad.
Har själv ägt en 9000 Aero med maptun steg 6. Den hade jag inga som helst problem med.
Men 4 dagar efter jag sålde så rasade lådan... nu kan man alltid spekulera i om orsaker men jag tror helt enkelt att nya ägaren inte körde på "rätt" sätt.


Aeron känns som mer bil, lyxigare innuti. Snyggare rent utseendemässigt.

Journath Jägare
23 oktober 2006 · 172 Inlägg

Joo dom flästa vridmoment starkare bilarna kan man juh inte plåga för då håller itn egrejorna känns bara som volvon är ett undantag.

850 känns råare med sin 5:a som mullrar på bra.

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
sveddan
23 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

Journath skrev:
Joo dom flästa vridmoment starkare bilarna kan man juh inte plåga för då håller itn egrejorna känns bara som volvon är ett undantag.

850 känns råare med sin 5:a som mullrar på bra.

Varför skulle Volvon vara ett undantag, den har väl oxå en växellåda?

Germax
23 oktober 2006 · 12 086 Inlägg

Ska du ha en fräsh röjj 850 så är det ju en T5R som gäller o de kostar mer än en 9000.
Vlådan som sitter i T5R bilarna är ju kända för att va stryktåliga

mannen666666 preem pump
23 oktober 2006 · 836 Inlägg

merl skrev:
Drivlinan på Aeron är det inge fel på.
Lådan däremot är det lite si o så med.
Gäller att köra på rätt sätt så håller grejerna länge, men våldtar du den så blir den inte långlivad.
Har själv ägt en 9000 Aero med maptun steg 6. Den hade jag inga som helst problem med.
Men 4 dagar efter jag sålde så rasade lådan... nu kan man alltid spekulera i om orsaker men jag tror helt enkelt att nya ägaren inte körde på "rätt" sätt.


Aeron känns som mer bil, lyxigare innuti. Snyggare rent utseendemässigt.

precis
du kan få en original 2,0t att rasa på en dag OM DU VERKLIGEN VILL

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Redbull Moderator+
23 oktober 2006 · 1 081 Inlägg

Ja och detta kommer leda till lika mycket som vanligt, smutskastning och färgade åsikter från Volvo-ägare och Saab-ägare. Testa båda, provkör klämm och känn, köp den DU trivs bäst med. Att ställa en sådan fråga här är ungefär som att fråga "Är dill eller grill-chips godast?!" vilket bara kommer ge dig svar som är personliga och baserat på smak och tycke från den som svarar ...

Om du mot förmodan verkligen står mellan dessa två bilar, leta upp mer specifika frågor som du undrar över, tex "vilken lastar mest" det är ett exempel på en fråga som det finns ett svar på ...

Mvh

Vem jag?
Journath Jägare
23 oktober 2006 · 172 Inlägg

Redbull skrev:
Ja och detta kommer leda till lika mycket som vanligt, smutskastning och färgade åsikter från Volvo-ägare och Saab-ägare. Testa båda, provkör klämm och känn, köp den DU trivs bäst med. Att ställa en sådan fråga här är ungefär som att fråga "Är dill eller grill-chips godast?!" vilket bara kommer ge dig svar som är personliga och baserat på smak och tycke från den som svarar ...

Om du mot förmodan verkligen står mellan dessa två bilar, leta upp mer specifika frågor som du undrar över, tex "vilken lastar mest" det är ett exempel på en fråga som det finns ett svar på ...

Mvh

okej jag förstår vad du menar.. men jag kan säga så här då hur mycket drar era ssabar och 850:is som är lite små trimmade med chip o.s.v. ????

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
WasteGate
23 oktober 2006 · 397 Inlägg

Folk blir sura när volvofolk och annat folk säger att saabs lådor är sämre, men SAAB själva har erkänt att vissa av deras modeller hade för stark motor för lådan.. SÅ DET SÅ!
Vet att det finns en hel tidningsartikel om detta.. Någon som känner igen det också?

/Stoffe

Redbull Moderator+
23 oktober 2006 · 1 081 Inlägg

WasteGate skrev:
Folk blir sura när volvofolk och annat folk säger att saabs lådor är sämre, men SAAB själva har erkänt att vissa av deras modeller hade för stark motor för lådan.. SÅ DET SÅ!
Vet att det finns en hel tidningsartikel om detta.. Någon som känner igen det också?

/Stoffe

Du missar en sak dock, på VISSA äldre modeller ...

Eller ska vi säga såhär, alla volvobilar börjar brinna stup i kvarten?

Mvh

Vem jag?
WasteGate
24 oktober 2006 · 397 Inlägg

Redbull skrev:

WasteGate skrev:
Folk blir sura när volvofolk och annat folk säger att saabs lådor är sämre, men SAAB själva har erkänt att vissa av deras modeller hade för stark motor för lådan.. SÅ DET SÅ!
Vet att det finns en hel tidningsartikel om detta.. Någon som känner igen det också?

/Stoffe

Du missar en sak dock, på VISSA äldre modeller ...

Eller ska vi säga såhär, alla volvobilar börjar brinna stup i kvarten?

Mvh

Du känner dig träffad märker jag, jag är inte ute efter att reta någon MEN
Om du läser mitt inlägg nogrant så skriver jag "VISSA AV DERAS MODELLER"
Därför har jag inte generaliserat SAAB´s lådor som dåliga..
DU generaliserar dock angående volvos bilar.. det får stå för dig!
Jag kan rabbla upp HUR många som helst som har haft problem med tex
saab 9000´s lådor, när dessa trimmas lite mer än chip och system så börjar lådan
tack för sig.. Och jag antar att författaren till detta inlägg tänker på en sådan, eller 900/93, då han jämför med 850..
Dem lådorna har jag inte heller hört speciellt bra om.. Kompisens sproitans 9-3 -02 Aero 3000mil, helt otrimmad pajjade..

Tack för mig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang