Volvo V40, bra familjebil?

JohanRehn89
22 mars 2013 · 266 Inlägg

Hallo hallo.
E nu så att jag ska bli farsa och undrar om min lilla sportiga V40, kommer o räcka. Får allt plats som en behöver ha med sig?
Tackar för seriösa svar.

Med vänlig hälsning,

demk
22 mars 2013 · 680 Inlägg

troligen fast den är ju inte jättestor , bara testa innan du köper vagn dom är olika stora beror på vilken du köper

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
stoltosmart
22 mars 2013 · 884 Inlägg

Klart du ska ha kvar v40 broder, där måste väl allt få plats, jag räknar stenhårt att golfen kommer räcka till det sen nån gång så då måste din v40 räcka gott o väl

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
JohanRehn89
22 mars 2013 · 266 Inlägg

stoltosmart skrev:
Klart du ska ha kvar v40 broder, där måste väl allt få plats, jag räknar stenhårt att golfen kommer räcka till det sen nån gång så då måste din v40 räcka gott o väl

Tobias tänk om, en bilbarnstol i din golf sen är det kört. //ida

JohanRehn89
22 mars 2013 · 266 Inlägg

demk skrev:
troligen fast den är ju inte jättestor , bara testa innan du köper vagn dom är olika stora beror på vilken du köper

Precis en får ta o testa sig fram då

JohanRehn89
22 mars 2013 · 266 Inlägg

stoltosmart skrev:

JohanRehn89 skrev:

stoltosmart skrev:
Klart du ska ha kvar v40 broder, där måste väl allt få plats, jag räknar stenhårt att golfen kommer räcka till det sen nån gång så då måste din v40 räcka gott o väl

Tobias tänk om, en bilbarnstol i din golf sen är det kört. //ida

Nu hänger jag nog inte riktigt med vadå kört? skulle den inte få plats menar ni eller vad?

Barnet kommer ju faan hoppa ur barnstolen :-P.
Ne skämt bror golfen e ingen familje bil.

silversnurran
22 mars 2013 · 773 Inlägg

V40 i all ära men som familje bil med barnstol och barnvagn är det inget jag skulle rekomendera då kofferten är av minsta laget. Ex ha barnen med på storhandling och ha dem i barnvagn ska du vara glad om du kan få in 2-3 kassar med barnvagnen. Men testa er fram hade jag gjort, men finns ju massor av alternativ Saab, Volvo, Audi och massa andra en budget hade ju varit roligt att veta så man hade kunnat spåna och hjälpa till. Men av släktingars erfarenheter av V40 så var dem glada att deras barn kunnat gå för barnvagns fanns det ingen plats till när dem skulle ha med sig saker man behöver när man har barn:)

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
JohanRehn89
22 mars 2013 · 266 Inlägg

Kommer troligen att testa oss fram o se vad som sker. Men annars så e inte budgeten så stor till o köpa ny bil.

hangman
22 mars 2013 · 2 174 Inlägg

Satsa lika gärna på en 850-V70 mycket bättre större och mer välbyggd bil, s/V40 är riktiga skrot bilar!

Mack Forum- och sitemoderator
22 mars 2013 · 26 167 Inlägg

silversnurran skrev:
V40 i all ära men som familje bil med barnstol och barnvagn är det inget jag skulle rekomendera då kofferten är av minsta laget. Ex ha barnen med på storhandling och ha dem i barnvagn ska du vara glad om du kan få in 2-3 kassar med barnvagnen. Men testa er fram hade jag gjort, men finns ju massor av alternativ Saab, Volvo, Audi och massa andra en budget hade ju varit roligt att veta så man hade kunnat spåna och hjälpa till. Men av släktingars erfarenheter av V40 så var dem glada att deras barn kunnat gå för barnvagns fanns det ingen plats till när dem skulle ha med sig saker man behöver när man har barn:)

Finns ju takräcke annars, haha.
Funkade fint när jag var en liten knodd..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
JohanRehn89
23 mars 2013 · 266 Inlägg

hangman skrev:
Satsa lika gärna på en 850-V70 mycket bättre större och mer välbyggd bil, s/V40 är riktiga skrot bilar!

V40 e riktig trevlig bil o köra o absolut inget skrot.

Nille_war
23 mars 2013 · 66 Inlägg

Jag kör V40 inga problem tog ur hatthyllan så fick barnvagn plats så det går utmärkt gillar ditt vall av bil big_smile

JohanRehn89
23 mars 2013 · 266 Inlägg

Nille_war skrev:
Jag kör V40 inga problem tog ur hatthyllan så fick barnvagn plats så det går utmärkt gillar ditt vall av bil big_smile

Tackar för ett bra svar från nån som testad själv. :-)

Nille_war
23 mars 2013 · 66 Inlägg

Ja för oss fungerar det utmärkt som sagt hatthyllan tar du ur bara så har du bra plats för vagnen

JohanRehn89
23 mars 2013 · 266 Inlägg

De får man göra då. :-)

Nille_war
23 mars 2013 · 66 Inlägg

ja det är värt volvo v40 är ju så goa att köra

JohanRehn89
23 mars 2013 · 266 Inlägg

Aa självklart, riktigt trevliga bilar o köra :-)

Nille_war
23 mars 2013 · 66 Inlägg

så ha kvar den du det tycker jag iallafall

racer-putte
23 mars 2013 · 6 558 Inlägg

har man v40 .. så kan det va problem att få i vagnen utan att ta av hjulen .... vi fick inte i våran utan att plocka dom ...+ ingen fördel att du har den höga kanten ibak heller  ... sen e den lite liten i skuffen en vagn sen äre typ fullt .. så vi skaffa en v70i ist  .. den sväljer möjje den big_smile  ... sen så hade den sina barnbrister å när barnen blev lite äldre smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
JohanRehn89
23 mars 2013 · 266 Inlägg

Kommer att testa oss fram o behålla den så länge vi känner att de funkar troligen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang