Kicker l7 10" i volvo 740, hur?

Dipy
31 mars 2013 · 20 Inlägg

hej, hade tänkt att köpa mej en l7a till 740in men funderar på vad för låda jag ska ha?
som jag fattat ska det spela ut igenom skidluckan, men ska det sitta tätt där imot och att man har porten upp igenom hatthyllan?
sen funderade jag om man har 2 hur blir de då?wink

mvh dennis

Dipy
1 april 2013 · 20 Inlägg

hej igen, slängde ihop en skiss i paint och undrar om ni tror att detta skulle detta kunna?
http://img18.imageshack.us/img18/8734/2ldorskidlucka.png

http://img18.imageshack.us/img18/8734/2 … dlucka.png

Senast redigerat av Dipy (1 april 2013)

Snabblars
1 april 2013 · 2 Inlägg

Räkna ut hur mycket volym dom ska ha och bygg egen låda! Dämpa bakluckan också, du får mer ljud in i kupén och slipper skrammlet smile

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
1 april 2013 · 467 Inlägg

finns på deras hemsida hur stor volym den ska ha för portad/stängd låda. ba gå in å kolla.

Dipy
1 april 2013 · 20 Inlägg

jaja men asså menade så man får in allt ljud i cupén ... volymen har jag redan wink

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
1 april 2013 · 467 Inlägg

du menar så! det spelar ju ingen roll vilket håll du riktar självaste basen. beror väl på om du vill kunna se den inifrån bilen lr bakom bilen.

spelar inte så stor heller hur du kör porten. eftersom det är en 740 det handlar om. kommer basa lika mkt för det.

snyggast imo, basen inåt, 2 portar uppåt

Dipy
1 april 2013 · 20 Inlägg

barenhoff skrev:
du menar så! det spelar ju ingen roll vilket håll du riktar självaste basen. beror väl på om du vill kunna se den inifrån bilen lr bakom bilen.

spelar inte så stor heller hur du kör porten. eftersom det är en 740 det handlar om. kommer basa lika mkt för det.

snyggast imo, basen inåt, 2 portar uppåt

asså som jag skrev i början, att den spelar igenom luckan och porten igenom hatthyllan?smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
1 april 2013 · 8 744 Inlägg

Om du vill få in ljudet i kupén och slippa det klassiska "Volvo-skramlet" så ska ALLT spela in i kupén, alltså både basar och (eventuella) portar. Helst ska dom sitta åt samma håll, men det funkar även att ha basar framåt och portar uppåt men det är inte optimalt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Dipy
1 april 2013 · 20 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Om du vill få in ljudet i kupén och slippa det klassiska "Volvo-skramlet" så ska ALLT spela in i kupén, alltså både basar och (eventuella) portar. Helst ska dom sitta åt samma håll, men det funkar även att ha basar framåt och portar uppåt men det är inte optimalt.

aa de är bara att få in allt ljud igenom de lilla hålet också ;D
men såg att min länk inte funka förut men tror du den bilden där uppe skulle funka?wink

DanneSundin
2 april 2013 · 682 Inlägg

Jag hade inte byggt lådan sådär. Bygg lådan så att basar & port är mot skidluckan. Du kan göra en "yttervägg" som är lika bred som skuffen i 740 så blir det myyyycket lättare att göra tätt & fint. Alltså som en "täckbricka" som faktiskt inte är i samma låda som basarna. Så det blir en stor låda men rätt volym.   

Det du ska göra sen rä att göra det så tätt du bara kan mot sidan & uppåt & neråt.. Inget ljud ska spela bakåt, så så tätt du bara kan. Dra på lite dämpmatta i taket på bakluckan (trycket ökade som faan när jag gjorde det.) Eftersom den har mer hål än en schweizerost. Skruva åt regplåten i bak, annars kan den vibrera en del (du vill inte ha den vibrerandes, då läcker ljudet ut bakåt. ) 

JAG hade byggt så iallafall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang