Svårstartad 940 98, Misständer osv..

david850
4 april 2013 · 331 Inlägg

Hejsan!

Har lite diverseproblem på min 945a. Bilen har större spridare, större lmm, andra chip, 19t turbo, 3 tum hela vägen med sportkat! och sen en A-kam också!

När bilen har stått i mer än 5 min eller när man skall starta den efter natten så får man ligga o nöta säkert 5 sek på starten innan den hoppar igång.. Händer ibland när den stått ute i solen på dan så kan den stå och missa i typ 10 sek och enbart gå på 3 typ. Brukar oftast starta snabbare då dock.?
När bilen väl e igång ligger den fint och så på tomgång.

Sen när bilen stått och gått i kanske 1 min början man höra att den missar lite.. Man hör det tydligast när man står vi slutröret o lyssnar då den puffar o har sig lite.. Själva bilen går klockrent när man kör utan är bara tomgång den går lite ojämt på. Man kan precis se varvmätare ge små utslag när dem missar så är inga stora missar men endå så man stör sig.

Sen har jag lagt märke till att den har ett förbannat högt tryck ur avgasröret?? Kör endå med 3 tum hela vägen på borde inte vara mycket tryck alls tycker jag? hmm...

Det jag har gjort är och rökat bilen efter vacumläckage och det var tätt.
Har även bytt alla tänddelar.

Så länge du kör går bilen helt kalas osv du märker inte något med misständningarna eller så alls när du varvar/kör..

tack på förhand!
Mvh David

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
Okke
27 april 2013 · 46 Inlägg

Kollat pumprelätt ? dålig vevaxelgivare ? vad är det för spridare ?

Volvo V 70 2.4D "blöj expressen" (2007)
Volvolotten
27 april 2013 · 19 Inlägg

Har du kollat tempgivaren?

Förut var jag schizofren. Men vi mår bra nu!
Volvolotten
27 april 2013 · 19 Inlägg

Har du kollat tempgivaren?

Förut var jag schizofren. Men vi mår bra nu!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang