Sänka Merca W124 300D. (kapa fjädrar)

Jonne88
11 april 2013 · 20 Inlägg

Ska sänka tjejens 124:a i samband med att sommardäcken åker på. Är i stort sett nya fjädrar på bilen både fram och bak. Nya dämpare bak och bortplockad nivåreglering.
Mellan däck och skärmkant är det nu ca 8cm. Ser väldigt mongo ut med 17" sommardäck som ska på.
Hur mycket ska jag kapa måntro för att få en lagom sänkning. Jag vill inte ha en stötig bil som knappt går att köra.
Utan 3-4cm mellan däck och skärmkant kanske är lagom.
Hur mycket sänker det ungefär om man kapar ett varv? Någon med erfarenhet? roll

mbadriver
12 april 2013 · 244 Inlägg

Börja med 1 varv fram, kompisen tog de och de gjorde mer än vad man tänkt sej wink
bak vet jag inte tongue

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis
Volvo V70N (2007)
Jonne88
12 april 2013 · 20 Inlägg

tänkte slippa prova och göra samma procedur flera gånger big_smile
Någon som vet i centimeter hur mycket ett varv sänker? tongue

HerrenRasmus
14 april 2013 · 4 Inlägg

Jonne88 skrev:
Ska sänka tjejens 124:a i samband med att sommardäcken åker på. Är i stort sett nya fjädrar på bilen både fram och bak. Nya dämpare bak och bortplockad nivåreglering.
Mellan däck och skärmkant är det nu ca 8cm. Ser väldigt mongo ut med 17" sommardäck som ska på.
Hur mycket ska jag kapa måntro för att få en lagom sänkning. Jag vill inte ha en stötig bil som knappt går att köra.
Utan 3-4cm mellan däck och skärmkant kanske är lagom.
Hur mycket sänker det ungefär om man kapar ett varv? Någon med erfarenhet? roll

Om du kollar på min 124:a så ser du hur mkt d blir om man kapar 3 varv (runtom) , o jag har 17" på. men d tar i i hjulhus o skärmar för mej. pga förstora däck. men jag skulle gissa på att du kan ta 1,5 varv om du vill ha någorluna funktion kvar wink men d är inget jag lovar blir bra eftersom fjädrarna är nya.. o mina är inte direkt nya. men du har ju nått att utgå ifrån då smile

Chevrolet Bel air "2dr stolpe" (1963)
Mercedes W124 200TE "Fläskeeen" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang