Bränd styrbox? 850 t5

Mlevin
20 april 2013 · 54 Inlägg

har ett litet problem.
bytte motor i en 850 turbo här i veckan, efter motorbytet var klart så startade jag bilen,den startade direkt och funkade klockrent.jag  körde den ca 50 meter. sen tog jag in den för att svetsa avgassystem, dum som jag var så glömde jag givetvis batteriet.
efter att avgassystemet var kalrt så sänkte jag ner bilen och startade den. den stod på tomgång i ca 10 sek för att sedan dö tvärt.
om jag sen slår på tändningen så slår bränslepumpen till och från hela tiden, spridarrelät skriker och låter somfan, spridarna står öppna hela tiden verkar det som.
tar jag ur ett stift och kollar gnistan, så räcker det att jag slår på  tändningen så börjar det flyga gnistor högt och lågt.

det är startspärr på bilen, och detta händer bara när man avvaktiverar startspärren som man gör när man ska starta.

eftersom det är en automat så finns det ju en extra box till automatlådan.
på instrumentpanelen så ska det ju lysa en pil när man kör på lågväxel/lockup.
den står och blinkar hela tiden med tändningen påslagen.

jag har försökt koppla upp bilen mot autocom för att kolla felkoder, men det står bara att "fordon svarar inte" både på bränsle/tändninge och växellåda.

så jag misstänker att båda boxarna har tagit stryk. någon som har något annat förslag?

om det nu skulle vara boxarna, då måste jag ha nya från en bil med startspärr antar jag?
måste detta kodas om på något vis? eller funkar det att byta rakt över? eller går det att koppla bort startspärren t.o.m`?

Senast redigerat av Mlevin (20 april 2013)

BMW F11 (2012)
sexy_d
20 april 2013 · 665 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=226974

Fråga snubbe så har du löst problemet ang startspärren ...

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Mlevin
21 april 2013 · 54 Inlägg

nice!
ingen som har någon mer idé om det kan vara boxarna?

BMW F11 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang