Twingo - Slammed & Stanced | Takeyari-pipes 31/8 !!! :)

Low n' loud! Stance'ad, slammad & högljudd twingo. Ljudbygge pågår!
  • 135 Följare
  • 348 603 Visningar
  • Projektet avslutat 1 september 2015
Rillependent
9 maj 2013 · 948 Inlägg

figge_stunter skrev:

Rillependent skrev:

figge_stunter skrev:

Låter bra! Stanceit.se kan fixa coils till ett bra pris skulle jag kunna tänka mig!
Dom fixar coils till min a6 för ca 2000:- när coils till min modell vanligtvis kostar 3500:- och uppåt tongue Tänkte du kunde höra med dom om dom kan fixa fram coils till din modell till ett vettigt pris, bara ett tips Osmile

Hur som helst så tror jag den kommer bli riktigt ball och unik när du fixat coils! big_smile Väntar ivrigt på att se hur den kommer se ut wink

Tack för tipset! Hade varit skitsoft om dom haft till min för runt 2.000:-, hade blivit att jag köpt det ännu tidigare då! smile är lika ivrig själv wink kommer nog bli skitbra! smile

Dock inte säker på att dom kommer kosta 2000:- eftersom det antagligen inte är så vanligt att man slänger på coilovers på en twingo! xD Men det bästa är nog att du mailar/ringer dom och frågar smile

Nej men jag ska ringa dem och fråga big_smile billigaste annars är 3295kr tror jag smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
almqvist__89
9 maj 2013 · 1 140 Inlägg
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Rillependent
9 maj 2013 · 948 Inlägg

almqvist__89 skrev:
http://tatechnix.shopitoo.com/product.html/coilover-kit-renault-twingo Där har du annars wink

Tack! Sånt uppskattas wink exakt samma Ta-Technix på den andra sidan jag tittade på smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
almqvist__89
9 maj 2013 · 1 140 Inlägg

Rillependent skrev:

almqvist__89 skrev:
http://tatechnix.shopitoo.com/product.html/coilover-kit-renault-twingo Där har du annars wink

Tack! Sånt uppskattas wink exakt samma Ta-Technix på den andra sidan jag tittade på smile

Fast 300kr billigare wink
Blev grymt bra med lacken på fälgarna men du kommer få tvätta dom varannan dag, jag körde ju med vita vinterfälgar å jävlar va bromsdammet sätter sig tongue

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Rillependent
10 maj 2013 · 948 Inlägg

almqvist__89 skrev:

Rillependent skrev:

almqvist__89 skrev:
http://tatechnix.shopitoo.com/product.html/coilover-kit-renault-twingo Där har du annars wink

Tack! Sånt uppskattas wink exakt samma Ta-Technix på den andra sidan jag tittade på smile

Fast 300kr billigare wink
Blev grymt bra med lacken på fälgarna men du kommer få tvätta dom varannan dag, jag körde ju med vita vinterfälgar å jävlar va bromsdammet sätter sig tongue

Yes men det är ju alltid något.. smile
Ja det blev faktiskt riktigt bra!

Men dessa ska jag inte köra på vintern och jag kommer vara noga med att hålla glans i dem, känns uschusch att köra med en massa damm wink

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
almqvist__89
10 maj 2013 · 1 140 Inlägg

Rillependent skrev:

almqvist__89 skrev:

Rillependent skrev:

Tack! Sånt uppskattas wink exakt samma Ta-Technix på den andra sidan jag tittade på smile

Fast 300kr billigare wink
Blev grymt bra med lacken på fälgarna men du kommer få tvätta dom varannan dag, jag körde ju med vita vinterfälgar å jävlar va bromsdammet sätter sig tongue

Yes men det är ju alltid något.. smile
Ja det blev faktiskt riktigt bra!

Men dessa ska jag inte köra på vintern och jag kommer vara noga med att hålla glans i dem, känns uschusch att köra med en massa damm wink

sätter sig som fan vill jag lova, köp sonax syrafria fälgrengöring som blir lila när den angriper smutsen, spruta på å låt sitta några minuter så följer all skit med när man spolar av sen, den har blivit min bästa vän wink

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Rillependent
10 maj 2013 · 948 Inlägg

almqvist__89 skrev:

Rillependent skrev:

almqvist__89 skrev:

Fast 300kr billigare wink
Blev grymt bra med lacken på fälgarna men du kommer få tvätta dom varannan dag, jag körde ju med vita vinterfälgar å jävlar va bromsdammet sätter sig tongue

Yes men det är ju alltid något.. smile
Ja det blev faktiskt riktigt bra!

Men dessa ska jag inte köra på vintern och jag kommer vara noga med att hålla glans i dem, känns uschusch att köra med en massa damm wink

sätter sig som fan vill jag lova, köp sonax syrafria fälgrengöring som blir lila när den angriper smutsen, spruta på å låt sitta några minuter så följer all skit med när man spolar av sen, den har blivit min bästa vän wink

Tackar för tipset! big_smile tips är alltid uppskattade big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Rillependent
10 maj 2013 · 948 Inlägg

Jämförelse big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-c699427c130cabf211035e26f12f51a1_large.jpg

Fotttto smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-de5a7e08c0ac4c868d43ef6e89d3f51b_large.jpg

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Edd0z Junior.
10 maj 2013 · 292 Inlägg

Hur fan kan jag ha missat denna tråd? haha Brukar leta reda på såna här trådar med bilar som folk inte brukar fixa iordning men denna har jag fan inte sett lägger pren direkt! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Rillependent
10 maj 2013 · 948 Inlägg

Edd0z skrev:
Hur fan kan jag ha missat denna tråd? haha Brukar leta reda på såna här trådar med bilar som folk inte brukar fixa iordning men denna har jag fan inte sett lägger pren direkt! smile

Fan vad roligt att höra! big_smile kul att du gillar det! Ditt ser ut att bli sjukt snyggt också ditt projekt! wink

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Edd0z Junior.
10 maj 2013 · 292 Inlägg

Rillependent skrev:

Edd0z skrev:
Hur fan kan jag ha missat denna tråd? haha Brukar leta reda på såna här trådar med bilar som folk inte brukar fixa iordning men denna har jag fan inte sett lägger pren direkt! smile

Fan vad roligt att höra! big_smile kul att du gillar det! Ditt ser ut att bli sjukt snyggt också ditt projekt! wink

Tackar! wink

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
senox senox
12 maj 2013 · 333 Inlägg

ser bra ut, Keep it up smile

Rillependent
12 maj 2013 · 948 Inlägg

senox skrev:
ser bra ut, Keep it up smile

Tackar smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Joel0666
12 maj 2013 · 428 Inlägg

ser fint ut, väntar på sänkning smile

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013
Saab 93 (2010)
Rillependent
12 maj 2013 · 948 Inlägg

Jevil0666 skrev:
ser fint ut, väntar på sänkning smile

Det kommer! smile bestämt mig för ta technix coils så nu väntar jag bara på att börsen tillåter en beställning smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Rillependent
12 maj 2013 · 948 Inlägg

Idag blir det bygge på lådan, slipning och spackling. Har även köpt lite dämpmatta och tillbehör för bygget på bakluckan, bilder kommer ikväll smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Rillependent
12 maj 2013 · 948 Inlägg

Lite nytt smile i brist på verktyg så fick vi inte bafflarna RIKTIGT som det var tänkt.. Menmen wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-935d67e90a6bbb2be4afcf3cae635a41_large.jpg

Provmonterade basarna och lådan, blir nog bra. Mycket slipa spackla slipa spackla väntar smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-4c76bd9429d385c31306afcef1580b36_large.jpg

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
PatrikB92 Med-lem
12 maj 2013 · 341 Inlägg

Kommer bli otroliga lastmöjligheter i bilen med baslådan i. En matkasse med en liter mjölk i som man basar till milkshake cool

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
Rillependent
12 maj 2013 · 948 Inlägg

PatrikB92 skrev:
Kommer bli otroliga lastmöjligheter i bilen med baslådan i. En matkasse med en liter mjölk i som man basar till milkshake cool

Ja det hade varit något big_smile nej det kommer nog va plats för max ett glas mjölk tillslut om allt går som det ska wink

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Gloom
12 maj 2013 · 90 Inlägg

Roligt bygge smile
Går det att hitta nya lamphus till baken? Skulle se riktigt bra ut, speciellt när fronten fått mer moderna.

Blev det så dåligt när du plasti dippade fälgarna först alltså?
Mina blev bra förrutom att jag såg att jag missade lite på insidan av ekrarna när jag väl tagit ut bilen i solljus. Fick bättra på lite här och var :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang