Eftersnack: STOCKHOLMS STÖRSTA BILTRÄFF ÄR TILLBAKA 27 APRIL 20.00

Neow
28 april 2013 · 80 Inlägg

Faktiskt en riktigt skön kväll, kylan slog till lite väl yikes Men det var riktigt skönt att få träffa folk man snackat med här på garaget och byta lite ideér smile synd bara man knappt vågade lämna bilen utom synhåll, hört många historier om att folk fått sina bilar repade, med flit och även vinglande människor.. Trist att folk ska förstöra för andra som lagt ner tid och pengar. Fjortisar och blöjraggare (740 raggare som sitter på tak och i bakluckor) kommer alltid finnas på dessa träffar och alkohol kommer alltid förekomma, vilket är lagom tråkigt.. hmm

Men annars massa cred till arrangörerna och människorna som faktiskt skötte sig smile

Chevrolet 1500 Silverado "Grodan" (1990)
Chevrolet Camaro "Bumblebee" (1975)
M-jonsson
28 april 2013 · 63 Inlägg

Tycker alla idioter som skulle gå in i ringen hela tiden där bilarna sladdade ska dra åt helvete.
Skitroligt att folk bjuder på sig själva och sinna däck !
Om jag inte mins fel så har det alltid varit utanför MAX som folk har hållit på o sladda/burna.
Om bara publiken kunde hålla avstånd och inte stå på vägen skulle allt ha varit fint.
För en bilväg är väll till för bilar och inte idioter som ska stå där !
Och ni som ogillar bilar som sladdar var så goda och gå där ifrån så behöver ni inte se/veta vad som händer !
Stort beröm till er som sladdade och bjöd på rök big_smile

Brän däck inte vänner.
Dirtymike
28 april 2013 · 1 532 Inlägg

Grand_voyager skrev:

Dirtymike skrev:
Riktigt nice träff skapligt mkt bilar o folk big_smile

Fanns det något med mera V8:or V10:or V12:or i.....

Min Lexus var där wink

Jeep J20 (1978)
8_23sek
28 april 2013 · 87 Inlägg

ingen som fick min dodge på bild ?

per-ling
28 april 2013 · 161 Inlägg

Johan_golfgti skrev:
Ja de va ju vissa riktiga knullhuvven o inte flyttade på sig när dom stod mitt ivägen . Var även en som slog på min bil o spottade på rutan när jag körde förbi? Vem de va syntes inte då det var ett gäng fjortisfyllon på 20pers . Alkoholen förstör sånt här . Förbiser man allt som har med alkohol o göra var det väl rätt shysst första träff:). För mycket börnande in ibland bilarna bara....

Jag hade också massa spott på min bil såg ja när ja ställde in den i garaget... Hur jävla normalt är det att spotta på någons bil??! mad

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 april 2013 · 14 058 Inlägg

per-ling skrev:

Johan_golfgti skrev:
Ja de va ju vissa riktiga knullhuvven o inte flyttade på sig när dom stod mitt ivägen . Var även en som slog på min bil o spottade på rutan när jag körde förbi? Vem de va syntes inte då det var ett gäng fjortisfyllon på 20pers . Alkoholen förstör sånt här . Förbiser man allt som har med alkohol o göra var det väl rätt shysst första träff:). För mycket börnande in ibland bilarna bara....

Jag hade också massa spott på min bil såg ja när ja ställde in den i garaget... Hur jävla normalt är det att spotta på någons bil??! mad

Tydligen så är det vissa som åker till bilträffar för att spotta på bilar och supa sig fulla. mad

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
39supmaH
28 april 2013 · 1 Inlägg

någon som vet vad m5an med mattsvarta huven heter här på garaget?? smile

_2Furious_ Drifting Streetrace
28 april 2013 · 225 Inlägg

tycker fortfarande att de e jävligt onödigt o sladda när folk står omkring! omoget beteende! bränn era gummi utan risk för andra person/matriella skador. Visa respekt!
Om folk visa mer respekt så orkar nog arrangörerna visa mer välvilja mm! förstår om dom e less på alla snorungar som inte kan betee sig som vuxna!

Alla har vi olika smak men vart sitter smaken om man kör runt i en totalt skrotad 740 me 20 pers uppepå? min polare va första gången hon va på en träff o hon fick ingen lust när sånt gled förbi. Dock så fick hon upp humöret av alla ni som verkligen lagt ner energi på era bilar o gjort de bra!  creed till er som skötte er !

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
MeepMeep Finraggare
28 april 2013 · 2 381 Inlägg

Mycket gnäll på att folk betedde sig som idioter - men hur många klev fram och sa ifrån att de inte köper att Kalle och Pelle är fulla som bananer och kastar glasflaskor? Tror at om vi (bilintresserade) tillsammans börjar säga ifrån på plats att vi kan nå något vettigt.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dirtymike
28 april 2013 · 1 532 Inlägg

Vettemannen skrev:

per-ling skrev:

Johan_golfgti skrev:
Ja de va ju vissa riktiga knullhuvven o inte flyttade på sig när dom stod mitt ivägen . Var även en som slog på min bil o spottade på rutan när jag körde förbi? Vem de va syntes inte då det var ett gäng fjortisfyllon på 20pers . Alkoholen förstör sånt här . Förbiser man allt som har med alkohol o göra var det väl rätt shysst första träff:). För mycket börnande in ibland bilarna bara....

Jag hade också massa spott på min bil såg ja när ja ställde in den i garaget... Hur jävla normalt är det att spotta på någons bil??! mad

Tydligen så är det vissa som åker till bilträffar för att spotta på bilar och supa sig fulla. mad

/Benny

Skulle jag se nån spotta på min bil skulle jag gå fram o spotta på den
personen.

Jeep J20 (1978)
_2Furious_ Drifting Streetrace
28 april 2013 · 225 Inlägg

kameramannen skrev:
Mycket gnäll på att folk betedde sig som idioter - men hur många klev fram och sa ifrån att de inte köper att Kalle och Pelle är fulla som bananer och kastar glasflaskor? Tror at om vi (bilintresserade) tillsammans börjar säga ifrån på plats att vi kan nå något vettigt.

ja håller me! ja sa ifrån en kille men han fick för sig att ja trigga han till att slåss!:S men iaf ett steg på vägen.

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
fluppidupp ...
28 april 2013 · 757 Inlägg

Neow skrev:
Faktiskt en riktigt skön kväll, kylan slog till lite väl yikes Men det var riktigt skönt att få träffa folk man snackat med här på garaget och byta lite ideér smile synd bara man knappt vågade lämna bilen utom synhåll, hört många historier om att folk fått sina bilar repade, med flit och även vinglande människor.. Trist att folk ska förstöra för andra som lagt ner tid och pengar. Fjortisar och blöjraggare (740 raggare som sitter på tak och i bakluckor) kommer alltid finnas på dessa träffar och alkohol kommer alltid förekomma, vilket är lagom tråkigt.. hmm

Men annars massa cred till arrangörerna och människorna som faktiskt skötte sig smile

vilka arrangörer? :S en arrangör syns inte bara 5 minuter och sen när det ballar ur sticker tongue

tror det är dags att hyra barkarby eller nått och ta inträde snart faktiskt. sålla bort alla gamla lik och originalbilar och dom som har något kan komma in på området. jag känner iaf att jag inte åker på en bilträff för att kolla på en helt original peugeot 307 från 04 iaf.

Dirtymike
28 april 2013 · 1 532 Inlägg

_2Furious_ skrev:

kameramannen skrev:
Mycket gnäll på att folk betedde sig som idioter - men hur många klev fram och sa ifrån att de inte köper att Kalle och Pelle är fulla som bananer och kastar glasflaskor? Tror at om vi (bilintresserade) tillsammans börjar säga ifrån på plats att vi kan nå något vettigt.

ja håller me! ja sa ifrån en kille men han fick för sig att ja trigga han till att slåss!:S men iaf ett steg på vägen.

Finns sånt folk överallt tyvärr.

Jeep J20 (1978)
per-ling
28 april 2013 · 161 Inlägg

Dirtymike skrev:

Vettemannen skrev:

per-ling skrev:

Jag hade också massa spott på min bil såg ja när ja ställde in den i garaget... Hur jävla normalt är det att spotta på någons bil??! mad

Tydligen så är det vissa som åker till bilträffar för att spotta på bilar och supa sig fulla. mad

/Benny

Skulle jag se nån spotta på min bil skulle jag gå fram o spotta på den
personen.

Tyvärr så ser man inte allt som sker runt bilen när man åker förbi folkmassan eller har parkerat ,men Ja då hade jag nog dragit en fet loska i ansiktet på den personen:/
Han/hon kanske ogillar Golfar wink

Dirtymike
28 april 2013 · 1 532 Inlägg

per-ling skrev:

Dirtymike skrev:

Vettemannen skrev:

Tydligen så är det vissa som åker till bilträffar för att spotta på bilar och supa sig fulla. mad

/Benny

Skulle jag se nån spotta på min bil skulle jag gå fram o spotta på den
personen.

Tyvärr så ser man inte allt som sker runt bilen när man åker förbi folkmassan eller har parkerat ,men Ja då hade jag nog dragit en fet loska i ansiktet på den personen:/
Han/hon kanske ogillar Golfar wink

Kanske är så men för det spottar man inte på nån annans bil.

Jeep J20 (1978)
arne_moessa
28 april 2013 · 48 Inlägg

Tycker att det är larvigt att folk gnäller på volvos med massa folk i, det visar bara att ni är avundsjuka på att dom har vänner, till skillnad från alla som åkte dit själva. Jag är inget "fan" av ruttna volvos eller burnande.
Samma sak när ni säger att det är larvigt när volvos ställer sig snett osv. Tycker det är minst lika patetsikt när Saab ägare ställer sig snett över 3 rutor så och se brett mellan bilarna så att en till bil precis inte får plats. Stod mitt emot ett gäng Saabar vid skylten "D" där man utan problem hade fått plats 4 bilar till om dom inte hade stått med 1,5-2m mellanrum.
Tragiskt!

Plymouth Volare "Plyman" (1977)
Decerto
28 april 2013 · 404 Inlägg

Samma visa varje gång.. Det gnälls på ditt och datt, detta året var inte värre än något annat. Det är som att flytta till Bromma och gnälla över att det är en flygplats som väsnas som fan där. Dessutom detta med att gnissla i ett forum, Typiskt svenskt att knyta näven i fick när man väl är där. Har ni som avsikt att uppfostra den yngre generationen eller för den delen äldre som inte vet hur man beter sig få ni väl säga det till dom.

Hade en mycket trevlig kväll..utom kanske att jag hade fått dricka över hela sidan på bilen, Men såg ut som att någon tappat den så jag låter bli att vara arg:D

Får se om ikea är lite tillmötesgånede nästa gång å platsen mest liknade en soptipp.

Grand_voyager skrev:

Dirtymike skrev:
Riktigt nice träff skapligt mkt bilar o folk big_smile

Fanns det något med mera V8:or V10:or V12:or i.....

Jo visst, V8or fanns det ju ganska gått om. men kännde mig hyffsat ensam med en v10.

Senast redigerat av Decerto (28 april 2013)

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Skyssis Love my Godzilla!
28 april 2013 · 289 Inlägg

Jag undrar bara en sak. Vafan höll den silvriga subarun på med med svart vinge? haha

"Godzilla" R32GTR
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
28 april 2013 · 419 Inlägg

Decerto skrev:
Samma visa varje gång.. Det gnälls på ditt och datt, detta året var inte värre än något annat. Det är som att flytta till Bromma och gnälla över att det är en flygplats där. Dessutom detta med att gnissla i ett forum, Typiskt svenskt att knyta näven i fick när man väl är där. Har ni som avsikt att uppfostra den yngre generationen eller för den delen äldre som inte vet hur man beter sig få ni väl säga det till dom.

Hade en mycket trevlig kväll..utom kanske att jag hade fått dricka över hela sidan på bilen, Men såg ut som att någon tappat den så jag låter bli att vara arg:D

Får se om ikea är lite tillmötesgånede nästa gång å platsen mest liknade en soptipp.

Grand_voyager skrev:

Dirtymike skrev:
Riktigt nice träff skapligt mkt bilar o folk big_smile

Fanns det något med mera V8:or V10:or V12:or i.....

Jo visst, V8or fanns det ju ganska gått om. men kännde mig hyffsat ensam med en v10.

Såg ju gott ut....
Vipern va min sons favo bil 2011 för ett Gumball3000 team körde en sådan.

Nu är det Koenigsegg som gäller för hele slanten...

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
RymdSeglet N/A
28 april 2013 · 165 Inlägg

arne_moessa skrev:
Tycker att det är larvigt att folk gnäller på volvos med massa folk i, det visar bara att ni är avundsjuka på att dom har vänner, till skillnad från alla som åkte dit själva. Jag är inget "fan" av ruttna volvos eller burnande.
Samma sak när ni säger att det är larvigt när volvos ställer sig snett osv. Tycker det är minst lika patetsikt när Saab ägare ställer sig snett över 3 rutor så och se brett mellan bilarna så att en till bil precis inte får plats. Stod mitt emot ett gäng Saabar vid skylten "D" där man utan problem hade fått plats 4 bilar till om dom inte hade stått med 1,5-2m mellanrum.
Tragiskt!

http://1.bp.blogspot.com/-uRlNDK_Z03o/TqwNcqfvgsI/AAAAAAAAANo/Wes3uDQUSwQ/s1600/ImpliedFacepalm.jpg

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang