Eftersnack: STOCKHOLMS STÖRSTA BILTRÄFF ÄR TILLBAKA 27 APRIL 20.00

HampeB dab-master
28 april 2013 · 166 Inlägg

Mikael i norrk skrev:
Roligast va körningen till träffen o hem smile

Ja håller med smile hitta någon lexus o köra med

@Decerto Ja de var rätt fräkt med en orange Viper

Senast redigerat av HampeB (28 april 2013)

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun
Lexus LS400 "RIP Harambe" (1991)
Nissan 200SX S13 "THEBATMISSILE" (1992)
eL0F
28 april 2013 · 1 090 Inlägg

R8n försökte ju göra ringar vid elgiganten .. men misslyckades ganska stenhårt big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
kardanknuten
28 april 2013 · 32 Inlägg

Decerto skrev:
Samma visa varje gång.. Det gnälls på ditt och datt, detta året var inte värre än något annat. Det är som att flytta till Bromma och gnälla över att det är en flygplats som väsnas som fan där. Dessutom detta med att gnissla i ett forum, Typiskt svenskt att knyta näven i fick när man väl är där. Har ni som avsikt att uppfostra den yngre generationen eller för den delen äldre som inte vet hur man beter sig få ni väl säga det till dom.

Hade en mycket trevlig kväll..utom kanske att jag hade fått dricka över hela sidan på bilen, Men såg ut som att någon tappat den så jag låter bli att vara arg:D

Får se om ikea är lite tillmötesgånede nästa gång å platsen mest liknade en soptipp.

Grand_voyager skrev:

Dirtymike skrev:
Riktigt nice träff skapligt mkt bilar o folk big_smile

Fanns det något med mera V8:or V10:or V12:or i.....

Jo visst, V8or fanns det ju ganska gått om. men kännde mig hyffsat ensam med en v10.

Stog på huk och knöt skona och hade huvudet i nivå med sidepipet när du rev iväg med hjulspinn vid max...var lite orolig att jag skulle få hörselskador efteråt. big_smile

Nissan King Cab 4x4 Diesel "King Kong" (1989)
Porraz
28 april 2013 · 77 Inlägg

Synd, trodde det skulle finnas mycket fler bilder från träffen... Tack dock till dom som lagt upp några!

kardanknuten
28 april 2013 · 32 Inlägg

Jajusta. Grabbarna på dom där trimmade permobilerna var ju störtasköna big_smile

Nissan King Cab 4x4 Diesel "King Kong" (1989)
mrpalmer
28 april 2013 · 796 Inlägg

Westergren skrev:

mrpalmer skrev:

Westergren skrev:
Någon här som vet något om dom som körde Falcons bussen? Skulle vilja ha tag i någon som var med o åkte i den igår för är ute efter deras spellista (letar efter en låt som dom spelade haha...) ;D

Känner några i de gänget, sjuka jävar hela bunten!

Här är listan; http://open.spotify.com/user/slobbaan/p … iilep9dDZA

Haha, dom verkade då ha jävligt roligt iaf big_smile
Tack för listan! Men låten fanns inte där... typiskt!
Lyckades filma lite när bussen gled förbi och låten spelades som om någon vet vad låten heter vore det guld med lite hjälp smile Här är filmklippet...



Var så god cool

Hemma bra, garaget BÄST!
hjd Skrotdosan.se
28 april 2013 · 198 Inlägg

Westergren skrev:

mrpalmer skrev:

Westergren skrev:
Någon här som vet något om dom som körde Falcons bussen? Skulle vilja ha tag i någon som var med o åkte i den igår för är ute efter deras spellista (letar efter en låt som dom spelade haha...) ;D

Känner några i de gänget, sjuka jävar hela bunten!

Här är listan; http://open.spotify.com/user/slobbaan/p … iilep9dDZA

Haha, dom verkade då ha jävligt roligt iaf big_smile
Tack för listan! Men låten fanns inte där... typiskt!
Lyckades filma lite när bussen gled förbi och låten spelades som om någon vet vad låten heter vore det guld med lite hjälp smile Här är filmklippet...

http://open.spotify.com/track/4DWjkaiYVRQ2RiRPSLknND

// Lite efter men iaf smile

Senast redigerat av hjd (28 april 2013)

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Westergren Large Cap
28 april 2013 · 1 816 Inlägg

mrpalmer skrev:

Westergren skrev:

mrpalmer skrev:

Känner några i de gänget, sjuka jävar hela bunten!

Här är listan; http://open.spotify.com/user/slobbaan/p … iilep9dDZA

Haha, dom verkade då ha jävligt roligt iaf big_smile
Tack för listan! Men låten fanns inte där... typiskt!
Lyckades filma lite när bussen gled förbi och låten spelades som om någon vet vad låten heter vore det guld med lite hjälp smile Här är filmklippet...



Var så god cool

hjd skrev:

Westergren skrev:

mrpalmer skrev:
Känner några i de gänget, sjuka jävar hela bunten!

Här är listan; http://open.spotify.com/user/slobbaan/p … iilep9dDZA

Haha, dom verkade då ha jävligt roligt iaf big_smile
Tack för listan! Men låten fanns inte där... typiskt!
Lyckades filma lite när bussen gled förbi och låten spelades som om någon vet vad låten heter vore det guld med lite hjälp smile Här är filmklippet...

http://open.spotify.com/track/4DWjkaiYVRQ2RiRPSLknND

// Lite efter men iaf smile

Tack som faan! big_smile

Nisse_Jarnet
28 april 2013 · 77 Inlägg

Som så många redan skrivit, riktigt kul träff men synd att det ska vara så många utan vett.
Oavsett vilket "lag" man tillhör så börnar man inte om det står nån annan bil precis bakom, skräpa inte ner och drick inte! Tre väldigt enkla saker som verkar vara svårt att följa år efter år..

Och alla som står på/vid vägen och skriker och är ivägen, det är ju där nere folk SKA börna/gasa så stå inte ivägen om ni inte vill riskera att bli påkörda och skrik inte som drägg att folk ska börna, dom börnar om dom vill. Är ni missnöjda med det kan ni hämta er egen bil och börna själva.

BMW 325ix turbo 4wd "M50" (1989)
BMW 325 turbo "M50" (1988)
Decerto
28 april 2013 · 404 Inlägg

kardanknuten skrev:
Stog på huk och knöt skona och hade huvudet i nivå med sidepipet när du rev iväg med hjulspinn vid max...var lite orolig att jag skulle få hörselskador efteråt. big_smile

Ber om ursäkt men mina elektriska coutouts har låst sig i öppet läge så jag kan inte låta mindre. Lätta på gasfoten? nä det går väl inte:D

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 april 2013 · 3 519 Inlägg

Här är några bilder jag tog.. Och jag är ingen hejare på att ta bilder, men bättre än inga alls wink
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=48318

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
fluppidupp ...
28 april 2013 · 757 Inlägg

andjul skrev:

robzter skrev:

Neow skrev:
Faktiskt en riktigt skön kväll, kylan slog till lite väl yikes Men det var riktigt skönt att få träffa folk man snackat med här på garaget och byta lite ideér smile synd bara man knappt vågade lämna bilen utom synhåll, hört många historier om att folk fått sina bilar repade, med flit och även vinglande människor.. Trist att folk ska förstöra för andra som lagt ner tid och pengar. Fjortisar och blöjraggare (740 raggare som sitter på tak och i bakluckor) kommer alltid finnas på dessa träffar och alkohol kommer alltid förekomma, vilket är lagom tråkigt.. hmm

Men annars massa cred till arrangörerna och människorna som faktiskt skötte sig smile

vilka arrangörer? :S en arrangör syns inte bara 5 minuter och sen när det ballar ur sticker tongue

tror det är dags att hyra barkarby eller nått och ta inträde snart faktiskt. sålla bort alla gamla lik och originalbilar och dom som har något kan komma in på området. jag känner iaf att jag inte åker på en bilträff för att kolla på en helt original peugeot 307 från 04 iaf.

Varför?

Det är ingen bilutställning? Det är en BILTRÄFF.
Det innebär att alla är välkomna med sina bilar oavsett vad dom kör. Tanken är alltså att alla som gillar bilar ska träffas och ha trevligt tillsammans.

Klart att det automatisk blir lite show med finare bilar och det är trevligt att visa upp något som andra uppskattar.

Om du nu tycker att det är så hemsk med att titta på en originalbil, låt bli att titta, skaffa dig lite vänner att prata med istället alternativt håll dig till Elmia.

Vist det är en träff men för det kan man ha lite sunt förnuft. kolla bara TRÄFFARNA på brostugan för många år sen. var nästan regel att har man ingen fin bil så körde man inte ner till fiket utan använde parkeringen utanför bara för att folk som faktiskt har ett seriöst bilintresse skulle få dels visa upp och andra som var intresserade av bilar skulle få titta. vill jag bara stå och snacka skit med polarna kan man lika gärna sitta i soffan hemma och dricka bärs med dom istället. åker man på just en träff så är det just för att kolla på fina bilar och prata med deras ägare. men när vanliga dreggiga 18 åringar tar upp 90% av alla platser och gör det omöjligt att komma in med fina bilar ja då mister det hela sin charm att åka dit för att man får gå 50 meter mellan varje fin bil.

Har hållit mig ifrån elmia då plastbyggen och avsaknad av äkta prestanda är något jag inte har intresse av. känner mer att folk orkar inte gå och titta på fina bilar utan möts av helt vanliga bilar utan ägare eller vad som helst utan dom står nere vid max och hejar på när andra apor står och fular sig.

som jag skrev i tidigare stycke. åker inte på en träff för att bara stå och snacka med mina egna polare. då är det betydligt trevligare att mecka i garaget med dom eller ta en bärs i soffan.

Kan man inte bara ha det som lite regel att fina bilar ställer sig på vissa rader och andra ställer sig längre ifrån? då är nog lite av just svineriproblemen borta med.

Nightmare89
28 april 2013 · 939 Inlägg

robzter skrev:

andjul skrev:

robzter skrev:

vilka arrangörer? :S en arrangör syns inte bara 5 minuter och sen när det ballar ur sticker tongue

tror det är dags att hyra barkarby eller nått och ta inträde snart faktiskt. sålla bort alla gamla lik och originalbilar och dom som har något kan komma in på området. jag känner iaf att jag inte åker på en bilträff för att kolla på en helt original peugeot 307 från 04 iaf.

Varför?

Det är ingen bilutställning? Det är en BILTRÄFF.
Det innebär att alla är välkomna med sina bilar oavsett vad dom kör. Tanken är alltså att alla som gillar bilar ska träffas och ha trevligt tillsammans.

Klart att det automatisk blir lite show med finare bilar och det är trevligt att visa upp något som andra uppskattar.

Om du nu tycker att det är så hemsk med att titta på en originalbil, låt bli att titta, skaffa dig lite vänner att prata med istället alternativt håll dig till Elmia.

Vist det är en träff men för det kan man ha lite sunt förnuft. kolla bara TRÄFFARNA på brostugan för många år sen. var nästan regel att har man ingen fin bil så körde man inte ner till fiket utan använde parkeringen utanför bara för att folk som faktiskt har ett seriöst bilintresse skulle få dels visa upp och andra som var intresserade av bilar skulle få titta. vill jag bara stå och snacka skit med polarna kan man lika gärna sitta i soffan hemma och dricka bärs med dom istället. åker man på just en träff så är det just för att kolla på fina bilar och prata med deras ägare. men när vanliga dreggiga 18 åringar tar upp 90% av alla platser och gör det omöjligt att komma in med fina bilar ja då mister det hela sin charm att åka dit för att man får gå 50 meter mellan varje fin bil.

Har hållit mig ifrån elmia då plastbyggen och avsaknad av äkta prestanda är något jag inte har intresse av. känner mer att folk orkar inte gå och titta på fina bilar utan möts av helt vanliga bilar utan ägare eller vad som helst utan dom står nere vid max och hejar på när andra apor står och fular sig.

som jag skrev i tidigare stycke. åker inte på en träff för att bara stå och snacka med mina egna polare. då är det betydligt trevligare att mecka i garaget med dom eller ta en bärs i soffan.

Kan man inte bara ha det som lite regel att fina bilar ställer sig på vissa rader och andra ställer sig längre ifrån? då är nog lite av just svineriproblemen borta med.

Visst låter som en bra ide men du glömmer väll en sak?? VEM är det som ska stå å avgöra om du får åka in eller inte? jag skulle då inte vilja ha det ansvaret;)

DjJoakim
28 april 2013 · 46 Inlägg

mrpalmer skrev:

Westergren skrev:
Någon här som vet något om dom som körde Falcons bussen? Skulle vilja ha tag i någon som var med o åkte i den igår för är ute efter deras spellista (letar efter en låt som dom spelade haha...) ;D

Känner några i de gänget, sjuka jävar hela bunten!

Här är listan; http://open.spotify.com/user/slobbaan/p … iilep9dDZA

Då kanske du kan hjälpa mig! smile
Tyckte dom spelade någon Hip hop/dubstep låt, och ja är osäker om det är denna :
http://open.spotify.com/track/1Qq9dP4Auan1ivYQWdryFe

Tycker den är lik, men är inte helt 100!
Om du har nån koll eller om någon annan hörde när dom lirade denna låt och vet vilken de är så uppskattas de! smile

Volvo 244 GLT "Lågmilaren OGW" (1989)
Volvo 740 "Veemer" (1989)
Sonnback
28 april 2013 · 502 Inlägg

Tyckte det var en kanon bra träff, helt klart värt 35 mils resa. Dock så är det ju tråkigt med fylla osv, men jag såg inte speciellt mycket av det, tur var väl det, värre på elmia förra året! Vissa har länkat bilder, men skulle vara kul med mera bilder, kul om någon hade på min röda 740 också big_smile  Mvh Jonas

fluppidupp ...
29 april 2013 · 757 Inlägg

Nightmare89 skrev:

robzter skrev:

andjul skrev:
Varför?

Det är ingen bilutställning? Det är en BILTRÄFF.
Det innebär att alla är välkomna med sina bilar oavsett vad dom kör. Tanken är alltså att alla som gillar bilar ska träffas och ha trevligt tillsammans.

Klart att det automatisk blir lite show med finare bilar och det är trevligt att visa upp något som andra uppskattar.

Om du nu tycker att det är så hemsk med att titta på en originalbil, låt bli att titta, skaffa dig lite vänner att prata med istället alternativt håll dig till Elmia.

Vist det är en träff men för det kan man ha lite sunt förnuft. kolla bara TRÄFFARNA på brostugan för många år sen. var nästan regel att har man ingen fin bil så körde man inte ner till fiket utan använde parkeringen utanför bara för att folk som faktiskt har ett seriöst bilintresse skulle få dels visa upp och andra som var intresserade av bilar skulle få titta. vill jag bara stå och snacka skit med polarna kan man lika gärna sitta i soffan hemma och dricka bärs med dom istället. åker man på just en träff så är det just för att kolla på fina bilar och prata med deras ägare. men när vanliga dreggiga 18 åringar tar upp 90% av alla platser och gör det omöjligt att komma in med fina bilar ja då mister det hela sin charm att åka dit för att man får gå 50 meter mellan varje fin bil.

Har hållit mig ifrån elmia då plastbyggen och avsaknad av äkta prestanda är något jag inte har intresse av. känner mer att folk orkar inte gå och titta på fina bilar utan möts av helt vanliga bilar utan ägare eller vad som helst utan dom står nere vid max och hejar på när andra apor står och fular sig.

som jag skrev i tidigare stycke. åker inte på en träff för att bara stå och snacka med mina egna polare. då är det betydligt trevligare att mecka i garaget med dom eller ta en bärs i soffan.

Kan man inte bara ha det som lite regel att fina bilar ställer sig på vissa rader och andra ställer sig längre ifrån? då är nog lite av just svineriproblemen borta med.

Visst låter som en bra ide men du glömmer väll en sak?? VEM är det som ska stå å avgöra om du får åka in eller inte? jag skulle då inte vilja ha det ansvaret;)

Dom som arrangerar tycker jag gott kan ta något ansvar och inte bara ansvaret att posta ett datum på ett forum. sen tycker jag man faktiskt kan rita ut det innan i tråden och allt sånt.

Senast redigerat av robzter (29 april 2013)

hjd Skrotdosan.se
29 april 2013 · 198 Inlägg

keggan skrev:

hjd skrev:
Idioter finns och kommer finnas för alltid, jag tyckte ändå att stämningen var helt ok. En fråga dock, då jag har både en son (8år) och en dotter (4år) som gillar bilar undrar jag om det kommer vara några "barnvänligare" träffar nu till sommarn? Vore kul att kunna ta med sig dom utan att riskera en soc anmälan 😉

Absolut! Den 1:a juni i Arlanda-stad vid Motortown. Dock en mindre utställning av stance bilar främst smile

Sweet, ska försöka komma dit smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 april 2013 · 3 519 Inlägg

Sweet, ska försöka komma dit smile

Tycker även jag att du gör rätt i. Länkar facebook sidan på en gång till dig smile
https://www.facebook.com/events/353946438043008/

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Michael Hjalmar
29 april 2013 · 90 Inlägg

visst såg jag lite fyllor, och kunde beskåda det överdrivna däckslitaget på håll, men jag lyckades tydligen hamna hyfsat säkert precis under E-skylten. kändes inte helt rätt i själen att lämna den framåt kvällen för att kika på alla andra bilar, men som tur var hann jag se de flesta när det var ljust ute. men jag fick iaf ha min ifred utan skador, spottloskor och div. annat skit. så jag är nöjd faktiskt.
kul att jag lyckades locka fram barnet i både stora och små med allt mitt blinkande hehe, väldigt många nyfikna åskådare, men sånt är kul, det gillar jag smile

Dodge Charger "Christine" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang