Saknar remotkabel på min JVC

tosses USK:A
25 oktober 2006 · 55 Inlägg

Har en JVC stereo som inte har någon remotkabel på själv stereon. Har nu köpt mig en aktiv baslåda och den vägrar starta. Hur kan man koppla för att få den att starta eller måste jag helt enkelt köpa ny stereo?

ryttersson
25 oktober 2006 · 454 Inlägg

tosses skrev:
Har en JVC stereo som inte har någon remotkabel på själv stereon. Har nu köpt mig en aktiv baslåda och den vägrar starta. Hur kan man koppla för att få den att starta eller måste jag helt enkelt köpa ny stereo?

remotekabeln behöver du bara koppla på nån kabel i bilen som har  12 volt spänning tex cigguttaget eller en lampa osv

aldera
25 oktober 2006 · 20 Inlägg

din stereo skall ha en remotekabel, borde vara blåvit!

tosses USK:A
25 oktober 2006 · 55 Inlägg

okey.. så om jag kopplar den till ex ciggutagets pluskabel så ska det funka så att den slår på och av sig när jag startar och stannar bilen?

beemern .......
25 oktober 2006 · 2 655 Inlägg

du har inte en kabel som är gul? power antena heter den om de finns lapp eller liknade på kablarna, ja har inte nån som heter remot på min utan ja  tog den som hette power antena för de e samma princip, man startar stereon skickas de en signal att anten ska åka upp, eller i denna fall, slutsteget ska starta.

Drönirettab
25 oktober 2006 · 21 761 Inlägg

tosses: Ja, så ska det fungera. Sätt även en säkring på kabeln, räcker med någon Ampere.

Senast redigerat av Drönirettab (25 oktober 2006)

Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
25 oktober 2006 · 277 Inlägg

du kan ju ha remoten på en vippströmbrytare..det funkar det med...fast lite jobbigt att komma ihåg att stänga av steget med vippströmbrytarn, elr glömma steget på så strömen tar slut:P  jag hade det så i min gamla bil med en skit stereo utan remote..lycka till

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
26 oktober 2006 · 1 660 Inlägg

Koppla med en tjuvkabel från något som har spänning endast när tändningen är påslagen kanske cigtändaren (om den inte har ständig spänning..)

GurraG INGET ANNAT!!
26 oktober 2006 · 1 725 Inlägg

jag har kopplat på bakljuset i min bil

freddan70 Team Tondöv
26 oktober 2006 · 649 Inlägg

tosses skrev:
Har en JVC stereo som inte har någon remotkabel på själv stereon. Har nu köpt mig en aktiv baslåda och den vägrar starta. Hur kan man koppla för att få den att starta eller måste jag helt enkelt köpa ny stereo?

du HAR en remoteutgång på din stereo, det är den blå/vita kabeln! antar att HU'n är JVC KD-G311 som du nämner i din presentation?

tosses USK:A
26 oktober 2006 · 55 Inlägg

hade ingen blå/vit kabel... eller en som var till en motordriven antenn men det fungerade inte hmm gjorde så att jag drog till baklysena istället.. fungerar perfekt! Tack för alla tips!

MaxB
28 oktober 2006 · 135 Inlägg

Tar och ställer en fråga här jag med, har en bmw 325 e30. Ganska nyligen inköpt. Har haft lite elproblem som jag har lyckats få väck på sistone, då bilen stått och tjuvdragit någonstans.

Har ganska nyligen röjt undan en massa onödiga kablar bakom huvudenheten som inte gick någonstans, och nu så har jag det problemet att slutsteget ej går igång när man vrider om tändningen på bilen. Den tidigare ägaren har kopplat in remoten i antennkabeln på något vänster, trots att jag ej har en motordriven antenn.

Går det att koppla remoten på bakjljusen i mitt fall med?

Tacksam för svar!

tosses USK:A
29 oktober 2006 · 55 Inlägg

skall gå hur bra som helst.. se bara till att se vilken kabel som går till färdljuset/parkeringsljustet.. alltså det som lyser så fort du startar bilen.. använde mig utav en kabelskarv som jag köpte på ok.. en sån som man bara typ nyper ihop.. då slipper man sockerbitar big_smile är rasist mot dom tongue

MaxB
31 oktober 2006 · 135 Inlägg

Tackar! smile Då jag manuellt måste dra på lysena i bilen så innebär det med andra ord att steget går igång så fort jag drar på lysena, inte sant?

ogio www.rallyshop.se
31 oktober 2006 · 551 Inlägg

På min JVC i min seat så var svart REMn har inte med färgen att göra alla billjudsproffs utan om hur ISO är uppbyggd!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
freddan70 Team Tondöv
31 oktober 2006 · 649 Inlägg

ISO:n är ju då en standardiserad kontakt, som alltid är likadant uppbyggd..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang