baslåda i volvo 850 sedan

crackhead Kortslutare
25 oktober 2006 · 13 Inlägg

vilken typ av låda ger bäst ljud?

...jag la den där.
Malmoe SSS -12
25 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

vet faktiskt inte, invänta proffsen wink

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
FreddeK
25 oktober 2006 ·

du har ju skidlucka eller hur?....tryck ut basröret där så får garanterat in bas=)

crackhead Kortslutare
26 oktober 2006 · 13 Inlägg

mkay.. annars kanske det funkar med att dra basrör genom hatthyllan?

...jag la den där.
Marlboroman
26 oktober 2006 · 8 234 Inlägg

Kört med både portad och sluten. Det jag tycker funka bäst va en sluten med basarna vända bakåt. Att dra portarna genom hatthyllan är inte att rekommendera om du inte drar dem via hålen för högtalare som redan finns. Hatt hyllan räknas i 850 som bärande del...

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Roev Livin' loud
26 oktober 2006 · 25 Inlägg

vilken prisklass? eller ere bara vilken typ av anläggning du skall ha som du undrar över?

PL158
26 oktober 2006 · 59 Inlägg

Marlboroman skrev:
Kört med både portad och sluten. Det jag tycker funka bäst va en sluten med basarna vända bakåt. Att dra portarna genom hatthyllan är inte att rekommendera om du inte drar dem via hålen för högtalare som redan finns. Hatt hyllan räknas i 850 som bärande del...

är du allvarlig? bärande? är osäker på hur det ser ut men det låte ju sjuk konstigt, men säger du det så är det väl så...?

JW
27 oktober 2006 · 281 Inlägg

Dra inte in några basrör i hatthyllan totalt jävla onödigt... jag har en sluten baslåda med två tolvtummare, basarna pekar utåt, (inte mot sätena)
spelar ingen roll om jag viker ner ryggstödena där bak, blir inte mera bas för det så då tror jag inte att det hjälper med basrör....
gör du som jag har så kommer du garanterat bli nöjd.

Mvh Jonas

Bebben Legitimerad besserwisser
27 oktober 2006 · 921 Inlägg

Jag har en 850 sedan, och har testat lite fram och tillbaka med en sluten låda med en Alpine Type-R 10".

Jag fick bäst resultat om man ställde kortsidan på baslådan mot kupén så att man ser baselementet genom skidluckan.

Spelar man elektronisk musik kvittar det om jag har skidlucka stängd eller inte, men till annan musik (hårdrock, rock och annan "studioinspelad" musik så låter det bäst om jag lämnar luckan öppen.

Senast redigerat av Bebben (27 oktober 2006)

PureLuck Mental retard :D
28 oktober 2006 · 98 Inlägg

kör med en låda från GAS 2 x 12", testade att ha den från och mot sätena då det var den första lådan jag använde och kom fram till att ha den riktad med elementen bort från sätet och det trycker mer än tillräckligt inne i biilen. resultatet av att ha den riktad in mot bilen blir att du bara får en direkt "stöt" istället för en mer utdragen.  lycka till med det iaf.

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???
sport40
30 oktober 2006 · 23 Inlägg

kolls på mitt bygge det är ju i en 740 men det ser ju nästintill lika dant ut...ja har basport upp i hatthyllan ja....å det låter riktigt braa... smile

kan du läsa detta så kör du oxå 200km/h
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang