Köpråd "sportig småbil"

Simpazo
13 maj 2013 · 2 Inlägg

Säger bara Peugeot 205 gti!!!! big_smile

Fordiifaan
Panzar_Audi
13 maj 2013 · 820 Inlägg

Audi A3 1.8TQ, alt. S3?

Om man säger
FjonkeeN93 Volkswagen <3
13 maj 2013 · 1 132 Inlägg

Vw golf mk2 Gti 16v före -88! smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
JohanW
13 maj 2013 · 212 Inlägg

nixon89 skrev:
Bmw 316 känns ju knappast sportig och defenetivt tokslö...

Den är faktiskt rätt kul att köra, hade en ett tag och den slår fortfarande många motorstarkare bilar i körglädje när man väl får fart på den..

Till trådstararen, testa en MINI också få bilar i samma klass som är lika roliga att köra.

Senast redigerat av JohanW (13 maj 2013)

Mini JCW (2016)
Ejan
13 maj 2013 · 648 Inlägg

Av dom du listade så skulle jag säga Fiesta ST,,provkörde en 206RC och det var en horribel upplevelse, den växellådan var katastrof och motorn var väl inget under av glädje heller men inredningen var nice

Clion är väl vettig och går fint men nej Fiestan är den bästa allround maskinen men också tröttast

Ägde en 05 Fiesta ST i två år och helt ärligt så är den bilen tråkig när den är orginal..motorn är så strypt så det är sjukt och dör vid 5000rpm, lätt åtgärdat då strypningarna sitter i luftboxen och flexröret, jag bytte dom + avgas och hade sedan en helt ny bil och 170hp att leka med.

Fiesta ST är dock väldigt törstig för den lilla effekt den har, man blir förvånad hur pass törstig den är sålänge du inte  kör längre sträckor i strickt 80blås typ., den snittar inga låga  0.7 som det stod i länken,,möjligen på längre resor men annars knappast :-)

Dock kul bil med mycket möjligheter att modda då eftermarknaden är väldigt stor i England för modellen

Hade inga problem alls och överlag en trevlig upplevelse med min ST

Senast redigerat av Ejan (13 maj 2013)

xXSammy
13 maj 2013 · 6 580 Inlägg

Vilka leksaks bilar..



big_smile

Senast redigerat av Malheus (13 maj 2013)

De/Dem
OTAKU
13 maj 2013 · 478 Inlägg

Ejan skrev:
Av dom du listade så skulle jag säga Fiesta ST,,provkörde en 206RC och det var en horribel upplevelse, den växellådan var katastrof och motorn var väl inget under av glädje heller men inredningen var nice

Clion är väl vettig och går fint men nej Fiestan är den bästa allround maskinen men också tröttast

Ägde en 05 Fiesta ST i två år och helt ärligt så är den bilen tråkig när den är orginal..motorn är så strypt så det är sjukt och dör vid 5000rpm, lätt åtgärdat då strypningarna sitter i luftboxen och flexröret, jag bytte dom + avgas och hade sedan en helt ny bil och 170hp att leka med.

Fiesta ST är dock väldigt törstig för den lilla effekt den har, man blir förvånad hur pass törstig den är sålänge du inte  kör längre sträckor i strickt 80blås typ., den snittar inga låga  0.7 som det stod i länken,,möjligen på längre resor men annars knappast :-)

Dock kul bil med mycket möjligheter att modda då eftermarknaden är väldigt stor i England för modellen

Hade inga problem alls och överlag en trevlig upplevelse med min ST

Ja trött håller jag med om hehe Jag köpt Kviborg Flexrör / downpipe Så har jag tyvärr original katalysatorn men sen Ferrita big_smile Hur är din nya Fiesta Vs St 150 ? Jag ändå haft min sen 27 December 2007 jag räknar runt 1 L Milen smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
tbarren
13 maj 2013 · 124 Inlägg

saftarN skrev:
Golf GTI kanske skulle vara något? smile

Panzar_Audi skrev:
Audi A3 1.8TQ, alt. S3?

Lugn nu! Där stack förbrukningen iväg. Det går ju inte att köra snålt typ big_smile 0,8-1L milen på GTI'n, blandad körning :E

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work
saftarN
13 maj 2013 · 249 Inlägg

tbarren skrev:

saftarN skrev:
Golf GTI kanske skulle vara något? smile

Panzar_Audi skrev:
Audi A3 1.8TQ, alt. S3?

Lugn nu! Där stack förbrukningen iväg. Det går ju inte att köra snålt typ big_smile 0,8-1L milen på GTI'n, blandad körning :E

0,8 är ju fan bra blandat?roll

keep calm and let it scrape
tbarren
13 maj 2013 · 124 Inlägg

saftarN skrev:

tbarren skrev:

saftarN skrev:
Golf GTI kanske skulle vara något? smile

Panzar_Audi skrev:
Audi A3 1.8TQ, alt. S3?

Lugn nu! Där stack förbrukningen iväg. Det går ju inte att köra snålt typ big_smile 0,8-1L milen på GTI'n, blandad körning :E

0,8 är ju fan bra blandat?roll

Det blir ofrivillig blandad körning på motorvägen när folk inte håller till höger.

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work
fantomen Putsar Cosworth
13 maj 2013 · 195 Inlägg

Jag vill ha en ST150 själv så jäkla mycket! Tyvärr är den alldeles för liten för mig, men oj så rolig bil i kurvorna!! Provkör en ST först så märker du hur kul den är, Duratecen är dessutom en alldeles underbar motor.

Audi hatare.
Ejan
13 maj 2013 · 648 Inlägg

OTAKU skrev:

Ejan skrev:
Av dom du listade så skulle jag säga Fiesta ST,,provkörde en 206RC och det var en horribel upplevelse, den växellådan var katastrof och motorn var väl inget under av glädje heller men inredningen var nice

Clion är väl vettig och går fint men nej Fiestan är den bästa allround maskinen men också tröttast

Ägde en 05 Fiesta ST i två år och helt ärligt så är den bilen tråkig när den är orginal..motorn är så strypt så det är sjukt och dör vid 5000rpm, lätt åtgärdat då strypningarna sitter i luftboxen och flexröret, jag bytte dom + avgas och hade sedan en helt ny bil och 170hp att leka med.

Fiesta ST är dock väldigt törstig för den lilla effekt den har, man blir förvånad hur pass törstig den är sålänge du inte  kör längre sträckor i strickt 80blås typ., den snittar inga låga  0.7 som det stod i länken,,möjligen på längre resor men annars knappast :-)

Dock kul bil med mycket möjligheter att modda då eftermarknaden är väldigt stor i England för modellen

Hade inga problem alls och överlag en trevlig upplevelse med min ST

Ja trött håller jag med om hehe Jag köpt Kviborg Flexrör / downpipe Så har jag tyvärr original katalysatorn men sen Ferrita big_smile Hur är din nya Fiesta Vs St 150 ? Jag ändå haft min sen 27 December 2007 jag räknar runt 1 L Milen smile

jo runt litern hade jag ockå  dock fick jag ner den till 0.68 på långfärd..jämföra min nya fiesta mot ST´n går ju inte :-) känns som det är 20år mellan dom i kvalitet och inredning osv, svårt och tro att ST´n var generationen före, den nya är en sån mycket bättre bil på alla sätt men givetvis är den klart tröttare hehe :-) det är ju bara 1250cc och 82hp så accerlation finns inte

Senast redigerat av Ejan (13 maj 2013)

panda666
14 maj 2013 · 4 250 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
http://www.blocket.se/kalmar/Opel_corsa_opc_1_6T_192hk_47029448.htm?ca=7&w=3

vet inte vilken prisklass du har men,... corsan e grym.

den var faktiskt skitsnygg;smile

ville inte ts ha bensinsnål? svårt o hitta både sportigt och snålt;

Stoorn Legitimerad klåpare
14 maj 2013 · 212 Inlägg

jag vet inte vad de får kosta i inköp men ska du ha en relativt ny bil så satsa på en bmw 120d. Lite drygt 170 hästar och går att köra riktigt snålt tror morsans gubbes bil står på 0.55 blandad just nu. Verkar gå att mappa om till drygt 220 hästar såg jag nu också.

Opel Vectra (1995)
OTAKU
14 maj 2013 · 478 Inlägg

fantomen skrev:
Jag vill ha en ST150 själv så jäkla mycket! Tyvärr är den alldeles för liten för mig, men oj så rolig bil i kurvorna!! Provkör en ST först så märker du hur kul den är, Duratecen är dessutom en alldeles underbar motor.

Vad då för liten vad menar du med det ? MVH OTAKU

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
OTAKU
14 maj 2013 · 478 Inlägg

Ejan skrev:

OTAKU skrev:

Ejan skrev:
Av dom du listade så skulle jag säga Fiesta ST,,provkörde en 206RC och det var en horribel upplevelse, den växellådan var katastrof och motorn var väl inget under av glädje heller men inredningen var nice

Clion är väl vettig och går fint men nej Fiestan är den bästa allround maskinen men också tröttast

Ägde en 05 Fiesta ST i två år och helt ärligt så är den bilen tråkig när den är orginal..motorn är så strypt så det är sjukt och dör vid 5000rpm, lätt åtgärdat då strypningarna sitter i luftboxen och flexröret, jag bytte dom + avgas och hade sedan en helt ny bil och 170hp att leka med.

Fiesta ST är dock väldigt törstig för den lilla effekt den har, man blir förvånad hur pass törstig den är sålänge du inte  kör längre sträckor i strickt 80blås typ., den snittar inga låga  0.7 som det stod i länken,,möjligen på längre resor men annars knappast :-)

Dock kul bil med mycket möjligheter att modda då eftermarknaden är väldigt stor i England för modellen

Hade inga problem alls och överlag en trevlig upplevelse med min ST

Ja trött håller jag med om hehe Jag köpt Kviborg Flexrör / downpipe Så har jag tyvärr original katalysatorn men sen Ferrita big_smile Hur är din nya Fiesta Vs St 150 ? Jag ändå haft min sen 27 December 2007 jag räknar runt 1 L Milen smile

jo runt litern hade jag ockå  dock fick jag ner den till 0.68 på långfärd..jämföra min nya fiesta mot ST´n går ju inte :-) känns som det är 20år mellan dom i kvalitet och inredning osv, svårt och tro att ST´n var generationen före, den nya är en sån mycket bättre bil på alla sätt men givetvis är den klart tröttare hehe :-) det är ju bara 1250cc och 82hp så accerlation finns inte

St 150 är ju plastig & tradig men går fint som bara den i kurvorna inte många som hänger på / innan den börja släppa så går det fort det är gokart känsla big_smile Mvh OTAKU

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
Volvotrim
14 maj 2013 · 5 Inlägg

Raid skrev:
Hej alla biltoliga

Nu är det så att jag börjar tröttna på att åka en stor bensin slukande automat turbo från Volvo

Så jag har kollat lite på sportiga småbilar för dom är ju rätt snälla mot plånboken
Men ändå rätt pigga och roliga att köra

Dom jag har kollat lite närmare på är

Peugeot 206 Rc
Renault clio sport 2.0 16v
Ford Fiesta St (ligger överst på vill ha listan)

Så jag tänkte bara kolla vad man ska tänka på och vad som är bra och mindre bra osv
För i mina ögon så har jag alltid varit skeptisk mot fransmännen
Men forden däremot ligger högt för den ser ändå lite kaxigare ut

Tack på förhand smile

Peugeot 306 sedan går både att styla till och snäll mot plånkan

Raid Life is whatever you make, be true dont fake it
14 maj 2013 · 96 Inlägg

har inte så stor budget, men typ 50,000 iallefall

Volvo 740 "200sx" (1988)
MG ZR 160 "Black widow" (2005)
Volvo V70 2,4T "Refined III" (2000)
habomaster
14 maj 2013 · 463 Inlägg

Jag vill slå ett slag för Renault clio sport 2.0 16v. Den kan inte jämföras kvalitetsmässigt med andra Renault Clio då sport-modellerna byggts i Dieppe (bättre alltså).
Jag har inte ägt någon själv, men jag har kört och åkt med på bana och mycket roligare går inte ha. Clio RS är dessutom konsekvent bland de snabbaste på konbanor och inte sällan jämna med eller snabbare än Porschar.
Lite bromskylning och vassare belägg är allt som krävs för bankörning.

scobin
14 maj 2013 · 2 Inlägg

Raid skrev:
har inte så stor budget, men typ 50,000 iallefall

Följer tråden med intresse smile är på jakt efter liknande bil som du, har du valt ännu smile

Själv är jag inne på en Honda Civic 1,8 -07

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang