Köpråd "sportig småbil"

fantomen Putsar Cosworth
14 maj 2013 · 195 Inlägg

OTAKU skrev:

fantomen skrev:
Jag vill ha en ST150 själv så jäkla mycket! Tyvärr är den alldeles för liten för mig, men oj så rolig bil i kurvorna!! Provkör en ST först så märker du hur kul den är, Duratecen är dessutom en alldeles underbar motor.

Vad då för liten vad menar du med det ? MVH OTAKU

Jag kör alltid grejer inne i bilen. Typ skidor, material och så. Den blir för liten helt enkelt, sen inget jag kan dra en biltransport med.

Audi hatare.
Steenzor
15 maj 2013 · 489 Inlägg

Suzuki swift sport 08 valde jag! En rolig bil med 125hk, grymt bra väghållning, bra utrustade med klimatanl, esp mm. Jag kör dagligen minst 8mil och stod mellan typer ep2 Skoda rs.
Jag kör på blandad körning 0.76, ett par rejäla gaspådrag till 7k varv händer ofta!
Enda nackdelen är väll att den varvar 4.000 varv vid 120km/h, men det är inget man stör sig på ljudmässigt i bilen, sporten är svårare att hitta men swift 1.5 går att hitta till bra priser. Kamkedja med smile

T_Lindell
20 juni 2013 · 1 Inlägg

en riktig sportig småbil http://www.garaget.org/?car=332547

mr_green
20 juni 2013 · 847 Inlägg

Som vanligt när folk är ute efter en rapp småbil så rekommenderar jag en Fabia RS tdi. Gärna 06-07 så skatten blir billigare. Med programvara så går dom sjukt bra. Körde tex ifrån en Passat R36 från 50 till 150 utan större problem. Polarns chippande S40 2.0t hade inte en chans heller.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang