Nissan 300zx eller Mitsubishi 3000gt

VVS-mästarn
26 oktober 2006 · 21 Inlägg

Tjena
Ska köpa ny bil men vilken är bäst i längden 300zx eller 3000gt vr4.
och hur mycke bör man betala samt vilka är dom mest kända felen man bör kolla på...??

Senast redigerat av VVS-mästarn (26 oktober 2006)

Hellre en back i hallen än ett hack i ballen.
Fredrik.Gustavsson
26 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

Sök på forumet finns hur många trådar om 3000 GT eller 300ZX.
Kanske inte i samma tråd men det finns olika.
Du får specifera dig mer för att få ett vettigt svar.
Vill du ha en VR4 eller inte ?
Årsmodell ?

Goli
26 oktober 2006 · 793 Inlägg

Ska du satsa på sådan bil ska du nog satsa på en supra... 300zx är bra och man sitter gött i den, men jag tycker själv att den är som ett tåg på vägen, det går inte svänga med den.
3000gt är också go att köra, med sin fyrhjulsdrift så har man go väghållning och den drar på rätt flitigt. Men du lär tröttna på just fyrhjulsdriften..
Väljer du en supra har du en fin kvalitetsbil, bakhjulsdriven och rolig att leka med.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
E30Tompa Rörpulare
26 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

hehe glömer aldrig när ja läste i en bok i våras världens sämst byggda bilar då va bla volvos 340gl me men de va inte de ja skulle kma till utan att. 3000gt va me på en 6 plats tror ja och de va enligt dom en riktig dåligt försök att göra en gatbils racer ifrån att bygga terräng bilar strax innan.. volvon km faktist efter gt:en

Senast redigerat av nissan 200sx (26 oktober 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
BMW E61 m5 (2007)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
Fredrik.Gustavsson
26 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

nissan 200sx skrev:
hehe glömer aldrig när ja läste i en bok i våras världens sämst byggda bilar då va bla volvos 340gl me men de va inte de ja skulle kma till utan att. 3000gt va me på en 6 plats tror ja och de va enligt dom en riktig dåligt försök att göra en gatbils racer ifrån att bygga terräng bilar strax innan.. volvon km faktist efter gt:en

Låter konstigt eftersom den bilen är jävligt välbyggd.
4  Hjulsstyring och 4 hjulsdrift
Active aero på fronspoilern och bakvingen.
Det enda negativa med bilen är att den är lite tung.
3000 GT åker åttor om dom flesta andra "sportbilar"
Skulle vara kul att se ett test med Skyline GTR, RX7, Supra MKIV TT, 300ZX och 3000 GT.

VVS-mästarn
26 oktober 2006 · 21 Inlägg

Gillar inte supran otroligt ful orginal

Hellre en back i hallen än ett hack i ballen.
Goli
26 oktober 2006 · 793 Inlägg

VVS-mästarn skrev:
Gillar inte supran otroligt ful orginal

Är 740 bättre? wink

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Postman
26 oktober 2006 · 9 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

nissan 200sx skrev:
hehe glömer aldrig när ja läste i en bok i våras världens sämst byggda bilar då va bla volvos 340gl me men de va inte de ja skulle kma till utan att. 3000gt va me på en 6 plats tror ja och de va enligt dom en riktig dåligt försök att göra en gatbils racer ifrån att bygga terräng bilar strax innan.. volvon km faktist efter gt:en

Låter konstigt eftersom den bilen är jävligt välbyggd.
4  Hjulsstyring och 4 hjulsdrift
Active aero på fronspoilern och bakvingen.
Det enda negativa med bilen är att den är lite tung.
3000 GT åker åttor om dom flesta andra "sportbilar"
Skulle vara kul att se ett test med Skyline GTR, RX7, Supra MKIV TT, 300ZX och 3000 GT.

Köp en Mr2 Turbo, går lika med en supra, skönare väghållning, och inte fan kommer det någon 3000GT och åker åttor runt dig!
Och som sagt jämför vikten mellan 3000GT och Supra mot Mr2an. Cointainerfartyg i jämförelse. big_smile

Carris Cable Guy
26 oktober 2006 · 23 Inlägg

jag tycker att 740 är en grymmbil kanske inte tävlingsmässigt men rent motormäsigt så har den nog världens bästa motor

VVS-mästarn
26 oktober 2006 · 21 Inlägg

Goli skrev:

VVS-mästarn skrev:
Gillar inte supran otroligt ful orginal

Är 740 bättre? wink

740 är ju helt klart snyggare än supra går inte att jämföra......

Hellre en back i hallen än ett hack i ballen.
VVS-mästarn
26 oktober 2006 · 21 Inlägg

nissan 200sx skrev:
hehe glömer aldrig när ja läste i en bok i våras världens sämst byggda bilar då va bla volvos 340gl me men de va inte de ja skulle kma till utan att. 3000gt va me på en 6 plats tror ja och de va enligt dom en riktig dåligt försök att göra en gatbils racer ifrån att bygga terräng bilar strax innan.. volvon km faktist efter gt:en

heheh läste på internet att BMW 518i typ va den sämsta bilen som tilverkades 1988..

Hellre en back i hallen än ett hack i ballen.
Goli
26 oktober 2006 · 793 Inlägg

Postman skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

nissan 200sx skrev:
hehe glömer aldrig när ja läste i en bok i våras världens sämst byggda bilar då va bla volvos 340gl me men de va inte de ja skulle kma till utan att. 3000gt va me på en 6 plats tror ja och de va enligt dom en riktig dåligt försök att göra en gatbils racer ifrån att bygga terräng bilar strax innan.. volvon km faktist efter gt:en

Låter konstigt eftersom den bilen är jävligt välbyggd.
4  Hjulsstyring och 4 hjulsdrift
Active aero på fronspoilern och bakvingen.
Det enda negativa med bilen är att den är lite tung.
3000 GT åker åttor om dom flesta andra "sportbilar"
Skulle vara kul att se ett test med Skyline GTR, RX7, Supra MKIV TT, 300ZX och 3000 GT.

Köp en Mr2 Turbo, går lika med en supra, skönare väghållning, och inte fan kommer det någon 3000GT och åker åttor runt dig!
Och som sagt jämför vikten mellan 3000GT och Supra mot Mr2an. Cointainerfartyg i jämförelse. big_smile

Skillnaden ligger nog på kvalitén, men en mr2 är helt klart ett bra val för den som bara vill sporta!

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
dusty Living in the fastlane
26 oktober 2006 · 2 616 Inlägg

VVS-mästarn skrev:

Goli skrev:

VVS-mästarn skrev:
Gillar inte supran otroligt ful orginal

Är 740 bättre? wink

740 är ju helt klart snyggare än supra går inte att jämföra......

värsta jag läst någonsin men iallafall jag hade valt 3000gt

Fredrik.Gustavsson
26 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

VVS-mästarn skrev:

Goli skrev:

VVS-mästarn skrev:
Gillar inte supran otroligt ful orginal

Är 740 bättre? wink

740 är ju helt klart snyggare än supra går inte att jämföra......

Hög inteligens nivå på den här diskusionen ?
Frågade trådskaparen om 740 är snyggare än Toyota Supra ?
Nej, så det får ni ta i en annan tråd.

Machin Fartmissbrukare
26 oktober 2006 · 1 302 Inlägg

Goli skrev:
300zx är bra och man sitter gött i den, men jag tycker själv att den är som ett tåg på vägen, det går inte svänga med den.

håller med om början på denna mening.. dvs att den går som ett tåg ... men slutet tycker ja e helt tvärtom... har aldri varit med om maken till väghållning i nån annan bil jag har kört/åkt ..

har själv haft en 300:a å har aldri nånsin var i närheten av en bil med så underbar väghållning..
ligger som klistrad efter vägen ..

men alla har juh olika uppfattningar så wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
27 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

nissan 200sx skrev:
hehe glömer aldrig när ja läste i en bok i våras världens sämst byggda bilar då va bla volvos 340gl me men de va inte de ja skulle kma till utan att. 3000gt va me på en 6 plats tror ja och de va enligt dom en riktig dåligt försök att göra en gatbils racer ifrån att bygga terräng bilar strax innan.. volvon km faktist efter gt:en

jag har den boken hemma:P

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Kelan Kelan.pixbox.se
27 oktober 2006 · 239 Inlägg

kan bara säga att jag skulle välja 300 zx... min far har en sån och jag har aldrig åkt i nån bil med bättre väghållning.. underbara bilar original..

hoppas dock att du menar z32:an... dom kom 1990...

//Silverpilen\\
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
2 mars 2007 · 1 123 Inlägg

CLG_87 skrev:
kan bara säga att jag skulle välja 300 zx... min far har en sån och jag har aldrig åkt i nån bil med bättre väghållning.. underbara bilar original..

hoppas dock att du menar z32:an... dom kom 1990...

så 300zx är roligare än 3000gt.. de kosta väl lika mkt att underhålla va:Psmile?
hade du/din pappa många problem med bilen då?
nyfiken ni som ha haft en sån

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Airzani
13 mars 2007 · 50 Inlägg

Hur fan kan man säga att 300an har dålig väghållning??

Köp ett fint exempler 300a och då kommer knappt få problem.

Har haft min bil i snart 3 år och aldrig haft större problem. helt underbarbar på alla sett.

Men tycker att du ska provköra båda bilarna och sen bestämma vilken som passar dig bäst.

newkie
14 mars 2007 · 250 Inlägg

Skulle nog inte valt nån av dem...och specielt inte en Volvo 740, styggare bil får man fan leta efter, och 740 har kanske bäst motor i världen vad gäller hållbarhet. Men vem fan vill ha en bil som går till 20000 mil sen byter man olja så går 20000 mil till, om man inte kommer att ha kul en enda av dom milen? min mormor kanske? Vem som hälst kan bygga en motor som går länge om man inte ska ha några finesser på motorn eller prioriterar brännsleekonomi och/eller hög effekt samtidigt?

Du får ju inte en Supra med ratten på rätt sida för vad en 3000gt eller 300zx kostar, kanske om man lägger ihop dom tongue 3000gt kör nog inte åttor runt nått som jag skulle kalla sportbil, inte med tanke på att den väger typ 2 ton eller nått.

Senast redigerat av newkie (14 mars 2007)

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang