Trasig bränslepump på S60 T5 -05 (E85)?

Drunk A.Sörman
22 maj 2013 · 1 299 Inlägg

Nyman1337 skrev:

Christian S skrev:

Richtenb skrev:
Då väljer man inte Walbro om pumpen ska funka med E85, De går ju tom själva ut med att deras pumpar brakar av E85. Dock har de kommit ut med en E85 variant som är enda alternativet om man vill köra walbro

konstig då det är hur många som hellst ink jag själv som kör på E85 med walbro 255l/h pump och det fungerar jätte bra.

Och många pumpar har rasat. Walbro pumparna tål inte e85 helt enkelt. Skulle dom tåla det så tvivlar jag på att företaget skulle gå ut med ett meddelande om att dom inte tål e85.

Jag har kört på bosch 044 i snart 3 år och ren e85 utan krångel. 

Mvh

Även jag kör walbro pumpen 255l/h.Största anledningen var för att en bekant kört 6000mil med sin utan problem

Känner bra många som kör med dom här grejerna men ingen som pumpen har slutat funka för.


Men väldigt många som har hört att pumparna är skit

Christian S
22 maj 2013 · 4 816 Inlägg

konstig då jag vet flera som kört med det i flera år utan problem, där i mot har jag hört att kopiorna på walbro pumpen inte klarar E85 och att det är dom som pajar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Mickius
23 maj 2013 · 4 670 Inlägg

Jag har kört med exd.se henko 275 pump på e85. Riktigt prisvärd o knäpptyst.

http://www.exd.se/shop/index.php?page=s … p;Itemid=1

Senast redigerat av mickius (23 maj 2013)

Lext_V40
24 maj 2013 · 50 Inlägg

Busgrabb skrev:

Lext_V40 skrev:
Byt bil!smile

Jaha?
För att han har den Volvon med bästa och mest trimvänliga motorn någonsin eller?

Haha jag skojja bara vettu! Har själv haft t5 2005 smile

Nybliven Diesel Älskare!!!
MT-Adam
25 maj 2013 · 272 Inlägg

Equinox skrev:
Flikar återigen in med en DW301 som är specad att klara E85.
Kör somsagt den pumpen i min V70 och den rullar med E85 i tanken. 

Mvh

Jag ska beställa den pumpen strax big_smile Tror dock det ser annorlunda ut på våra bilar med utrymme osv, men det verkar vara en hyfsat smidig pump ändå. Fick du köpa till något annat, eller är det bara att beställa en pump? Finns ett gäng modeller till olika bilar, men någon Volvo finns inte med men.. ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang