Audi-köpråd

VilsenIBilDjungeln
29 maj 2013 · 15 Inlägg

DasAuto skrev:

DKn skrev:
Såg att du  inte fått prov köra någon än. Dock vet ja inte ifall min a6 med diesel är något av intresse.  Men bor du runt vänersborg så pm mig så skickar ja nr så kan du få testa om du vill.  Obs försöker ej sälja bilen det är ja INTE intresserad av. Utan bara för att vara vänlig mot en annan audi älskare.

Stackars han om han får testa din kärra smile De lär inte bli någon fisig 2litrare efter den provkörningen big_smile big_smile

Tack som fan, dock ute efter en snålare diesel med mindre hästar. Kör mer än 3500mil/år. Och som tidigare talare skrev, om jag kör din häftiga A6 är jag rädd för att jag inte kommer vilja nöja mig med mindre. wink

DKn
29 maj 2013 · 535 Inlägg

VilsenIBilDjungeln skrev:

DasAuto skrev:

DKn skrev:
Såg att du  inte fått prov köra någon än. Dock vet ja inte ifall min a6 med diesel är något av intresse.  Men bor du runt vänersborg så pm mig så skickar ja nr så kan du få testa om du vill.  Obs försöker ej sälja bilen det är ja INTE intresserad av. Utan bara för att vara vänlig mot en annan audi älskare.

Stackars han om han får testa din kärra smile De lär inte bli någon fisig 2litrare efter den provkörningen big_smile big_smile

Tack som fan, dock ute efter en snålare diesel med mindre hästar. Kör mer än 3500mil/år. Och som tidigare talare skrev, om jag kör din häftiga A6 är jag rädd för att jag inte kommer vilja nöja mig med mindre. wink

Ja jag skall inte tjöta på dig. Visste inte vilken / vilka motor storlekar du kollat på.

it_mutt Avstängd
29 maj 2013 · 10 388 Inlägg

VilsenIBilDjungeln skrev:
Hur avläser man vilket ljud just den bil man sitter i har?

Det går ju att göra på flera sätt.

Men lättast är väl såhär; A3 och A4;

Concert; (Heter fr.o.m. 2006 Concert II+ )

http://www.nascom.se/images/concert3.jpg


Symphony ((Heter fr.o.m. 2006 Symphony  II+)

http://www.audiforum.ca/attachments/audi-parts-sale-wanted-22/7349-symphony-ii-2008-audi-rs4-$200-o-bo-incl-removal-keys-fedks9-jpg



Från 2007 finns även ytterligare en modell för A4:an;

http://desmond.imageshack.us/Himg204/scaled.php?server=204&filename=39130435.jpg&res=medium

Samma här, ser likadana ut, men det står vilket det är på dessa

Klurigt nog står det på dom wink


För A6 har du då  MMI har du då displayn i mitten (ovanför ventilationsutblåsen i mitten) (Denna finns även att få i A4, men jag vet inte från vilken årsmodell)

http://www.satnavi.com/resources/navi-radio-7795.jpg

Med MMI Basic  är den enfärgad (röd) och ingen navigering


Med MMI Basic Plus har du dock detta som tillägg (samt då navigering);

http://www.satnavi.com/resources/MMI_controls_zoom.jpg

Behöver inte se ut EXAKT som på bilden, sitter iaf vid växelspaken. Där har du cdbaserad navigation med visning i FIS.

MMI High Navigation

Har du istället för den röda displayn i mitten; en färdisplay, dvd-baserad navigation


Sådär, info och rörighet så att det förslår tongue

Senast redigerat av it_mutt (29 maj 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
VilsenIBilDjungeln
29 maj 2013 · 15 Inlägg

En sann hjälte. Du borde ha betalt för dina utförliga beskrivningar!

it_mutt Avstängd
29 maj 2013 · 10 388 Inlägg

VilsenIBilDjungeln skrev:
En sann hjälte. Du borde ha betalt för dina utförliga beskrivningar!

Oroa dig inte, det debiteras ditt internetabb tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Rquired Allmänt envis
30 maj 2013 · 12 512 Inlägg

it_mutt skrev:

VilsenIBilDjungeln skrev:
En sann hjälte. Du borde ha betalt för dina utförliga beskrivningar!

Oroa dig inte, det debiteras ditt internetabb tongue

Fick inte A4 MMI med en skärm och reglage angingen under skärmen eller bakom växelspaken i och med generation B8 det vill säga från och med 2008? Jag vill minnas det och såg att du var lite osäker ovan. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
it_mutt Avstängd
30 maj 2013 · 10 388 Inlägg

Rquired skrev:

it_mutt skrev:

VilsenIBilDjungeln skrev:
En sann hjälte. Du borde ha betalt för dina utförliga beskrivningar!

Oroa dig inte, det debiteras ditt internetabb tongue

Fick inte A4 MMI med en skärm och reglage angingen under skärmen eller bakom växelspaken i och med generation B8 det vill säga från och med 2008? Jag vill minnas det och såg att du var lite osäker ovan. smile

Stämmer bra det, så ja, 2008 smile

- - Edit - -

För att vara ännu mer specifik. A4 2008;

Radio Chorus, med CD-spelare, MMI styrning, monochrom bildskärm 6.5" & 4 st högtalare som grundpaket

Tilläggspaket;

Radio Concert, med CD-spelare och läsare för SD-kort, spelar Mp3- och wma-filer, dynamisk sändarlista,
30 förvalda stationer, FM/AM, MMI styrlogik, 6,5” TFT-färgskärm, 8 passiva högtalare


Radio Symphony, med CD-växlare för 6 skivor och läsare för SD-kort, spelar Mp3- och wma-filer, dynamisk
sändarlista, 30 förvalda stationer, FM/AM, MMI styrlogik, 6,5” TFT-färgskärm, 8 passiva högtalare.



(För A6:an placerade man ex.vis 2008 cd-spelaren i handskfacket wink )

Är det någon tröst blev A3:an aldrig såhär "omständlig" tongue

Senast redigerat av it_mutt (30 maj 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang