behöver Bra å veta fakta om VR6 motor slitdelar hållbarhet

Love-My-Engine
4 juni 2013 · 84 Inlägg

tjenare börjar leta efternästa motorbygge. å har börjat fundera på å kompressomata en vr6 motor å sätta den i en mk2a
men har hör lite olika om att de är ganska känsliga å mycket krångel! vilket är dyrt i längden.
fördel/nackdelar med motorn
vill även använda mig av syncro sytemet så hur lådan å vidare håller eller om jag ska ta delar från andra märken!

Senast redigerat av Love-My-Engine (4 juni 2013)

sleepyoh
4 juni 2013 · 1 319 Inlägg

Så vitt jag vet verkar vr6 motorerna hålla ganska bra? Finns en del som kör turbo med etanol på oöppnade maskiner och dom håller. Man kan till och med köpa 'turbo kit' komplett på Ebay till dessa motorer.

_----------'
Vw-Andreas
4 juni 2013 · 633 Inlägg

jag välkomnar dig in på "vr6.nu"

oftast vad folk säger är vad dem har hört av andra jag kan säga med egna ord att vr6 maskinen har ruggit gott ljud har haft min i ca 2-år bytte kedjan och skenor själv sen har den bara rullat o rullat kan inte säga att dem krångla mer än andra bilar smile

Volvo s60 (2003)
Volvo 740 "militery" (1988)
Love-My-Engine
4 juni 2013 · 84 Inlägg

låter ju fint de.
men hur fungerar vridet i dessa motorer de egentligen inte är en v6a ?
ojda finns de turbokit te dem smile tänkte sätta in en vr6a i en mk2a. någon som vet hur mycket jag behöver gå i omregg. skulle vara fint å ha en antingen kompressor eller turbomatat vr6a syncro te vintern smile

Vw-Andreas
4 juni 2013 · 633 Inlägg

´köper du allt på ebay så kommer du undan billigt eller billigare. tex gutet grenrör 900kr hem till dörren finns kitt för 6k osv

men in med dig på vr6.nu o skriv där finns mer kunnigt folk om vr6 i golf 2a som du vill ha smile

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
Love-My-Engine
4 juni 2013 · 84 Inlägg

haha joda men de är lugnt för stunden! e i norge nu o jobbar ihop pengar te de nya projektet smile har just byggt klart en
volvo 360 med b230ft som var rolig men vill ha en 4x4 nu smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang