Det ser ut som den gått varm kolla spridaren så den ger vad den ska. Du har väl en oljekanal från ramlagarna uppåt från kanalen som går bakom ramlagerna.
tekniknissen1 skrev: Det ser ut som den gått varm kolla spridaren så den ger vad den ska. Du har väl en oljekanal från ramlagarna uppåt från kanalen som går bakom ramlagerna.
varmt helt klart ! ska kolla spridarna ! sista bilden på veven så ser du ett lite större hål detta borde vara kolvkylningen, det sitter en kula i men har petat lite på dom men som värkar sitta fast, öppnas dessa av att veven snurrar ?
Nej det är en plugg efter att oljekanalen är borrad. Jag har för mig att där är hål i ramlagerbalkarna som tar oljan från kanalen bakom ramlagerna som sprutar upp i kolven. Så titta i blocket ner i cylindern så ser du hålet. Det är inte fel på kolvringarna på 2.5 eller 2.0 liters men kolv vobbling kan förekomma med vissa kolvar. Har för mig att dom tidiga 2.5 hade det problemet men med längre vingar på kolvarna och kolvspel så löste det sig. på Ej 20 ** har det aldrig varit problem med det. Det beror på det stora borret på 2.5 orna.
tekniknissen1 skrev: Nej det är en plugg efter att oljekanalen är borrad. Jag har för mig att där är hål i ramlagerbalkarna som tar oljan från kanalen bakom ramlagerna som sprutar upp i kolven. Så titta i blocket ner i cylindern så ser du hålet. Det är inte fel på kolvringarna på 2.5 eller 2.0 liters men kolv vobbling kan förekomma med vissa kolvar. Har för mig att dom tidiga 2.5 hade det problemet men med längre vingar på kolvarna och kolvspel så löste det sig. på Ej 20 ** har det aldrig varit problem med det. Det beror på det stora borret på 2.5 orna.
tänkte väll att det var så och nej oljekylda kolvar finns bara i CDB blocken o detta är ett SCDB, troligtvis är det att motorn har fått för lite soppa på grund av pysventil och 1,2 bar ladd.
vi borrar och sätter i en överdimension med h-Profilare samtidigt så pallar denna motor av trimning i framtiden