Orginalhögtalarna i en golf iv turbo -98

jocke_gronberg
30 oktober 2006 · 4 586 Inlägg

blev häpen när jag stoppade i min mp3spelare i min nyköpta bil att högtalarna i dörrarna gav sådant kännbart tryck. har funderat på ifall det är bytt. någon annan som uppleft detta?

940R
30 oktober 2006 · 1 567 Inlägg

Japp i polarens nya golf  för några årsedan..Bästa orginal ljudet enligt mig.. då..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Kojloj
30 oktober 2006 · 458 Inlägg

jorre83 skrev:
blev häpen när jag stoppade i min mp3spelare i min nyköpta bil att högtalarna i dörrarna gav sådant kännbart tryck. har funderat på ifall det är bytt. någon annan som uppleft detta?

De kan vara bytta, men det kan också vara det att den spelare du hade innan inte hade
så mycket kraft eller att den helt enkelt inte var så bra! När du då satte in din nya spelare
som förmodligen var lite bättre än den gammla så blir det otroligt mycket bättre ljud..

Hoppas du förstod lite iaf big_smile

tsdi Egenföretagare
30 oktober 2006 · 2 496 Inlägg

jorre83 skrev:
blev häpen när jag stoppade i min mp3spelare i min nyköpta bil att högtalarna i dörrarna gav sådant kännbart tryck. har funderat på ifall det är bytt. någon annan som uppleft detta?

Vag´s produkter har RIKTIGT bra orginal grejer! hadde en passat -00 för ett antalår sedan, samma element som i golfarna, 6,5" RIKTIGT bra ljud var det smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Murvald Knegare
30 oktober 2006 · 718 Inlägg

Jag har riktigt fint ljud i min audi 100, 88a och det är orginal högtalare om dom inte bytt innan den kom i min ägo.. Har iof rätt bra huvudenhet okcås.. smile

William 2009-02-20
Gralq
31 oktober 2006 · 34 Inlägg

Jag tycker tyvärr att det är kasst i min (nyinköpta) Vento -94. Tunt, gällt, basfattigt. :-/

Ska kolla upp om något element har gett upp eller om det är något annat fel.

Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
31 oktober 2006 · 217 Inlägg

Tjena!!
yes så är det vag är bra på Ljud :-)

Har ju 6,5 både i framdörrar och Bakdörrar på Min Varinat -02 satt blapinkt speölare där förr kastade ut den och in med en Sony spelare och herre jösses vad det spelade bättre..Kommer att kasta ut dessa högtalare endå men blev impad över vilket Ljud det var heheh!!!


Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
Kojloj
1 november 2006 · 458 Inlägg

tsdi skrev:

jorre83 skrev:
blev häpen när jag stoppade i min mp3spelare i min nyköpta bil att högtalarna i dörrarna gav sådant kännbart tryck. har funderat på ifall det är bytt. någon annan som uppleft detta?

Vag´s produkter har RIKTIGT bra orginal grejer! hadde en passat -00 för ett antalår sedan, samma element som i golfarna, 6,5" RIKTIGT bra ljud var det smile

Jag vet, förmodligen är det att huvudenheten ska bytas och det var det jag trodde innan
kanske inte var tillräkligt tydklig big_smile.. Hade bra högtalare i min Golf 3:a jag me.. Bytte
enhet så spelade det som fan, men jag bytte dom ändå i och med att jag vill ha riktiga
grejer..

jocke_gronberg
11 december 2006 · 4 586 Inlägg

jag har en jvc enhet på 50x4w. satte mig i baksätet på golfen min kände inte alls samma tryck det verkar som att tillverkaren vill att det ska låta underbart när man sitter fram å skräp bak. men snart så ska det kopplas in 8" pioneer som sitter i hatthyllan då kommer det att låta

Espling
11 december 2006 · 25 Inlägg

Det är grymmt original ljud i min golf med, trycker på riktigt bra smile

tsdi Egenföretagare
11 december 2006 · 2 496 Inlägg

jorre83 skrev:
jag har en jvc enhet på 50x4w. satte mig i baksätet på golfen min kände inte alls samma tryck det verkar som att tillverkaren vill att det ska låta underbart när man sitter fram å skräp bak. men snart så ska det kopplas in 8" pioneer som sitter i hatthyllan då kommer det att låta

Samma fenomen i min a4a! fast det sitter 6,5" bak och 5,25or fram :S

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
12 december 2006 · 217 Inlägg

jorre83 skrev:
jag har en jvc enhet på 50x4w. satte mig i baksätet på golfen min kände inte alls samma tryck det verkar som att tillverkaren vill att det ska låta underbart när man sitter fram å skräp bak. men snart så ska det kopplas in 8" pioneer som sitter i hatthyllan då kommer det att låta

Du vet att du kan Köra 8" i framdörrarna med en Högtalar adapater hehe Golf 4 är den enda serie tillverkade bilen som du faktiskt kan montera 8" i framdörrana med enbart en Högtalar adapter vet inte någon annan bil du kan göra detta på..Inte enligt mina listor iallafall...

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
hellvis666
15 december 2006 · 15 Inlägg

var får man tag i den högtalar adaptern????

måste veta:..:

jocke_gronberg
31 december 2006 · 4 586 Inlägg

Rockfordboy82 skrev:

jorre83 skrev:
jag har en jvc enhet på 50x4w. satte mig i baksätet på golfen min kände inte alls samma tryck det verkar som att tillverkaren vill att det ska låta underbart när man sitter fram å skräp bak. men snart så ska det kopplas in 8" pioneer som sitter i hatthyllan då kommer det att låta

Du vet att du kan Köra 8" i framdörrarna med en Högtalar adapater hehe Golf 4 är den enda serie tillverkade bilen som du faktiskt kan montera 8" i framdörrana med enbart en Högtalar adapter vet inte någon annan bil du kan göra detta på..Inte enligt mina listor iallafall...

Mvh Christian

vart får man tag i adaptern?

Kornz Solfilmsmontör
31 december 2006 · 947 Inlägg

Min kompis Har en volkswagen Bora med stora stereo paketet. Och det måste jag säga är de bästa orginal ljudet jag hört. Det spelar på bättre än eftermarknads stereo, slutsteg osv i min bil >.<

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Persson_turbo
11 januari 2007 · 148 Inlägg

jorre83 skrev:

Rockfordboy82 skrev:

jorre83 skrev:
jag har en jvc enhet på 50x4w. satte mig i baksätet på golfen min kände inte alls samma tryck det verkar som att tillverkaren vill att det ska låta underbart när man sitter fram å skräp bak. men snart så ska det kopplas in 8" pioneer som sitter i hatthyllan då kommer det att låta

Du vet att du kan Köra 8" i framdörrarna med en Högtalar adapater hehe Golf 4 är den enda serie tillverkade bilen som du faktiskt kan montera 8" i framdörrana med enbart en Högtalar adapter vet inte någon annan bil du kan göra detta på..Inte enligt mina listor iallafall...

Mvh Christian

vart får man tag i adaptern?

brc, brl mfl

Volvo s40n t5 "Iridium" (2007)
jocke_gronberg
1 februari 2007 · 4 586 Inlägg

det visste jag inte att man kunde köra med 8" i framdörrarna tack för tipset

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang