Körde på ett rådjur nyss....

Efterbliven
28 juni 2013 · 17 Inlägg

Nej syftade på Henrik-N´s kommentar.

it_mutt Avstängd
28 juni 2013 · 10 388 Inlägg

Efterbliven skrev:
Nej syftade på Henrik-N´s kommentar.

Fast, nu har ju TS redan bekräftat 50k

rich4rd skrev:
Bilen kommer kosta över 50.000 att laga. Servon är trasig, turbon är trasig, kylaggregatet etc.
Längesen jag grät, men idag brast det...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Efterbliven
28 juni 2013 · 17 Inlägg

it_mutt skrev:

Efterbliven skrev:
Nej syftade på Henrik-N´s kommentar.

Fast, nu har ju TS redan bekräftat 50k

rich4rd skrev:
Bilen kommer kosta över 50.000 att laga. Servon är trasig, turbon är trasig, kylaggregatet etc.
Längesen jag grät, men idag brast det...

haha jaha, såg inte ens hans kommentar. trökigt

rich4rd
28 juni 2013 · 16 Inlägg

Ja alltså karroseriet gav mig siffran.

Det är turbon som ska in på lecab på omprogramering, byte av framlykta (osäker på om det var xenon men tror inte det),huv, vänster framsida (kaross?), servopumpen är trasig, något kylaggregat.   

Det var nog allt. Motorn är f.ö chipad på verkstad om det är av någon betydelse.

Ska jag ta tillbaka bilen?

rich4rd
28 juni 2013 · 16 Inlägg

Som någon länkade i tråden kostar helt ny front 20.000.

Hur kommer jag undan med resten såsom turbon osv?

Mack855
28 juni 2013 · 1 354 Inlägg

Vore jag du skulle jag försöka få tag i någon duglig front på skroten eller om du har en fet tur, någon som säljer sin bil i reservdelar, skit i om färgerna inte matchar, bara bilen blir laglig att framföra. Ring runt till olika plåtverkstäder och få en skadebesiktning och offert på arbetet. Kan skilja flera tusen.
Min förra bil råkade jag skrapa framskärmen i garageväggen (hade haft körkort i 2 månader då så ja jag var inte världsmästare i allt då heller wink men då fick jag först en offert på 8k spänn från en Nisse, tack och godnatt sa jag då. En annan firma lite mer of ute på landet tog 2500 för samma jobb.

Eller så ställ av bilen och köp en riktig rishög och jobba som en gris för att få ihop stålarna.. Suger rätt hårt när sånt här händer. Fick min a3 för 200k påkörd i vintras. Som tur var så fick polisen tag på killen så jag fick allt betalt då. Kalaset på riktning av en dörr, byte av andra dörren, nytt emblem på dörren, lack av båda dörrarna och arbetet fick på 14.100.

Hoppas det löser sig..

rich4rd
28 juni 2013 · 16 Inlägg

Tack för era svar.

Min tanke är att ställa av bilen. Leta efter billiga bildelar och få ett schysst pris på demontering och montering.
Jag är villig att importera bildelarna från tyskland om man så sparar ynka femhundra per del.

Såg att det finns färdig hel front i rätt färg för 20.000.
Då är det bara turbon som kommer kosta. Fanns för a4 1.8b ca 4600:-
Är det en bra idé?

Min bil är chippad sedan tidigare. Har detta några komplikationer med monteringen? 40 extra hästkrafter. Eller sitter det programmerat i den trasiga turbon som ska bytas?

F-Tar
28 juni 2013 · 1 335 Inlägg

Helförsäkring är bra när de händer sådana saker som för trådskaparen här.. Jag kör på halvförsäkring själv. Ibland kan man ju föreställa sig vilken skit man kan hamna i med endast halv om de händer nåt sådant.

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
SportPilot Ubåtsingenjör
30 juni 2013 · 7 234 Inlägg

som sagt, skriv ca var du bor... många hjälpsamma själar här som mer än gärna hade hjälpt dig så du hade kommit under halva summan som verkstaden sa till dig.

chipet sitter ej i turbon utan i styrboxen, så det spelar absolut ingen roll vi montering... säger de att du ska programera turbon blåser de dig!
sen undrar ja med hur turbon har tagit skada ...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 juni 2013 · 13 757 Inlägg

CHEEVA skrev:
som sagt, skriv ca var du bor... många hjälpsamma själar här som mer än gärna hade hjälpt dig så du hade kommit under halva summan som verkstaden sa till dig.

chipet sitter ej i turbon utan i styrboxen, så det spelar absolut ingen roll vi montering... säger de att du ska programera turbon blåser de dig!
sen undrar ja med hur turbon har tagit skada ...

instämmer med dig..låter konstigt att turbon ska kunna ta skada.

visst har man sjuk otur så kan någon bit av luftburken sugas in men betvivlar det

50K låter iaf väldigt dyrt och omprogramering behövs bara om idioterna uppdaterar styrboxen pga något

många som råkar ut för det. och då försvinner "chipet"
skulle börja med att försöka byta dom viktiga delarna så som lyset framskärmen
och om det är några skador rent mekaniskt.

förstår faktist inte ens hur servon ska tagit skada.

men man vet inte riktigt vart dom gömmer alla saker
vet dock att styrboxen till motorn inte sitter där framme
borde sitta under spolarvätskepåfyllningen på vänstersidan just under vindrutan så den kan omöjligt tagit skada iallfall


finns som sagt många som gärna hjälper till runt om i sverige beror lite på vart du bor!
både folk som är grymnt duktiga och dom som tror dom är grymnt duktiga.

bor själv i örebro och kan ta en titt vad som verkar och inte verkar blivit skadat

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Tobbetdi Diesel ska man ha!
30 juni 2013 · 482 Inlägg

Hmm.. Turbon tagit skada av en krock opå vä sida? Turbon sitter på bilen högra sida. Det jag kan tänka mig är att trådskaparens Audi inte har varit hos en auktoriserad Audiverkstad på länge och de  vill göra en uppdatering av motorstyrdonet pga order från Audi tyskland,  det är bara att säga att bilen är chipad så gör dom ingen sådan.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Toblerone
30 juni 2013 · 166 Inlägg

Vart bor du så ska vi se vad vi kan hitta påsmile
Ja tycker inte du ska lämna in den på den verkstad som gav dig de priset

DAF 66 "super luxe" (1974)
Audi A4 (2013)
TeQuilla
30 juni 2013 · 764 Inlägg

Det är bara dumsnålt att inte ha en helförsäkring eller en halvförsäkring med tillägg som täcker kollision med djur!

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Toblerone
30 juni 2013 · 166 Inlägg

Men lägg ner allt snack om hur dumt de är, gjort är gjort och han har nog lärt sig läxan utan att en massa måste kommentera de

DAF 66 "super luxe" (1974)
Audi A4 (2013)
xXSammy
30 juni 2013 · 6 582 Inlägg

http://www.bildelsbasen.se

Lackerade detaljer brukar ju vara den svåra biten, men det finns ju fler en ett ställe att fråga.

De/Dem
rich4rd
1 juli 2013 · 16 Inlägg

Fel, det var intercoolern till turbon som var sönder. Bilen drar lite till vänster. Servopumpbehållare trasig. Det ni ser på bilden är skrot. Under där är innerskärmsplast, spolarvätskebehållare, strålkastarmotor, kabelstycken, fronthållare/stag(?), luftstyrningsplast, strålkastarstyrare och säkert nåt litet annat fel här å var.

Lämplig kostnad för allt detta?

JourneymanX
1 juli 2013 · 645 Inlägg

Illa!Riktig smäll måste gott rätt fort?

Trodde jag hade helförsäkring.Så fort jag såg din tråd.Yes!Ja här ska tecknas helförsäkring''bara 180 kr mera p/månad!

Hoppas det ordnar sig mannen!Man kan nog köpa ngra delar på självplock wink annars drar det fort iväg =/

Rabiat
2 juli 2013 · 12 Inlägg

Men knacka ut skiten och låt den vara skrynklig tills du får råd att byta, så kan du lägga pengarna på IC, lykta och servobehållaren. Den måste ju inte se ut som den är som ny hela tiden.

it_mutt Avstängd
2 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Rabiat skrev:
Men knacka ut skiten och låt den vara skrynklig tills du får råd att byta, så kan du lägga pengarna på IC, lykta och servobehållaren. Den måste ju inte se ut som den är som ny hela tiden.

"Måste inte"...nej, det är klart, vem vill köra runt i en bil för 80k som ser ut som ny...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Rabiat
2 juli 2013 · 12 Inlägg

it_mutt skrev:

Rabiat skrev:
Men knacka ut skiten och låt den vara skrynklig tills du får råd att byta, så kan du lägga pengarna på IC, lykta och servobehållaren. Den måste ju inte se ut som den är som ny hela tiden.

"Måste inte"...nej, det är klart, vem vill köra runt i en bil för 80k som ser ut som ny...

Har han 50k att lägga på bilen kan han ju åka runt i en bil som ser ut som ny, men har han inte det får han väl rätta mun efter matsäck? Jag menar att det måste inte vara allt eller inget, men KAN åka runt i en småskrynklig bil tills man har råd att fixa den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang