Volvo 850 ska få drivlinan masserad!!

Hallå alla glada! Ligger till såhär att för någon månad sen lyckades jag rasa växellådan på bilen och den fick bli ståendes fram till nu då jag inte hittat garage. Så har jo hunnit fundera vad jag vill göra med skiten. Och nu har jag fått garage och även stallat in bilen! Så målet är att bygga en neutral driftingbil av den och börja åka på bana och såklart även försöka få ha den gatreggad. Ska försöka dundra upp så mycket bilder jag kan då de är roligare att titta på än massa text bara:) Kommer bli en seg start nu då jag inte jobbar på hemmaplan just nu men ska bli ändring på de så bygget kan sätta fart!!
  • 149 Följare
  • 94 990 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 augusti 2014
dbdaren
21 mars 2014 · 149 Inlägg

T-Engineering skrev:
Kommer bli nice detta! smile Kommer du köra med helt original awd bakvagn ?

Säger desamma då jag vart tvungen att titta till din tråd och såklart blev en preem lagd smile
Angående bakvagnen kommer de bli original då tanken först va coilovers men fick inte riktigt plats i tornen och är för dåligt material att svetsa i så blir kapa ner fjädrarna och åka på de så länge. Vill man sen satsa vidare är jo fyrlink nästa alternativ smile

Volvo T5 (1994)
T-Engineering
21 mars 2014 ·

dbdaren skrev:

T-Engineering skrev:
Kommer bli nice detta! smile Kommer du köra med helt original awd bakvagn ?

Säger desamma då jag vart tvungen att titta till din tråd och såklart blev en preem lagd smile
Angående bakvagnen kommer de bli original då tanken först va coilovers men fick inte riktigt plats i tornen och är för dåligt material att svetsa i så blir kapa ner fjädrarna och åka på de så länge. Vill man sen satsa vidare är jo fyrlink nästa alternativ smile

Tackar smile Ja man vill ha så lågt som möjligt big_smile har tagit bort fjädrarna och gummina på min blev ändå inte så låg som jag vill ha den hmm
Jag har pratat med sfro om awd bakvagn. Och han sa att jag kunde regga min med den dock bara med sugfemma alltså en 165hk det var gränsen sen skulle drivaxlar inte palla mer^^ Men du kanske inte ska regga ?

Xoff Volvo tönt... =)
21 mars 2014 · 2 344 Inlägg

T-Engineering skrev:

dbdaren skrev:

T-Engineering skrev:
Kommer bli nice detta! smile Kommer du köra med helt original awd bakvagn ?

Säger desamma då jag vart tvungen att titta till din tråd och såklart blev en preem lagd smile
Angående bakvagnen kommer de bli original då tanken först va coilovers men fick inte riktigt plats i tornen och är för dåligt material att svetsa i så blir kapa ner fjädrarna och åka på de så länge. Vill man sen satsa vidare är jo fyrlink nästa alternativ smile

Tackar smile Ja man vill ha så lågt som möjligt big_smile har tagit bort fjädrarna och gummina på min blev ändå inte så låg som jag vill ha den hmm
Jag har pratat med sfro om awd bakvagn. Och han sa att jag kunde regga min med den dock bara med sugfemma alltså en 165hk det var gränsen sen skulle drivaxlar inte palla mer^^ Men du kanske inte ska regga ?

Men är det inte samma bakvagns som 960 har? isåfall måste den ju vara god för minst 204hk som det sitter i de bilarna?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
dbdaren
21 mars 2014 · 149 Inlägg

T-Engineering skrev:

dbdaren skrev:

T-Engineering skrev:
Kommer bli nice detta! smile Kommer du köra med helt original awd bakvagn ?

Säger desamma då jag vart tvungen att titta till din tråd och såklart blev en preem lagd smile
Angående bakvagnen kommer de bli original då tanken först va coilovers men fick inte riktigt plats i tornen och är för dåligt material att svetsa i så blir kapa ner fjädrarna och åka på de så länge. Vill man sen satsa vidare är jo fyrlink nästa alternativ smile

Tackar smile Ja man vill ha så lågt som möjligt big_smile har tagit bort fjädrarna och gummina på min blev ändå inte så låg som jag vill ha den hmm
Jag har pratat med sfro om awd bakvagn. Och han sa att jag kunde regga min med den dock bara med sugfemma alltså en 165hk det var gränsen sen skulle drivaxlar inte palla mer^^ Men du kanske inte ska regga ?

Ja precis big_smile
Aha okej,nä att regga den har inte varit så jättemkt på tavlan då mina större planer ligger på drifting. Men klart kul hade det jo varit och fått skiten reggat på gata:)

Volvo T5 (1994)
dbdaren
21 mars 2014 · 149 Inlägg

Xoff skrev:

T-Engineering skrev:

dbdaren skrev:

Säger desamma då jag vart tvungen att titta till din tråd och såklart blev en preem lagd smile
Angående bakvagnen kommer de bli original då tanken först va coilovers men fick inte riktigt plats i tornen och är för dåligt material att svetsa i så blir kapa ner fjädrarna och åka på de så länge. Vill man sen satsa vidare är jo fyrlink nästa alternativ smile

Tackar smile Ja man vill ha så lågt som möjligt big_smile har tagit bort fjädrarna och gummina på min blev ändå inte så låg som jag vill ha den hmm
Jag har pratat med sfro om awd bakvagn. Och han sa att jag kunde regga min med den dock bara med sugfemma alltså en 165hk det var gränsen sen skulle drivaxlar inte palla mer^^ Men du kanske inte ska regga ?

Men är det inte samma bakvagns som 960 har? isåfall måste den ju vara god för minst 204hk som det sitter i de bilarna?

Ang de där om de är samma bakvagn i 960 får jag låta vara osagt.

Volvo T5 (1994)
T-Engineering
22 mars 2014 ·

dbdaren skrev:

Xoff skrev:

T-Engineering skrev:

Tackar smile Ja man vill ha så lågt som möjligt big_smile har tagit bort fjädrarna och gummina på min blev ändå inte så låg som jag vill ha den hmm
Jag har pratat med sfro om awd bakvagn. Och han sa att jag kunde regga min med den dock bara med sugfemma alltså en 165hk det var gränsen sen skulle drivaxlar inte palla mer^^ Men du kanske inte ska regga ?

Men är det inte samma bakvagns som 960 har? isåfall måste den ju vara god för minst 204hk som det sitter i de bilarna?

Ang de där om de är samma bakvagn i 960 får jag låta vara osagt.

960 är inte samma som awd det är jag sten säker på.

T-Engineering
22 mars 2014 ·

dbdaren skrev:

T-Engineering skrev:

dbdaren skrev:

Säger desamma då jag vart tvungen att titta till din tråd och såklart blev en preem lagd smile
Angående bakvagnen kommer de bli original då tanken först va coilovers men fick inte riktigt plats i tornen och är för dåligt material att svetsa i så blir kapa ner fjädrarna och åka på de så länge. Vill man sen satsa vidare är jo fyrlink nästa alternativ smile

Tackar smile Ja man vill ha så lågt som möjligt big_smile har tagit bort fjädrarna och gummina på min blev ändå inte så låg som jag vill ha den hmm
Jag har pratat med sfro om awd bakvagn. Och han sa att jag kunde regga min med den dock bara med sugfemma alltså en 165hk det var gränsen sen skulle drivaxlar inte palla mer^^ Men du kanske inte ska regga ?

Ja precis big_smile
Aha okej,nä att regga den har inte varit så jättemkt på tavlan då mina större planer ligger på drifting. Men klart kul hade det jo varit och fått skiten reggat på gata:)

Jjajaa:) ska bli kul å se hur den bakvagnen betersig i drifting, tål den drifting lär inte jag behöva oroa mej för min blir endast en gatbil big_smile

Extrazz En 5a är Livet.
22 mars 2014 · 2 005 Inlägg

Är la som vanligt klumpen och axlar som kanske ger sig. Den har ju tydliga likheter med 960 bakvagnen. De har ju tagits fram under samma tidsperiod så.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
dbdaren
31 mars 2014 · 149 Inlägg

Varit fullt upp i helgen med att flytta till nya garaget så inte funnits så mycket tid att uppdatera här smile
Så första gången på måååånga månader fick bilen landa på alla fyra hjulen igen,en aning hög men känslan att få ner skiten igen vart jävligt nice kan jag säga smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22643/22643-0c9edbab5c67dda0aa606ae6f0a4f293_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22643/22643-11c8dd79cc5a944f3304ab5d2c30504b_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22643/22643-043342ebac41cd00031ea9bac601b1b6_large.jpg
Påväg till nya garaget smile

Volvo T5 (1994)
Dynamic_Bass
31 mars 2014 · 926 Inlägg

Fan så gutt!! XC 850, perfekt offroad bil wink

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
dbdaren
31 mars 2014 · 149 Inlägg

Dynamic_Bass skrev:
Fan så gutt!! XC 850, perfekt offroad bil wink

Hehe ja jo de hade vart något men den ska närmre marken de lovar jag :p

Volvo T5 (1994)
Dynamic_Bass
31 mars 2014 · 926 Inlägg

dbdaren skrev:

Dynamic_Bass skrev:
Fan så gutt!! XC 850, perfekt offroad bil wink

Hehe ja jo de hade vart något men den ska närmre marken de lovar jag :p

Haha wink

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Alexlindblad
31 mars 2014 · 354 Inlägg

Fan va kul att äntligen få ner den på backen efter lång tid på pallbockar! Grattis! smile

Följer detta projekt med spänning! Dock har jag nog missat detta men kommer du regga bilen sen om de går? smile

Volkswagen Golf R kombi "Golfen" (2015)
dbdaren
1 april 2014 · 149 Inlägg

Alexlindblad skrev:
Fan va kul att äntligen få ner den på backen efter lång tid på pallbockar! Grattis! smile

Följer detta projekt med spänning! Dock har jag nog missat detta men kommer du regga bilen sen om de går? smile

Man tackar smile

A kul att höra:)  ang regga bilen vet jag inte inu men hade vart jävligt kul att fått den reggad smile

Volvo T5 (1994)
dbdaren
6 april 2014 · 149 Inlägg

Mycket som händer och man hinner knappt vara här inne och uppdatera till er tongue

Iallafall så har de blivit flytt till nya garaget,dock är allt bara inkastat just nu tvär så de ser ut som kriget hmm
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22643/22643-706db5488aa1a944e92a59159d846ace.jpg
Men de ska bli ordning på de inom väldig snar framtid.
Håller på att jaga plåtskåp/förvaringsskåp/sortimentskåp så har ni något tips vart de finns eller någon som har över och vill sälja så skriv ett PM till mig smile

Volvo T5 (1994)
Dynamic_Bass
6 april 2014 · 926 Inlägg

lyxigt stort garage du har! smile jag har typ 2 m brett och en billängd lång ungefär..

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
dbdaren
17 april 2014 · 149 Inlägg

De är Elmia,de är påsk och de är ledigt så varför inte spendera tid i garaget lite grann i alla fall smile
Hållt på en del med att montera upp saker och få de som jag vill ha de så de går att bygga bil på allvar sen wink

Fick lekt lite med svetsen idag och lyckades få dit ett tvärstag imellan fästpunkterna till bakvagnen så de tål att åkas i sidled med utan att sakerna rör på sig eller kränger,de ska va stumt med andra ord!!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22643/22643-0ac0209ce9b23b56f80502d8487b29af.jpg

Glad Påsk på er!!!

Volvo T5 (1994)
Dynamic_Bass
17 april 2014 · 926 Inlägg

fint smile ska du upp till elmia på lördag?

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
dbdaren
17 april 2014 · 149 Inlägg

Dynamic_Bass skrev:
fint smile ska du upp till elmia på lördag?

Tackar smile
Ja på lör lär de jo nog bli mässan.

Volvo T5 (1994)
Dynamic_Bass
17 april 2014 · 926 Inlägg

dbdaren skrev:

Dynamic_Bass skrev:
fint smile ska du upp till elmia på lördag?

Tackar smile
Ja på lör lär de jo nog bli mässan.

gött, men du hänger med Extrazz va?

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang