Biltema AGM batteri.

Mestred
14 juli 2013 · 225 Inlägg

och det har jag skrivit varför skulle jag skriva det

Mestred
14 juli 2013 · 225 Inlägg

ja skriver aldrig sådana där kommentarer vad är det för mening med det

YeahBitch
14 juli 2013 · 730 Inlägg

Mestred skrev:
ja har tre a8or fjant

Hmm verkar ha trampat på en öm tå? Dock inte säker på vilket sätt jag förolämpat dig?
Ställde en simpel fråga "Vad är det som är värsting ljud i den?"

Finns inte en chans att jag ska veta hur många a8or du har heller.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Mestred
14 juli 2013 · 225 Inlägg

ja har en krockad en utan motor som den krockades drivlina ska över till och den vi pratade om tidigare i tråden ja skrev bara ja har 3 a8or inte fjant varför skulle jag skriva det

YeahBitch
14 juli 2013 · 730 Inlägg

Mestred skrev:
ja har en krockad en utan motor som den krockades drivlina ska över till och den vi pratade om tidigare i tråden ja skrev bara ja har 3 a8or inte fjant varför skulle jag skriva det

Whaaat? punkt, komma, utropstecken, frågetecken. Lättare o förstå det du skriver om du använder det.

De var du som skrev fjant, hur ska jag veta varför du skrev det?
Gå en sida tillbaka så ser du väl för tusan vad du skrivit.

Edit: Vänförfrågan?? Gå o lägg dig. x)

Senast redigerat av YeahBitch (14 juli 2013)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Mestred
14 juli 2013 · 225 Inlägg

ja ser att det står fjant men jag har inte skrivit det det går alldeles utmärkt att läsa utan punkt

YeahBitch
14 juli 2013 · 730 Inlägg

Mestred skrev:
ja ser att det står fjant men jag har inte skrivit det det går alldeles utmärkt att läsa utan punkt

De kom en alien o skrev det åt dig då eller?  Jag skrev att det är lättare att läsa om du gör det.

Skit samma med detta offtopic snacket och börja prata om Biltemas batteri ist.  Hejs!

Senast redigerat av YeahBitch (14 juli 2013)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Mestred
14 juli 2013 · 225 Inlägg

ja varför sitter vi och skriver skit det handlade ju om batterier

ts007
14 juli 2013 · 1 777 Inlägg

dbmike skrev:
Har ev 3 st naxxima batterier till salu

E de nya?

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
ts007
14 juli 2013 · 1 777 Inlägg

Erick skrev:
Jag har sånt biltema agm i skylinen sedan ett bra tag tillbaka och det e helt suveränt. Kan stå med stereo ochlampor igång i ttimmar och ändåbara sstarta utan problem och köra iväg smile

Ok låter bra det:-) Som sagt det e riktigt bra pris på dessa:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Drönirettab
14 juli 2013 · 21 761 Inlägg

ts007 skrev:
Det jag tittat på e ett på 95ah. Kör idag med Volvos 80ah batteri men det börjar nog sjunga på sista versen.

Tänker du alltså ersätta 80 Ah batteriet med Biltemas 95 Ah batteri?

En ganska vanlig rekommendation är 1 bra batteri per 1000 WRMS för att kunna utnyttja slutsteget ordentligt utan att få djupa spänningsdippar, i ditt fall skulle det innebära ett extra batteri förutom det som sitter på ordinarie plats. smile

ts007
14 juli 2013 · 1 777 Inlägg

Drönirettab skrev:

ts007 skrev:
Det jag tittat på e ett på 95ah. Kör idag med Volvos 80ah batteri men det börjar nog sjunga på sista versen.

Tänker du alltså ersätta 80 Ah batteriet med Biltemas 95 Ah batteri?

En ganska vanlig rekommendation är 1 bra batteri per 1000 WRMS för att kunna utnyttja slutsteget ordentligt utan att få djupa spänningsdippar, i ditt fall skulle det innebära ett extra batteri förutom det som sitter på ordinarie plats. smile

Ja till att börja med, sen precis som du skriver tänkte jag ha ett batteri till så att man har bra kräm hela tiden:-) Måste dock bygga om lite i skuffen så det får plats:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
ts007
14 juli 2013 · 1 777 Inlägg

Har du möjligtvis nån skiss på hur man ska koppla batterierna om man ska ha dubbla?

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Erick
14 juli 2013 · 4 767 Inlägg

Det finns massa trådar om det, sök på dubbla batterier och skiljerelä smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Drönirettab
14 juli 2013 · 21 761 Inlägg

Det enklaste sättet är att dra pluskabel (med säkring vid vardera batteri) mellan batterierna, då är de alltid ihopkopplade så att båda ger ström även med motorn avstängd. Har man på det sättet så bör båda batterierna vara likadana, då kommer ju också det ordinarie batteriet att "bli urladdat" om man står och spelar en massa med motorn avslagen.

Vill man inte att ordinarie batteriet ska riskera att dras ur om man spelar med motorn avslagen så sätter man dit ett skiljerelä. Ett sånt gör att batterierna separeras med motorn avslagen, men kopplas ihop när motorn är igång och generatorn laddar. smile

Det som alltid gäller, oavsett skiljerelä eller inte, är att det ska sitta en säkring intill vardera batteri och de säkringarna ska vara anpassade till kabelns area.

ts007
14 juli 2013 · 1 777 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det enklaste sättet är att dra pluskabel (med säkring vid vardera batteri) mellan batterierna, då är de alltid ihopkopplade så att båda ger ström även med motorn avstängd. Har man på det sättet så bör båda batterierna vara likadana, då kommer ju också det ordinarie batteriet att "bli urladdat" om man står och spelar en massa med motorn avslagen.

Vill man inte att ordinarie batteriet ska riskera att dras ur om man spelar med motorn avslagen så sätter man dit ett skiljerelä. Ett sånt gör att batterierna separeras med motorn avslagen, men kopplas ihop när motorn är igång och generatorn laddar. smile

Det som alltid gäller, oavsett skiljerelä eller inte, är att det ska sitta en säkring intill vardera batteri och de säkringarna ska vara anpassade till kabelns area.

Okej, tusen tack:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
bjornebrygg
11 september 2013 · 253 Inlägg

Funderar också på att köpa ett biltema agm , verkar som det fungerar bra för dom flesta!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang