TrimBox för VW Golf 5 TSI

nakti
24 juli 2013 · 249 Inlägg

http://www.dieselkraft.se/Produkt/VW/Golf+V/7668/ är denna något o ha känner man skillnad på denna optimering ? Eller finns fler bra billiga alternativ som fungerar bra ?

Rspeter Audi A5 quattro driver.
24 juli 2013 · 2 203 Inlägg

20 hk i den lilla motorn blir en kännbar skillnad, dock ingen herrejösses ökning.

nakti
24 juli 2013 · 249 Inlägg

Bilen har ju TurboKompressor så därför ja tänkte på skillnad annars köra en ECU optimering ?

FatManCustoms grön aktivist
24 juli 2013 · 846 Inlägg

Har för mig att den boxen är till för bilar med 1.4 TSI utan kompressor och du har 140-hästaren med kompressor?
Skumt att det är så låg effektökning, för i grund och botten är det samma motor som jag har.
Med mjukvara så hoppar det upp till ca 200 kusar och dom 20 hästarna är en JÄTTEskillnad.
Är mycket mer i mellanregistret wink!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
nakti
24 juli 2013 · 249 Inlägg

Confide skrev:
Har för mig att den boxen är till för bilar med 1.4 TSI utan kompressor och du har 140-hästaren med kompressor?
Skumt att det är så låg effektökning, för i grund och botten är det samma motor som jag har.
Med mjukvara så hoppar det upp till ca 200 kusar och dom 20 hästarna är en JÄTTEskillnad.
Är mycket mer i mellanregistret wink!

Har TSI 1.4 med turbo och kompressor ja

FatManCustoms grön aktivist
24 juli 2013 · 846 Inlägg

Som jag misstänkte : kolla på en "riktig" mjukvara istället då du kommer ligga på runt 200 kusar istället.
Lite dyrare, men mycket mycket effektivare!

EDIT : har kört med steg 2-mjukvara i min tidigare och det var som mest 215 hästar... Och det var en jätteskillnad för mig!
Tänk dig själv att du hoppar upp från 140 till ca 200, det kommer bli en grym skillnad för dig wink.

Senast redigerat av Confide (24 juli 2013)

Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
nakti
24 juli 2013 · 249 Inlägg

Confide skrev:
Som jag misstänkte : kolla på en "riktig" mjukvara istället då du kommer ligga på runt 200 kusar istället.
Lite dyrare, men mycket mycket effektivare!

EDIT : har kört med steg 2-mjukvara i min tidigare och det var som mest 215 hästar... Och det var en jätteskillnad för mig!
Tänk dig själv att du hoppar upp från 140 till ca 200, det kommer bli en grym skillnad för dig wink.

Tack! Något du vet om http://www.tekniktema.se/-ecu-optimering-c-32.html ? är bra ?

nakti
24 juli 2013 · 249 Inlägg

Bilen fanns ju inte med i Listan

FatManCustoms grön aktivist
24 juli 2013 · 846 Inlägg

Aldrig hört talas om tekniktema tyvärr.
Om du bara är ute efter en steg 1-mjukvara så tycker jag att du ska ta ett samtal med V-tech.
Deras FÄRDIGA produkter är fina!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
nakti
24 juli 2013 · 249 Inlägg

Confide skrev:
Aldrig hört talas om tekniktema tyvärr.
Om du bara är ute efter en steg 1-mjukvara så tycker jag att du ska ta ett samtal med V-tech.
Deras FÄRDIGA produkter är fina!

Okay tack ska du ha ska kolla där smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang