Hur/var monterar man ett par 6x9er i en VW Golf Caddy mk1

Dawnofhonda
26 juli 2013 · 587 Inlägg

Jag har en VW Golf Caddy mk1(kolla in projekt tråden) å ska montera 6x9er i den men hittar inge ställe. Dörrarna är för tunna å det finns väldigt begränsad plats bakom stolarna. Jag måste ha låda men vet inte om jag måste bygga egen eller om dem man kan köpa passar nånstans.
Är det nån som har monterat 6x9er i en caddy eller vet var/hur man ska montera dem så berätta gåtan big_smile

andreas1
26 juli 2013 · 1 020 Inlägg

Vad menar du med att dörrarna är för tunna?
Dörrsidorna är väl massonit men du fäster dom i plåten i dörren.
Har för mig att där mer än väl ska få plats bakom sätet oxå?
Lådor lär du få bygga själv men det är inte svårbyggt ..

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
_XeoN_ Drive It Like You Hate It
27 juli 2013 · 334 Inlägg

Bygg lådor och ha bakom stolarna, funkar kanon:-) Räcker inte de så sätt 4" i dörrarna:-)

___ Life´s A Bitch Then You Die ____
Volvo 945 Tdic "Knacket" (1991)
BMW 320 Diesel "Familjeåket" (2007)
Dawnofhonda
27 juli 2013 · 587 Inlägg

andreas1 skrev:
Vad menar du med att dörrarna är för tunna?
Dörrsidorna är väl massonit men du fäster dom i plåten i dörren.
Har för mig att där mer än väl ska få plats bakom sätet oxå?
Lådor lär du få bygga själv men det är inte svårbyggt ..

jag menar att dörrarna är inte tillräckligt djupa för att kunna montera dem där. ja det sitter 3,5" i dörrarna nu men dem är helt slut så måste byta till bättre kvalitet. vad ska man ha för materiel då??

Dawnofhonda
27 juli 2013 · 587 Inlägg

_XeoN_ skrev:
Bygg lådor och ha bakom stolarna, funkar kanon:-) Räcker inte de så sätt 4" i dörrarna:-)

ja det sitter 3,5" i dörrarna nu men låter inge vidare bra men lär inte ljudet bli dämpat om man monterar bakom stolen??

mb_pucken
27 juli 2013 · 5 089 Inlägg

Jag hade struntat i 6x9 högtalare och satt i ett par bättre 3.5" eller 4" högtalare i dörrarna med lite dämpmatta runt och sedan monterat tex ett amega rörbas under handskfacket. Sen ett 4 kanals slutsteg där 2 kanaler driver dörrhögtalarna och 2 kanaler rörbasen smile kommer låta mycket bättre än 6x9 inklämda bakom stolarna.

Senast redigerat av mb_pucken (27 juli 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Dawnofhonda
27 juli 2013 · 587 Inlägg

mb_pucken skrev:
Jag hade struntat i 6x9 högtalare och satt i ett par bättre 3.5" eller 4" högtalare i dörrarna med lite dämpmatta runt och sedan monterat tex ett amega rörbas under handskfacket. Sen ett 4 kanals slutsteg där 2 kanaler driver dörrhögtalarna och 2 kanaler rörbasen smile kommer låta mycket bättre än 6x9 inklämda bakom stolarna.

ok tack det där ska jag absolut kolla på kan du rekomendera nåra 3,5" eller 4"??

NMI
27 juli 2013 · 1 045 Inlägg

dessa är vettiga
http://nmiab.se/hogtalare/koaxialer/35/ … 0-cxi.html
går spela högt med dom för att vara 3,5" också

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang