Audi s4 avant laddtrycks problem!!!

An_Te
1 augusti 2013 · 8 Inlägg

Har ett jobbigt problem.
Hade felkod att en lambda sond var trasig,bytte den och provkördes,men med samma problem som innan. Dock utan felkod (förutom att den överladdar pga chippet).Har testat att dra ut kontakten till lmm,ingen skillnad åt varken bra eller dåligt hållet.
Dragit kontakten till magnet ventilen,ingenting. Dragit båda,ingenting.
Bilen borde väl iallafall gå som ett lass skit utan värden från lmm?
Nu kanske felsökningen jag gjort verkar lite udda,men den lät logisk i mitt huvud.
Någon som haft samma problem?
Bilen laddar 1.5 innan den klipper av trycket och laddar 0.2-0.5 för att sen göra samma sak igen.
Sitter ett chip från HI-tuning (aldrig hört förut) och byta till original chip blir svårt för bilen vill inte starta med det pga att det chippet saknar en "pigg"

Mack Forum- och sitemoderator
1 augusti 2013 · 26 187 Inlägg

An_Te skrev:
Har ett jobbigt problem.
Hade felkod att en lambda sond var trasig,bytte den och provkördes,men med samma problem som innan. Dock utan felkod (förutom att den överladdar pga chippet).Har testat att dra ut kontakten till lmm,ingen skillnad åt varken bra eller dåligt hållet.
Dragit kontakten till magnet ventilen,ingenting. Dragit båda,ingenting.
Bilen borde väl iallafall gå som ett lass skit utan värden från lmm?
Nu kanske felsökningen jag gjort verkar lite udda,men den lät logisk i mitt huvud.
Någon som haft samma problem?
Bilen laddar 1.5 innan den klipper av trycket och laddar 0.2-0.5 för att sen göra samma sak igen.
Sitter ett chip från HI-tuning (aldrig hört förut) och byta till original chip blir svårt för bilen vill inte starta med det pga att det chippet saknar en "pigg"

Vänta nu..

Bilen överladdad på grund av chippet, och du undrar om det är nåt fel på lmm:en?
Och hur kan det saknas en pigg på originalchippet, om det är original? Är boxen bytt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
An_Te
1 augusti 2013 · 8 Inlägg

Ja det är inget ovanligt att den felkoden kommer fram när man chippat bilen.
Nej jag undrar varför den laddar på för att sen släppa allt.
Att det saknas en pigg på chippet kan ha många förklaringar. Oförsiktiga när dom bytta det t.ex.
Och boxen är inte bytt vad jag vet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang