Få intyg till högre dragvikt från tillverkaren.

oskar94
2 augusti 2013 · 19 Inlägg

Jag vill skaffa mig en Audi A4 2,5 V6 TDI quattro 2001-2004, dessa har en maximal dragvikt på 1800kg. Men mitt krav är att den ska dra minst 2000kg. Dragkrokarna som finns till dessa modeller klarar 2000kg så det är bilen som flaskhalsen är..
Jag har läst att man kan få ett EU-intyg från tillverkaren att min bil kan få dra mer vikt på kulan än vad som normalt är satt från början.
Är det någon som vet om detta är lätt ordnat och är det någon som lyckats med det på en A4 2,5 V6 quattro eller liknande bil?

Eller är det så illa att det får bli en annan bil? A6an får ju dra 2100kg, men gillar inte dess utseende lika mycket hmm

Tips och hjälp tack!

it_mutt Avstängd
2 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

oskar94 skrev:
Jag vill skaffa mig en Audi A4 2,5 V6 TDI quattro 2001-2004, dessa har en maximal dragvikt på 1800kg. Men mitt krav är att den ska dra minst 2000kg. Dragkrokarna som finns till dessa modeller klarar 2000kg så det är bilen som flaskhalsen är..
Jag har läst att man kan få ett EU-intyg från tillverkaren att min bil kan få dra mer vikt på kulan än vad som normalt är satt från början.
Är det någon som vet om detta är lätt ordnat och är det någon som lyckats med det på en A4 2,5 V6 quattro eller liknande bil?

Eller är det så illa att det får bli en annan bil? A6an får ju dra 2100kg, men gillar inte dess utseende lika mycket hmm

Tips och hjälp tack!

Det är ju helt enkelt inte säkert att dom (Audi) godkänner den för mer. De "vanliga" A4:orna i samma årsmodeller får ju inte dra så mycket. Så, det är -kanske- inte det lättaste

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DKn
2 augusti 2013 · 535 Inlägg

Vllka a6 får dra 2100 mkn får bara dra 1800 eller e de jag som sett fel?

oskar94
2 augusti 2013 · 19 Inlägg

Ja jag misstänker att det är svårt men försöka går ju alltid! smile
Allroad A6orna får dra 2100kg smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang