Bilkamera för vindrutan (dash cam)

KHRacing
22 oktober 2013 ·

Ibland så råkar paketen gå med BÅT av misstag. då kan man räkna upp till 3-6månader utan problem

Dupond och Dupont
22 oktober 2013 · 581 Inlägg

KHRacing skrev:
Ibland så råkar paketen gå med BÅT av misstag. då kan man räkna upp till 3-6månader utan problem

Haha, då kanske det dyker upp 2 paket istället för 1 så småningom big_smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Brådhis * Voff voff *
22 oktober 2013 · 10 280 Inlägg

KHRacing skrev:
Ibland så råkar paketen gå med BÅT av misstag. då kan man räkna upp till 3-6månader utan problem

Thor Heyerdals flotte då eller...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
KHRacing
22 oktober 2013 ·

Brådhis skrev:

KHRacing skrev:
Ibland så råkar paketen gå med BÅT av misstag. då kan man räkna upp till 3-6månader utan problem

Thor Heyerdals flotte då eller...?

//Brådhis

Går det med båt (post, ej paket) så kan det mkt möjligt gå från Kina, via sydafrika, till USA & sen till Europa.

Brådhis * Voff voff *
22 oktober 2013 · 10 280 Inlägg

KHRacing skrev:

Brådhis skrev:

KHRacing skrev:
Ibland så råkar paketen gå med BÅT av misstag. då kan man räkna upp till 3-6månader utan problem

Thor Heyerdals flotte då eller...?

//Brådhis

Går det med båt (post, ej paket) så kan det mkt möjligt gå från Kina, via sydafrika, till USA & sen till Europa.

Smidigt... tongue

Tänk om taxi eller buss fungerade på samma vis... "Visst kliv in bara, vi ska via Berlin på vägen till centralen..."

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Thompaw
22 oktober 2013 · 20 Inlägg

Jag köpte en sån http://www.ebay.com/itm/GS8000L-1080P-H … 1c365abadd

Min funkar kanonbra, jag beställde den 25/9 och fick den via DHL den 14/10.
Det finns en samma variant av kameran med silver linshus och den ska man visst passa sig för. Dålig elektronik.
Min kamera man lätt ta lös via snabbfäste, så man slipper få rutan krossad någon natt.

pompe90
22 oktober 2013 · 408 Inlägg

Thompaw skrev:
Jag köpte en sån http://www.ebay.com/itm/GS8000L-1080P-H … 1c365abadd

Min funkar kanonbra, jag beställde den 25/9 och fick den via DHL den 14/10.
Det finns en samma variant av kameran med silver linshus och den ska man visst passa sig för. Dålig elektronik.
Min kamera man lätt ta lös via snabbfäste, så man slipper få rutan krossad någon natt.

skicka upp en video dag och natte-tid smile

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
pim_pim
23 oktober 2013 ·

Fick hem mina kameror igår, jag skulle få dom innan den 7e oktober. Skickade ett mejl till shingchong förra veckan och undrade hur det gick. Hon/han skrev något om att alla paket som skickas med flyg har börjats att kontrolleras mer i hong kong och det var därför mitt paket hade dröjt.

Om det är sanning eller ej vet jag inte, men jag fick iallafall mitt paket igår och hon/han lovade att kompensera mig, jag skulle få välja något till ett visst värde i deras ebay butik så skulle de skicka det gratis till mig.

Extrazz En 5a är Livet.
23 oktober 2013 · 2 005 Inlägg

Mitt har inte dykt upp.Har anmält det försvunnet och drar snart en tvist med paypal om bedrägeri.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Extrazz En 5a är Livet.
24 oktober 2013 · 2 005 Inlägg

friend, item has on the w ay, hope you c an kidnly waiting some d ays more?ok?

regards



Hehe... jaha.. vänta ett par dar sen kräva pengarna tillbaka och ge negativt omdömme.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Extrazz En 5a är Livet.
4 november 2013 · 2 005 Inlägg

Ska få en ny men verkar som den har fasnat i china xD stått still i 6 dar nu.

Var har ni hämtat ut era paket förresten?

DHL?
Posten?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
pim_pim
4 november 2013 ·

Extrazz skrev:
Ska få en ny men verkar som den har fasnat i china xD stått still i 6 dar nu.

Var har ni hämtat ut era paket förresten?

DHL?
Posten?

Mitt kom till Konsum.

pacmyc
4 november 2013 · 90 Inlägg

Efter ha följt denna tråden så köpte jag också en kamera av säljaren yilitec, ( http://www.ebay.com/itm/HD-1080P-Dash-C … 46121a4a37 ).

Har inte hunnit testa i bilen än men konstaterar att det blir rejält stora filer. Med maxupplösning verkar den ligga på omrking 2,5 MB per sekund, vilket gör att jag med mitt 8 GB kort bara kan lagra en timmes inspelning.
Kanske ingen katastrof, men min gamla bilkamera klarar typ 5 timmar på ett 8 GB kort.

Sedan funderar jag lite på vinvinkeln på kameralinsen. Det känns som att denna inte är särskilt anpassad för att sitta i en bil (ska ju spela in en bredare vy än en vanlig kamera ). Men detta får jag titta vidare på när den sitter i bilen.

Tog relativt lång tid att få hem den. Beställde 27/9 och fick den idag.

Någon som vet hur man skyddar ett videoklipp från överspelning?

pompe90
5 november 2013 · 408 Inlägg

min kom i brevlådan tongue

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
sogat
6 november 2013 · 153 Inlägg

Extrazz skrev:
Ska få en ny men verkar som den har fasnat i china xD stått still i 6 dar nu.

Var har ni hämtat ut era paket förresten?

DHL?
Posten?

Posten, fick hämta ut första gången sen andra gången fick jag den i brevlådan.

pacmyc skrev:
Efter ha följt denna tråden så köpte jag också en kamera av säljaren yilitec, ( http://www.ebay.com/itm/HD-1080P-Dash-C … 46121a4a37 ).

Har inte hunnit testa i bilen än men konstaterar att det blir rejält stora filer. Med maxupplösning verkar den ligga på omrking 2,5 MB per sekund, vilket gör att jag med mitt 8 GB kort bara kan lagra en timmes inspelning.
Kanske ingen katastrof, men min gamla bilkamera klarar typ 5 timmar på ett 8 GB kort.

Sedan funderar jag lite på vinvinkeln på kameralinsen. Det känns som att denna inte är särskilt anpassad för att sitta i en bil (ska ju spela in en bredare vy än en vanlig kamera ). Men detta får jag titta vidare på när den sitter i bilen.

Tog relativt lång tid att få hem den. Beställde 27/9 och fick den idag.

Någon som vet hur man skyddar ett videoklipp från överspelning?

Ja det blir stora filer tyvärr eftersom filmerna inte komprimeras. Vidvinkeln på min kamera fungerar bra, mer vidvinkel hade bara resulterat i att det sett konstigt ut, är alldeles perfekt som det är på min just nu.

Extrazz En 5a är Livet.
6 november 2013 · 2 005 Inlägg

Då mitt verkar ha försvunnit så fick jag efter lite tjat en ny skickad. Men dock står ju skiten still. 8 dar som den inte rört på sig.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
sogat
6 november 2013 · 153 Inlägg

Extrazz skrev:
Då mitt verkar ha försvunnit så fick jag efter lite tjat en ny skickad. Men dock står ju skiten still. 8 dar som den inte rört på sig.

Behöver inte stämma. Min gick förvisso inte ens att spåra så vet inte hur det såg ut, men antingen så kommer den eller så kommer den inte. Avsändaren kan ju se att du inte fått den om han kan se samma sak.

Dupond och Dupont
6 november 2013 · 581 Inlägg

Aa, lite svårt att åka och hämta det själv tongue

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
andreas1
6 november 2013 · 1 020 Inlägg

Extrazz skrev:
Då mitt verkar ha försvunnit så fick jag efter lite tjat en ny skickad. Men dock står ju skiten still. 8 dar som den inte rört på sig.

När den kommer till sverige bytas spårningsnr på posten.
Mitt stod oxå stilla men när man ringde posten o fick det nya så kunde man spåra det igen

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Extrazz En 5a är Livet.
6 november 2013 · 2 005 Inlägg

andreas1 skrev:

Extrazz skrev:
Då mitt verkar ha försvunnit så fick jag efter lite tjat en ny skickad. Men dock står ju skiten still. 8 dar som den inte rört på sig.

När den kommer till sverige bytas spårningsnr på posten.
Mitt stod oxå stilla men när man ringde posten o fick det nya så kunde man spåra det igen

Den första hade jag inget nummer på men den verkar vara helt borta iaf.
Den andra har stått still i china sen den skickades. Jag är lite osäker men verkar som den felsorteras 2 gånger under en kväll sen har den stått där.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang