Saab 9-3 ss aero

projektet är att få ett eget utseende på min saab 9-3 ss aero, kommer gå i temat svart o rött är det tänkt !;) framtidsplaner med bilen blir att satsa på effekt ökning då jag är så gott som nöjd med utseendet på bilen! :)
  • 166 Följare
  • 275 759 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 september 2016
mjjansson
26 december 2013 · 600 Inlägg

Andrew91 skrev:
Hur kan jag missat denna skönhet? Detta kommer definitivt att följas! smile

De kan du bara fråga dig själv om!wink de tackar jag för 'big_smile

J-Svedberg
26 december 2013 · 69 Inlägg

Får man fråga om du kan fixa ett filmklipp på ljudet utan dämparen? Är själv sugen på att plocka bort min och ersätta den med en bit rör smile
Fin bil för övrigt big_smile

Jeremy Clarkson - "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Motorer utan turbo suuuger!
mjjansson
26 december 2013 · 600 Inlägg

J-Svedberg skrev:
Får man fråga om du kan fixa ett filmklipp på ljudet utan dämparen? Är själv sugen på att plocka bort min och ersätta den med en bit rör smile
Fin bil för övrigt big_smile

Absolut kan fixa de i helgen !wink de kan jag starkt rekommendera, trodde inte de skulle bli sån skillnad som de vart faktiskt, mullrar sådär lagom gött!
Och kosta liksom under 200 hundra lappen o en drygt halvtimme o montera !wink

GL77
28 december 2013 ·

mjjansson skrev:

GL77 skrev:

mjjansson skrev:

TL_Lifestyle skrev:
Ser ut som en aero fast något förlängt. Kommer upp på mitt projekt så fort den kommit smile

Okej schysst !wink


Jäkligt schysst passform!! smile
Får bli att köra på org ett tag till, om de i framtiden blir byte så blir de nog ferrita twin..

Ja, det tycker jag. Undvik att köpa SIMONS/MAPTUN/BSR systemet, för de håller inte i kvalitet samt passformen är usel...

Hört en massa om dom systemen, men är lite inne på att bygga eget faktiskt, blir de nog rätt bra passform också, kanske att kvalitén sviker en aning ist !

Bara du blir nöjd så big_smile

mjjansson
28 december 2013 · 600 Inlägg

GL77 skrev:

mjjansson skrev:

GL77 skrev:

Ja, det tycker jag. Undvik att köpa SIMONS/MAPTUN/BSR systemet, för de håller inte i kvalitet samt passformen är usel...

Hört en massa om dom systemen, men är lite inne på att bygga eget faktiskt, blir de nog rätt bra passform också, kanske att kvalitén sviker en aning ist !

Bara du blir nöjd så big_smile

Jodå absolut, får se slutar väl med att man köper ett nytt system iaf :p

Johighness
30 december 2013 · 43 Inlägg

Efterfrågar också ljudklipp på ljudet efter din operation! smile Nice projekt i övrigt!

mjjansson
30 december 2013 · 600 Inlägg

J-Svedberg skrev:
Får man fråga om du kan fixa ett filmklipp på ljudet utan dämparen? Är själv sugen på att plocka bort min och ersätta den med en bit rör smile
Fin bil för övrigt big_smile

JB91 skrev:
Efterfrågar också ljudklipp på ljudet efter din operation! smile Nice projekt i övrigt!

här har ni en lite snutt på hur de låter me borttagen ljuddämpare, inte optimalt ljud då de vart kall start men ni lär höra skillnaden iaf big_smile

länk till filmklippet: http://www.garaget.org/video/142142

//mackan

bompyride
30 december 2013 · 227 Inlägg

Följer detta ja, fin kärra!

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
mjjansson
30 december 2013 · 600 Inlägg

bompyride skrev:
Följer detta ja, fin kärra!

De tackar ja för !

Johighness
30 december 2013 · 43 Inlägg

Det lät nice! Får se om jag gör ett liknande ingrepp på min, har inte riktigt bestämt mig än!

mjjansson skrev:

J-Svedberg skrev:
Får man fråga om du kan fixa ett filmklipp på ljudet utan dämparen? Är själv sugen på att plocka bort min och ersätta den med en bit rör smile
Fin bil för övrigt big_smile

JB91 skrev:
Efterfrågar också ljudklipp på ljudet efter din operation! smile Nice projekt i övrigt!

här har ni en lite snutt på hur de låter me borttagen ljuddämpare, inte optimalt ljud då de vart kall start men ni lär höra skillnaden iaf big_smile

länk till filmklippet: http://www.garaget.org/video/142142

//mackan

mjjansson
30 december 2013 · 600 Inlägg

JB91 skrev:
Det lät nice! Får se om jag gör ett liknande ingrepp på min, har inte riktigt bestämt mig än!

mjjansson skrev:

J-Svedberg skrev:
Får man fråga om du kan fixa ett filmklipp på ljudet utan dämparen? Är själv sugen på att plocka bort min och ersätta den med en bit rör smile
Fin bil för övrigt big_smile

JB91 skrev:
Efterfrågar också ljudklipp på ljudet efter din operation! smile Nice projekt i övrigt!

här har ni en lite snutt på hur de låter me borttagen ljuddämpare, inte optimalt ljud då de vart kall start men ni lär höra skillnaden iaf big_smile

länk till filmklippet: http://www.garaget.org/video/142142

//mackan

Absolut, billigt ingrepp om man nu inte vill lägga pengar på ett nytt system, kostar liksom 150 kr för 1m rör på mekonomen !

Realitywithstyle
30 december 2013 · 13 Inlägg

Riktigt snyggt, och roligt projekt. Ska följas :-)

Volvo V50 "Svartapärlan" (2006)
mjjansson
30 december 2013 · 600 Inlägg

Realitywithstyle skrev:
Riktigt snyggt, och roligt projekt. Ska följas :-)

Tackar för de, kul att de gillas !wink

GL77
31 december 2013 ·

Här är ljudet från min bil invändigt och utvändigt big_smile



Senast redigerat av GL77 (31 december 2013)

mjjansson
31 december 2013 · 600 Inlägg

GL77 skrev:
Här är ljudet från min bil invändigt och utvändigt big_smile



Låter ju riktigt fint de där, kan inget annat säga!
passa som handen i hansken de där systemet på bilen din!

Skulle gärna också dragit på ett komplett system, men som ja nämnt innan så ska jag försöka ge mig på att bygga ett eget full flöde system när tid o ork finns för de !big_smile

GL77
31 december 2013 ·

mjjansson skrev:

GL77 skrev:
Här är ljudet från min bil invändigt och utvändigt big_smile



Låter ju riktigt fint de där, kan inget annat säga!
passa som handen i hansken de där systemet på bilen din!

Skulle gärna också dragit på ett komplett system, men som ja nämnt innan så ska jag försöka ge mig på att bygga ett eget full flöde system när tid o ork finns för de !big_smile

Detta är bara ett halvsystem, ingen downpipe än big_smile

mjjansson
1 januari 2014 · 600 Inlägg

GL77 skrev:

mjjansson skrev:

GL77 skrev:
Här är ljudet från min bil invändigt och utvändigt big_smile



Låter ju riktigt fint de där, kan inget annat säga!
passa som handen i hansken de där systemet på bilen din!

Skulle gärna också dragit på ett komplett system, men som ja nämnt innan så ska jag försöka ge mig på att bygga ett eget full flöde system när tid o ork finns för de !big_smile

Detta är bara ett halvsystem, ingen downpipe än big_smile

Okej, planer på att dra dit downpipe ?

GL77
1 januari 2014 ·

mjjansson skrev:

GL77 skrev:

mjjansson skrev:

Låter ju riktigt fint de där, kan inget annat säga!
passa som handen i hansken de där systemet på bilen din!

Skulle gärna också dragit på ett komplett system, men som ja nämnt innan så ska jag försöka ge mig på att bygga ett eget full flöde system när tid o ork finns för de !big_smile

Detta är bara ett halvsystem, ingen downpipe än big_smile

Okej, planer på att dra dit downpipe ?

Jadå, men jag beställer via Saabsnacket.se för att få bra rabatter smile

mjjansson
1 januari 2014 · 600 Inlägg

GL77 skrev:

mjjansson skrev:

GL77 skrev:

Detta är bara ett halvsystem, ingen downpipe än big_smile

Okej, planer på att dra dit downpipe ?

Jadå, men jag beställer via Saabsnacket.se för att få bra rabatter smile

Okej härligt de, får ta mig en titt om de finns några Goa rabatter man kan använda framöver!wink

mjjansson
2 januari 2014 · 600 Inlägg

skönt me nytt år o allt !

sitter o letar för fullt efter en bättre beg. aero front läpp då den som sitter på nu inte känns värt o laga men finner inget så blir väl att slänga iväg den till en lackerare som får göra de bästa av den ..

sen funderar jag på va för skoj man ska göra med backspeglarna för att ge dom ett lyft, vet på ett ungefär va som ska göras så de kommer bilder på de sen smile

ska ner o boka tid för lite toning av framdörrarna, de kommer bli ett lyft tror ja smile

ska nog till att beställa hem lite spacers, tror jag kör på en fuling o tar hem ett par 10mm fram o 18mm bak och får hålla tummarna på att däcken inte kommer att skrapa i skärmkanterna smile passar på att byta till pinnbult med röda hjulmuttrar för att få bilen ännu mer åt svart & röda stuket... big_smile



// mackan

Senast redigerat av mjjansson (15 januari 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang