Plocka av innedörr audi a6 2008

DKn
11 augusti 2013 · 535 Inlägg

hej ja som rubriken lyder vill ja plocka av innedörrarna på min audi. någon som vet hur man gör innan ja bryter sönder skiten?
det gäller alltså en Audi a6 avant 2008.

MvH DKn

Rquired Allmänt envis
11 augusti 2013 · 12 512 Inlägg

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga men passar på att varna för krockkudden om du inte tänkt på den, koppla ur batteriet och vänta minst en kvart innan du sätter igång för säkerhets skull. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
S-Larsson
11 augusti 2013 · 514 Inlägg

Osäker, men Audis brukar vara lätt. Sitter det 2 små skruvar i var sida i överkant på dörren eller? Isf lossa dom och dra sen dörrsidan uppåt bara så lossnar den..

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Tobbetdi Diesel ska man ha!
11 augusti 2013 · 482 Inlägg

Hmm.. Om jag inte minns fel så sitter det: 1st skruv längst ned på klädsel 3-4st bakom dekorlist (kromad?)
1st inuti handtaget. Se bild
http://www.bildelsbasen.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/140/bil/lgnr/213763_1.jpg&width=&height=

Senast redigerat av Tobbetdi (11 augusti 2013)

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
DKn
11 augusti 2013 · 535 Inlägg

Rquired skrev:
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga men passar på att varna för krockkudden om du inte tänkt på den, koppla ur batteriet och vänta minst en kvart innan du sätter igång för säkerhets skull. smile

ok. Får lov att berätta då att de tänkte ja inte alls på, dock bara tagit av en dörren bak, tänkte göra resten i morgon.
Men e de lätt att airbagen smäller alltså?

DKn
11 augusti 2013 · 535 Inlägg

Tobbetdi skrev:
Hmm.. Om jag inte minns fel så sitter det: 1st skruv längst ned på klädsel 3-4st bakom dekorlist (kromad?)
1st inuti handtaget. Se bild
http://www.bildelsbasen.se/global/image … mp;height=

jupp satt 1 längst ner, 2st bakom trä panelen, 1 i handtaget i hålet som man ser på bilden och 1 som sitter bakom gallret till diskanten.


och man lyfte den INTE uppåt som någon här sa. utan man skall böja gummilisten och sedan dra innerdörren rakt från dörren.

Rquired Allmänt envis
11 augusti 2013 · 12 512 Inlägg

DKn skrev:

Rquired skrev:
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga men passar på att varna för krockkudden om du inte tänkt på den, koppla ur batteriet och vänta minst en kvart innan du sätter igång för säkerhets skull. smile

ok. Får lov att berätta då att de tänkte ja inte alls på, dock bara tagit av en dörren bak, tänkte göra resten i morgon.
Men e de lätt att airbagen smäller alltså?

Nej det är inte så sannolikt men konsekvenserna är inte roliga, det är dyrt att ersätta en förbrukad kudde och en trasig interiör om inget annat men i värsta fall kan du bli skadad t.ex om den träffar dig när den löser ut. Det är alltid bäst att vara på den säkra sidan!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang