Framljusproblem - Du med s/v40 med dubbla h7 lampor fram behöver bild

Sickan_
12 augusti 2013 · 945 Inlägg

Hej!

Har ena väldiga problem med mina framljus på bilen.

till att börja med är det så här att mitt helljus är helt dött så har bara halvljus på den och om man skiftar lite kablar så blinkar halvljuset när man försöker sätta på helljuset när tändningen är av. Och pillar man lite till så lyser helljuset när bilen är avstängd men slocknar när man sätter på bilen och då har jag inget lyse.

Och nu lyser inte halvljuset i full stryka ser typ bara en halvmeter framför bilen och det va mycket bättre innan. och har testat med olika lampor och det är samma sak.

Och det är inga säkringar eller relä som gått sönder, det är kollat. Utan det är nått jävla laj med hela kabelstammen till framljusen.

Kan även tillägga att någon tattare som haft bilen innan har tyckt att det va en bra idé att klippa av det mesta kablarna och skarva ihop.

Så söker nu någon med s/v40 med dubbla h7 lampor fram som vill ta en bild på hur alla kablar sitter på er bil. så man kan göra det riktigt.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Sickan_
13 augusti 2013 · 945 Inlägg

Ingen som har någon bild som kan hjälpa mig? smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
DragonII
13 augusti 2013 · 115 Inlägg

Mät upp hur många volt har du där på halv o hel. Kan vara att reläet strular till även den kan funka bra.
Har hänt liknande på min Saab fast där reläet hade hängt fast, en byte så fungerar det normalt igen.

Sickan_
13 augusti 2013 · 945 Inlägg

DragonII skrev:
Mät upp hur många volt har du där på halv o hel. Kan vara att reläet strular till även den kan funka bra.
Har hänt liknande på min Saab fast där reläet hade hängt fast, en byte så fungerar det normalt igen.

Okej. ska testa detta.. men verkar juh inte som att det kommer fram någon ström alls till helljuset och lampan i instrumentpanelen tänds inte heller när man försöker slå på helljuset..

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang