Oönskat ljud med aux och ikopplad laddare?

Zel
17 augusti 2013 · 25 Inlägg

Har lödit dit aux i min bigfront stereo, sc-805 tror jag att den heter. Funkar mycket bra med min Iphone 4 och ljudet är bra. Men när jag har laddaren till telefonen i kopplad när jag kör musik så finns ett relativt tydligt missljud när man lyssnar på musik och har aux ikopplat. Kan jag göra något för att ta bort det oönskade ljudet?

Carl7
17 augusti 2013 · 403 Inlägg

Det beror på att det är inte är samma jordpotensial i ciggutaget som i din stereo.

Det du kan testa med är att jorda cigguttaget och stereon på samma ställe, men inte säker på att det fungerar ändå.

Zel
17 augusti 2013 · 25 Inlägg

Carl7 skrev:
Det beror på att det är inte är samma jordpotensial i ciggutaget som i din stereo.

Det du kan testa med är att jorda cigguttaget och stereon på samma ställe, men inte säker på att det fungerar ändå.

okej, att jorda dem på samma ställe är ju omöjligt

Carl7
17 augusti 2013 · 403 Inlägg

Zel skrev:

Carl7 skrev:
Det beror på att det är inte är samma jordpotensial i ciggutaget som i din stereo.

Det du kan testa med är att jorda cigguttaget och stereon på samma ställe, men inte säker på att det fungerar ändå.

okej, att jorda dem på samma ställe är ju omöjligt

varför skulle detta var omöjligt?

Zel
17 augusti 2013 · 25 Inlägg

Carl7 skrev:

Zel skrev:

Carl7 skrev:
Det beror på att det är inte är samma jordpotensial i ciggutaget som i din stereo.

Det du kan testa med är att jorda cigguttaget och stereon på samma ställe, men inte säker på att det fungerar ändå.

okej, att jorda dem på samma ställe är ju omöjligt

varför skulle detta var omöjligt?

jorden till auxen sitter i stereon, ?vart ska jag då jorda?

Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
17 augusti 2013 · 296 Inlägg

Jag hade likadant i min passat, funkade skit bra med min iPhone 5 att lyssna på aux , men kopplade jag in laddaren via cigg uttaget så fick jag ett skrapljud , men bytte aux kabeln till en betydligt dyrare och problemet är nu borta!

Det blir som det blir!
Gnuet sometimes i drive for no reason at all.
17 augusti 2013 · 74 Inlägg

Pissig laddare, har själv upplevt det. Dock fungerar Biltemas för 59,90 skitbra men är väl inte direkt snygg ;D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang